Burun operasyonları estetik
cerrahların standart uygulamalarından
biridir. Peugeot da
308’de benzer bir ihtiyaç duymuş
olmalı ki tüm ailenin kırışıklıklarını
gidermeye karar vermiş.
Operasyon, en azından kozmetik
açıdan, başarılı olmuş. Değişiklikler
abartılı değil ve ayrıca
müşterilerin bütçelerini de daha
fazla zorlamayacak. Hatta tam
tersine Peugeot, makyajlı modellerin
fiyatlarında hafif bir indirime
de gidecek.
Makyajla birlikte devasa ızgara
ve burun tasarımı yenilenip
küçültülmüş ve yeni tasarımlı
farlarla 308’e, göze daha hoş
gelen bir ifade kazandırılmış.
Bumerang formlu LED’li gündüz
farları sadece üst donanım seviyelerinde
(Active ve üzeri) sunulurken,
eskisine göre daha
belirgin olan omuz çizgisi tüm
modellerde kullanılacak. Arkada
yapılan etkili ama küçük müdahalelerle,
özellikle de CC’de,
daha çekici ve daha düz yüzeylere
sahip bir görünüm elde
edilmiş.
İç mekan ise birkaç istisna (kapı
kolları ve dekorasyon elemanları)
dışında tamamen aynı
kalmış. Benzer bir durum motor
yelpazesi için de geçerli. Bu konuda
Fransız üretici, sonbahar
aylarından itibaren kullanmaya
başladığı Euro 5 emisyon normlu
motorlarına güveniyor. Detaylarda
yapılan iyileştirmelerle4 benzinli (98-200 HP) ve 4 dizel
(92-163 HP) motor daha verimli
çalışacak.
Ailenin yeni cimrilik kralı
ise 112 HP’lik 1.6 e-HDi olacak.
6 ileri oranlı otomatikleştirilmiş
şanzımanı ve mikro-
hibrid sistemiyle bu araç,100 km’de sadece 98 gram CO2
emisyonu sunacak. Ancak sadece
marş-jeneratör üniteli startstop
sistemi ve enerji geri kazanımına
sahip olan bu otomobil
de gerçek bir hibrid değil.
Kim bilir, belki de makyajlı
308 ailesinin burunlarının güncel
versiyondaki kadar kalkık olmamasının
nedeni de budur.
Bir yanıt yazın