Lego türü oyuncakları çocuklar
çok sever. Çünkü aynı parçaları
kullanıp birçok farklı
şey üretebilirsiniz. VW de bu
yöntemin çekiciliğine kapılmış durumda.
Örneğin son olarak, elindeki
parçalarla ortaya birden fazla “oyuncak”
çıkardı: Tokyo’daki benzin
hibridinden sonra Cenevre’de aynı
otomobilin dizel hibridini sergiledi.
Konsept adı Cross Coupe olan
araç, bir şekilde geleceğe bakabilmemizi
sağlayan perspektifleri
sunuyor. En azından görsel olarak
Cross Coupe, 2014 yılında piyasaya
çıkacak olan bir sonraki Tiguan’ın
nasıl görüneceği hakkında ipuçları
veriyor. Aslında yeni Tiguan da
VW’nin MQB adlı eş parça kullanım
stratejisinin bir ürünü olacak.
Konseptin ikinci perspektifiyse daha
sonra üretilmesi mümkün olan ve
birkaç optik müdahaleyle SUV kardeşinden
çok farklı görünecek olan
Tiguan Coupe’nin nasıl görünebileceğini
göstermesi: 17 cm alçaltılmış
tavan, 6 cm artan genişlik, kısalan
tampon-tekerlek mesafeleri… Sadece
bunlar bile Cross Coupe’nin,
pazarda neredeyse fırtınalar estiren
Range Rover Evoque’u andırması
için yeterli olmuş. Tüm bunlara
20 inçlik jantlar ve yeni bir ızgarafar
ünitesi eklenince Cross Coupe,
tamamen farklı bir yüz sergiliyor
ve fuar ziyaretçilerine açık bir soru
yöneltiyor: “Böyle bir şey ister
miydiniz?”
Karoserin altında ise eş parça
kullanım stratejisi sonuna kadar
kullanılmış. Örneğin ön aksın hemen
üzerinde 2.0 lt’lik bir dizel
motor (190 HP, 400 NM), 40 kW’lık
bir elektromotor (180 Nm) ve 6 ileri
oranlı DSG şanzıman görev yapıyor.
Bu ikili, arka aksa konumlandırılmış
80 kW’lık ikinci bir elektromotorla
(270 Nm) birlikte veya ayrı olarak
çalışabiliyor. ~VW’nin açıklamasına
göre toplam sistem gücü 306 HP,
torkuysa 700 Nm ve bu rıkamlar
1848 kg ağırlığındaki hibrid SUV’u
6.5 sn’de 100 km/s’ye ulaştırmak
için yeterli. Fabrika verisine göre
aracın yakıt tüketimi ise neredeyse
mucizevi bir değer: 1.8 lt/100
km. Bu düşük tüketim, 9.8 kWh’lık
akünün, 45 km boyunca sadece
elektrik gücüyle ilerleyebilmesine
imkan vermesiyle mümkün oluyor.
Aküyü şehir şebekesinden (plug-in)
fren anında enerji geri
kazanımı yaparak ve hareket
halindeyken dizel
motorun katkısıyla şarj
etmek mümkün.
Sürücü 5 sürüş programı
arasında seçim
yapabiliyor: City (maksimum
menzil odaklı
elektrikli kullanım), EMod
(maksimum 120
km/s’ye kadar), Sport
(tüm motorlar devrede),
Offroad (sürekli 4×4) ve
Charge (akü şarjı). Tam
dolu depo (55 lt) ve tam
şarjlı aküyle araç, 1287
km’lik teorik menzil sunuyor.
Teorik değerler
gayet iyi. Peki ama bunca
teknolojik yatırımın kullanıcıya
maliyeti ne olacak? Pahalı dizel
hibrid sisteminin, mantıklı olup
olmayacağı hakkında VW henüz bir
açıklama yapmadı.
Ancak bu tarz konseptlerin, sadece
bir “Büyük Oyuncağı” olduğunu
da unutmamak gerekiyor.
Bir yanıt yazın