Kompakt HB sınıfında yer alan Fiat Bravo, son yapılan makyajla birlikte, son derece iddialı bir otomobil halini aldı. Fiyatına oranla sunduğu özellikleri göz önüne alındığında, kendi sınıfının iddialı ürünlerinden biri olan Bravo, bu zorlu sınıfta başarıyı yakalamak artık sıranın kendisine geldiğini düşünüyor ve bunda da sanıyoruz çok haklı. Bu sınıfta rekabet çok kolay değil. Otomobil satışları açısından yüksek adetlerin konuşulduğu bu sınıfta, tüm markalar iddialı bir modele sahip olmak istiyor. Bu sınıfta tam olarak istediğini bir türlü alamayan; sadece küçük sınıf araçlar ve ticari araçlarda yaşadığı başarı ile yoluna devam eden Fiat, kompakt HB modeli Bravo ile bu gidişe bir son vermek istiyor.Bravo’nun genlerinin çok iyi olduğunu söylemek istiyoruz. Kullanım ve sürüş karakteri açısından sınıfının en iddialı modellerinden biri olan Bravo’nun, ilk etapta bu özelliklerinden söz etmek istiyoruz. Bu otomobilin iç mekanına ilk kez oturan bir sürücü bile, sanki yıllardır bu aracı kullanıyormuş gibi hissediyor. Bu çok başarılı bir durum, yabancılık çekmeden bir iç mekana adapte olmak ve ideal sürüş pozisyonunu çok rahat bulmak Bravo’nun bu açıdan çok cazip olmasını sağlıyor. Sürüş pozisyonunun çok rahat olması ile birlikte görüş açıları konusunda da Bravo başarılı araçlardan biri. Arka tarafta yaşanan görüş sıkıntısı biraz sorunlu olsa bile, rakipleri ile karşılaştırdığımız zaman Bravo için, sınıfının iyilerinden biri bile diyebiliriz. Koltuk malzemesi çok kaliteli olmasa bile, bu sınıfta daha iyilerini bulmak için çok daha yüksek bir bedel ödemek gerekiyor. Motor kaputunun altında yatan ünite ile de Bravo artık daha fazla göz dolduruyor. ~Bravo, 1.4 lt 120 HP güç üreten T-Jet motoruyla güçlü bir karaktere bürünüyor. 5000 d/d’de 120 HP güç ve 1750 d/d’de 206 Nm tork üreten 4 silindir, 16 supaplı, turbo, benzinli ünitenin verileri oldukça iddialı. Motorun ürettiği bu gücün yola yansımasını da beğendik. İstenen ataklığı ve performansı sağlayan ünite, yakıt tüketimi konusunda da can yakmayan değerlere imza atmayı zorlanmadan başarıyor. Yüksek hızlara çıkma isteği de yeterli olan Bravo’nun altı ileri oranlı manuel şanzımanının çalışma karakteri ise, kumanda tertibatının etkisi ile biraz azalıyor. Yolların çok net belli olmaması sürüş performansına darbe indirirken, kumanda elamanlarının görünümü de çok iyi değil. Alt devirlerden itibaren üretilmeye başlayan yüksek torkun da etkisi ile tüm devir bandı boyunca canlı olan performans ile birlikte esneklik değerleri de başarılı. Elbette çok iyi sonuçlar değil ama rakiplerinin büyük bir çoğunluğunu arkasında tutacağını da garanti eden değerler. İlk hızlanmalar sırasında Bravo’nun bu motor seçeneği ile çok iddialı olduğunu da notlarımız arasına yeniden yazmak istiyoruz. Keşke vites geçişleri daha kemikli bir şanzımana sahip olsa ve kumanda elemanlarının tasarımına da biraz daha fazla özen gösterilseymiş demeden edemedik. Özellikle beş ve altıncı vites yollarını bulmak için önemli bir çaba harcamak gerekiyor. Performanslı kullanım tarzı benimsendiğinde de vites geçişlerini yapmak için normalden biraz daha fazla bir zaman kaybediliyor. Motorun iç mekana yansıyan gürültüsü ise biraz daha az olabilirdi. Bu sesten hoşlananlar elbette var ama dozaj biraz daha aşağıda olsa çok daha iyi olurdu. İyi bir direksiyon simidinin kullanılmasını da sevdik.~ Ele tam oturan ve parmak boşlukları ile hızlı sürüşleri destekleyen simit, görsel olarak da iyi görünenlerden biri. Sistemin verdiği direk tepkiler beğenimizi kazanırken, yönlendirme netliği çok iyi olmasa bile bu sınıfın ortalamalarını çok rahat yakalıyor. Sürüş karakteri açısından başta da söylediğimiz gibi, beğenimizi kazanan kompakt HB modeller-den biri olan Bravo’nun süspansiyon sistemi tam kararında ayarlara sahip. Zemin şartlarında ya-şanan ani değişimlere bile Bravo,süspansiyon sistemi ile çok kolay adapte oluyor. Elbette bu değişimler sırasında mekanik sesler biraz fazla çıkıyor ama iç mekanda bulunanlar bu durumdan çok fazla rahatsız olmuyor. Darbe emişi başarılı olan süspansiyon sistemi, güvenli ve hızlı sürüşleri de beraberinde getiriyor. Hızlı girdiğimiz viraj testlerinde stabil yapısını korumayı başaran Bravo, her viraj çıkışında düzgün yapısını koruyarak bir sonraki viraja çok kolay adapte oluyor. Şartlarını çok fazla zorladığınız zaman önden kayma eğilimi var ama bu sınıfta bunu yapmayan bir araç bulmak çok zor. Güçlü motorlar ve önden çekiş birlikteliği aynı zamanda ilk kalkışlar sırasında tedirgin eden bir sürüş karakteri anlamına geliyor. Yokuş yukarı ya da normal bir yolda yapacağınız ilk kalkışlar sırasında biraz daha fazla dikkatli olmanız gerek. Aksi bir durumda aracın burnu, direksiyon sisteminden verdiğiniz tüm emirlere karşı gelerek farklı bir yöne gitme eğiliminde oluyor. Hızlı olması kadar panik fren duruşları sırasında da güvenimizi kazanmayı başaran Bravo, güvenlik sınırının altına inen değerlere kolay ulaşıyor. Duruş sırasında da stabil yapısından ödün vermeyen otomobilin bu özelliği de güven veriyor.~ Sürüş özelliklerini ve kullanım rahatlığını sevdiğimiz Bravo, yaşadığı makyajla eskisine göre çok daha iddialı görünüyor. Elbette sınıfının en iyi görünen modellerinden birisi de değil, bunu da unutmamak gerekiyor. Ama kibirli ve sinirli bakışları ile Bravo’yu satın alanların kendilerini kesinlikle sıradan hissetmeyeceklerinide söylemek isteriz. İç mekan özellikleri ile beklentilere çok rahat cevap veren Bravo, yüksek donanım seviyesi ilede yüzleri güldürüyor. Kişiselleştirme olanağının eskisine göre çok daha fazla sunulduğu Bravo’nun, 2600 mm’lik dingil mesafesi ile herkesin rahat edeceği bir iç mekanı da var. Bu yaşamalanına darbe indiren bir tasarım detayı da bulunmuyor. 400 lt gibi son derece iddialı bir bagaj hacmine sahip olan Bravo’nun bagajını kullanmak, yükleme eşiğinin biraz küçük olması nedeniyle çok kolay değil ama ciddi bir sorun da değil. Yaşam alanında bazı bölgelerin biraz ucuz görünmesi ise iç mekanın can sıkan en önemli yanlarından. Ucuz malzemelerden fazlasıyla arınmış olsa bile hala yeryer bazı malzemelerin kaliteleri rahatsızlık verebiliyor. Aynı zamanda bazı yerlerdeki montaj hataları da göze çarpıyor. Çarpışma testlerinden beş yıldız alarak ayrılan Bravo’nun Active Plus adı verilen baz donanım versiyonunda EBD destekli ABS, ön havayastıkları, ön yan havayastıkları, klima, MP3 ve CD çalarlı müzik sistemi, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, krom kapı içi kollar ve 16 inçlik jantlar gibi önemli donanımlar satın alınabiliyor. Test aracında da olduğu gibi üst donanım seçeneklerinde ise diz havayastığını da içeren 7 havayastığı, otomatik klima, viraj içini aydınlatan ön sis farları, Blue&Me, arka park sensörü, xenon farlar, hız sabitleme sistemi, yağmur sensörü, alaşım jant ve Skydome cam tavan da sunuluyor. ~SONUÇ
Bu sınıfın iddialı modellerinden birisi olmayı başaramayan Bravo, sahip olduğu özellikleri, güçlü motoru, kolay kullanım özellikleri ve artık daha iddialı görünen tasarım detayları ile daha fazlasını hak ediyor. Uygun fiyat etiketine sahip olan araç 1.4 lt, 120 HP güç üreten turbo motoruyla herkesin beğenisini kazanacak bir performans sunuyor. Sürüş karakterini de beğendiğimiz Bravo’nun hak ettiği yer, güçlü rakiplerinin yanı olmalı.
(+) Fiyat, görünüm, yaşam alanı, bagaj hacmi, direksiyon simidi
(-) Şanzıman kumandaları, arka görüş, ucuz detaylar ve montaj
Bir yanıt yazın