Opel Insignia ilk bakışta
keyif alınan bir otomobil
olmayı başararak önemli
bir artı elde etti. Yerini
aldığı Vectra’ya göre çok önemli
bir değişim geçiren Insignia,
bu kez karşımıza dört tekerlekten
çekiş sistemi ve güçlü
dizel motoru ile çıktı. Testimize
beyaz renkle konuk olan ve son
derece iyi görünen tasarımı ile
dikkat çeken Insignia, sınıfının
en önemli temsilcilerinden biri.
Köşeli ve düz hatlara sahip
olan Vectra’nın ardından bu tip
bir yenileme operasyonu geçirerek
karşımıza çıkan otomobil
geçtiğimiz testlerde de olduğu
gibi yine beğenimizi kazandı.
Rekabetin sert olduğu bir sınıfta
yer alan Insignia diğer markaların
amiral gemilerine kafa tutuyor.
Sahip olduğu özellikleri ve
farklı seçenekleri ile dikkat çeken
Insignia bu kombinasyonla
önemli bir artıya sahip. Küçük
hacimli bir dizel motorun eksikliğini
duyan Insignia, 2.0 lt
CDTI, başarıyı dizel motorun
130 HP ve 160 HP güç üreten
versiyonları ile arıyor. Bu motorun
yanına diğer rakiplerinde
de olduğu gibi 1.6 lt’lik güçlü
bir dizel motor eklenebilmiş
olsa Insignia’nın gördüğü ilgi
çok daha fazla olabilirdi. 58 bin
863 TL’den başlayan bir fiyat
etiketine sahip olan Insignia,
dört tekerlekten çekiş sistemi
ile güvenlik ve sürüş karakteri
açısından da avantalarını
artırıyor.
Dizel motor üzerinde oldukça
ağır bir yük taşımak zorunda
olsa bile bunun üstesinden çok
rahat bir şekilde geliyor. 4000
d/d’de 160 HP güç üreten dizel
ünite, 1750 ile 2500 d/d aralığında
350 Nm tork sunuyor.
Sessiz bir çalışma karakterine
sahip olan dizel ünite, dört tekerlekten
çekiş sisteminin de
iyi bir sonuç vermesini sağlıyor.
Gaz pedalına ilk dokunduğunuz
zaman biraz ağırkanlı bir karakteri
var ve ara hızlanmalar
sırasında da bir anlık donma yaşanıyor. ~
Bu anlık donmalar sırasında
sanki motor ve şanzıman
iletişim kuruyor. Bu iletişimin
ardından ise patlama şeklinde
bir hızlanma geliyor. Dört tekerlekten
çekiş sisteminin sağladığı
güvenlik ve sürüş keyfi de son
derece iyi. Yol tutuş konusunda
iddialı bir otomobil olan Insignia,
böylece sürüş keyfi taleplerine
de zorlanmadan cevap
veriyor. Active Select adlı 6 ileri
oranlı otomatik şanzıman da
motordan gelen tüm isteklere
cevap verecek kabiliyete sahip.
Tüm bunların sonucunda ortaya
çıkan yakıt tüketimi ise biraz
yüksek. Ancak “buna değer”
diyeceklerin sayısının bir hayli
yüksek olacağını düşünüyoruz.
Coupelere benziyor
Aslında bir sedan olmasına
rağmen coupelere benzer bir
siluete sahip olması Insignia’nın
agresif görünmesinin en önemli
nedeni. Kaslı yapısı elit bir hava,
şişkin detaylar ise gösterişli bir
hava veriyor.
Akıcı çizgilerin bir bütün halinde iyi kullanılmış olmasını
çok beğendik. Tasarıma biraz
sert yorumunu yapanlar oldu
ama genel anlamda başarılı bulanların
sayısı çok daha fazlaydı.
Arka tarafta kullanılan krom
çıta ile belirgin bir formun kazanılmış
olması bu bölümün
hareketli görünmesini sağlıyor.
Önden bakıldığında da alt alta
konumlanan aynı tip çıtalarla
kaliteli ve iddialı görünen bir
tasarım çizgisi yakalanmış. Birbirine
paralel olan çizgileri iyi
bir uygulama olarak notlarımız
arasında yer aldı.
Dışarıda yakalanan uyum iç
mekana da yansımış. İç mekana
geçildiğinde de yine lüks
markalardan biri olan Audi
çıtasının yakalandığını düşünüyorsunuz.
~İşçilik, montaj,
kullanılan malzemeler oldukça
kaliteli. Insignia için “bugüne
kadar gördüğümüz en şık ve
en kullanışlı Opel” yorumunu
rahatlıkla yapabiliriz. Karmaşık
bir düğme grubuna sahip
olsa bile kullanışlılık hiç sorun
olmuyor, navigasyon ekranı ise
büyüklüğü ve kolay kumanda
edilen yapısı ile beğeni kazanıyor.
Arka koltuklarda oturacak
uzun boylular için kısıtlı bir iç
mekan sunulurken, iniş – binişler
sırasında da biraz sorun yaşanıyor.
Ayrıca yüksek şaft tüneli de
sorun yaşatabilir.
Direksiyon biraz sert
Direksiyon sisteminin biraz
sert olması ise kullanım zorluğu
yaşatıyor: Yüksek hızlara
çıkıldığında karşımıza, alışkın
olduklarımızdan çok daha sert
bir yapı çıkıyor. Aynı şekilde
şehir içi kullanımları sırasında
da direksiyon sistemi tam puan
alamıyor. Görüş özellikleri ise
ön tarafta, hem A sütunu hem
de yüksek motor kaputu nedeniyle
kısıtlı.
Sonuç
Opel radikal bir
tasarımla yenilediği
Insignia ile
sınıfının en iddialı
modellerinden birini
ortaya çıkardı. Keyif veren
ve elit görünen çizgileriyle beğeni
kazanan Insignia, yaşam alanıyla
da göz dolduruyor. Güçlü dizel
motor, otomatik şanzıman ve güvenlikle
birlikte keyif veren bir
sürüş karakteri sağlayan dört tekerlekten
çekiş sistemi, gerçekten
iyi bir kombinasyon oluşturuyor.
Eğer küçük dizel motor eksikliği de
giderilirse Insignia’nın çok daha iyi
yerlere gelmesi işten bile olmaz.
Yorum yazın