Honda, Türkiye’de uzun zamandır beklenen dizel motora sahip yeni modelini 20 Nisan’da Türk tüketicilerinin beğenisine sunuyor. İlk kez İstanbul Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan yeni Civic Hatchback, Honda’nın ‘Earth Dreams Technology’ motor serisinin ilk ürünü olma özelliği taşıyor. 1.6lt dizel motor seçeneği ile satışa sunulacak olan yeni Honda Civic HB, sportif ve gelişmiş özelliklerinin yanı sıra daha şık ve daha dinamik bir tasarımla tüketicilerin karşısına çıkıyor.
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Honda Türkiye CEO’su Hideto Yamasaki “1970’li yıllardan bu yana ‘Çocuklarımız için Mavi bir Gökyüzü’ sloganıyla gelecek nesillere güzel bir dünya bırakmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu amaçla mühendislerimiz, hem sürüş performansını hem de yakıt verimliliğini yüksek bir düzeye getirmek için çalışıyor. ‘Earth Dreams Technology’ felsefemiz bu fikirle doğdu. Bu felsefemizin temel odağı, Honda’dan beklenen dinamik performansla çevresel verimliliği dengelemek. Bu yeni güç aktarım serileri, ilk olarak 1.6-litre i-DTEC dizel motorla Avrupa’da kullanılacak ve önümüzdeki yıllarda diğer Honda modellerinde de yer alacak.” dedi.
Yamasaki ayrıca, yeni Civic HB Dizel’in Honda’nın Türkiye’deki dördüncü Eco modeli olduğunu ve 2006 yılından bu yana sırasıyla Civic IMA, CR-Z ve Civic Eco modellerini satışa sunduklarını belirtti. Özellikle Civic ECO’nun satışları başladıktan sonra müşterilerden gelen talebin her geçen gün arttığını söyleyen Yamasaki, bu zamana kadar 2 binden fazla araç sattıklarını ve bu rakamın Türkiye’deki toplam Civic Sedan satışlarının %26’sına denk geldiğini aktardı. Yamasaki, bu yıl, yaklaşık 5 bin 500 adet Civic Eco satarak, toplam Civic Sedan satışlarının % 40’ına ulaşmayı beklediklerini de sözlerine ekledi.
100 km’de 3.6 litrelik tüketim
Honda, Civic Hatchback modelinde yeni 1.6 litre i-DTEC dizel motor kullanıyor. Avrupa’da Honda’nın “Earth Dreams Technology” motor serisinin ilk ürünü olan bu motor, yüksek performansla (120 PS) düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor. Motorun başarısını sağlayan başlıca özellik, kullanılan hafif malzeme teknolojisi. Motor bloğunda alüminyum malzeme kullanılması motor ağırlığını 2.2-litre i-DTEC motora oranla 58 kg azaltarak sınıfının en hafif dizel motoru haline getiriyor. Motorun ağırlığının azaltılması, yakıt tüketiminin ve egzoz emisyonunun azaltılmasına yardımcı olurken sürüş dinamiklerinin iyileştirilmesine de önemli bir katkıda bulunuyor. Ayrıca, motor parçalarının iç sürtünmeleri optimize edilerek benzinli bir motorun sürtünme seviyesine yaklaştırılmasıyla mükemmel bir sonuç elde ediliyor.
Yüksek verimli kompakt turbo ve yeni geliştirilen emme manifoldu ile 1.6lt i-DTEC motor, 4000 devirde 120 PS güç ve 2000 devirde 300 Nm tork değerleriyle etkileyici bir performans sunuyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın