Kiichiro’nun kuvvetli inancıyla, küçük bir girişim olan otomobil departmanı 1937 yılında Toyota Motor Company’nin kurulmasıyla büyük bir adım attı. Geçen 75 yıldan sonra bugüne gelindiğinde, Toyota dünya çapında 170’den fazla ülkede 200 milyondan fazla aracı üretim bantlarından indiren dev bir şirket olma özelliğini taşıyor.
200 milyonuncu Toyota markalı aracın banttan indirilmesinden hemen sonra Toyota Başkanı Akio Toyoda, amaçlarının müşterilere en iyi araçları sunmak olduğunu belirterek “Bu dünya çapında 300 binden fazla Toyota çalışanının ortak hedefidir.” diyor.
Toyota’nın en popüler modeli olarak Corolla büyük bir başarıyla tüm zamanların en çok satan otomobili ünvanını kimseye bırakmıyor. 47 yılda 10 Nesil ile 39 milyonun üzerinde satış adediyle Corolla otomotiv tarihine ismini altın harflerle yazdırmayı başardı. Dünyanın hemen her ülkesinde Toyota üretim ve satış tesislerinde çalışan kadın ve erkekler bu başarılardan aldıkları güçle “Daha iyi araçlar üretme” hedefiyle ve Toyota Way’in Kaizen (sürekli iyileştirme) felsefesiyle çalışmalarını sürdürüyorlar.
İlk Etkinlik Paris’te
Toyota’nın Paris, Champs-Elysees’de bulunan konsept showroom’u Le Rendez-Vous Toyota, 75’nci yıl kutlamaları çerçevesinde yüzyılın geçmiş üç çeyreğinde üretilen ve müşterilerce büyük beğeni ile karşılanan Toyota modelleriyle nostalji rüzgarı estiriyor. Toyota klasik modellerinden 1958 model Land Cruiser FJ25, 1964 model Corona, 1965 model Sports 800, 1968 model Corolla Sprinter ve 1970 model Celica Coupe 1600 GT, otomobil meraklılarının büyük ilgisini çekti.
Le Rendez-Vous’da buna ek olarak bazı klasik otomobillerin 1:43 ölçekli maket sergisi de otomobil meraklıların beğenisine sunuluyor. Maketleri sergilenen klasik otomobiller arasında Toyota’nın ilk binek otomobili olan AA Sedan ve motor sporları ikonu Anton Senna’nın 1983’te İngiltere F3 şampiyonasını kazanırken kullandığı Toyota motoruna sahip yarış otomobili de yer alıyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın