İçten yanmalı bir motor olan 120 kW (163 bg) gücündeki 2.0 l HDi FAP’ın, maksimum 27 kW (37 bg) kapasiteli elektrikli bir motorla eşleştirilmesini ifade eden HYbrid4 sayesinde 3008 Crossover modelinde 4 tekerlekten çekiş, 200 bg’lik güç, ZEV (Sıfır salımlı araç) modu ve 100 km.de 3,8 l yakıt tüketimi ile 99 g/km’den başlayan CO2 salımı elde ediliyor. Peugeot’nun dizel hibrid seçimi, hibrid adı verilen bir otomobil için çevreye saygı konusunda güçlü beklentiler ile yepyeni sürüş heyecanlarının bir araya gelmesinin mümkün olduğunu kanıtlıyor. Peugeot 3008 HYbrid4, 2011 ilkbaharında Batı Avrupa’da satışa sunulacak.
ÇEVRE SORUMLULUĞU
HYbrid4 adı, bir içten yanmalı motor olan 120 kW (163 bg) gücündeki 2.0 l HDi FAP’ın, maksimum 27 kW (37 bg) kapasiteli elektrikli bir motorla eşleştirilmesini ifade ediyor. Dizel motorlar benzinli motorlardan daha az yakıt tükettiklerinden, Peugeot 3008’de hibrid çalışması için mantıksal olarak bu enerji tipi benimsendi.
3008 Crossover’da dizel ve elektriğin yararlı birleşimi aşağıdakilerin sunulmasını sağlıyor:
4 tekerlekten çekiş;
200 bg.lik güç;
ZEV (Sıfır salımlı araç) modu ;
100 km.de 3,8 l yakıt tüketimi, 99 g/km’dan başlayan CO2 salımı
Bu boyuttaki ve böylesine performans sunan bir otomobil için, üst düzey donanım özellikleri ve % 35 gibi önemli bir oranda azaltılan çok düşük yakıt tüketimi müşteri açısından önemli avantajlar yaratıyor. ~SÜRÜŞ KEYFİ
Mevcut düşüncelerin aksine, hibrid teknolojisinin katkısıyla sürücü burada geniş bir sürüş özgürlüğünden yararlanıyor. Bu teknoloji ayrıca birçok boyutuyla kendini ortaya koyan yepyeni sürüş duygularını ifade ediyor :
birinci sınıf sürüş özellikleriyle birleşen üst düzey performans;
dört farklı sürüş şekli arasında seçim olanağının sağladığı kullanım özgürlüğü ve kolaylığı: ZEV, 4WD (4 çeker), Sport, Auto ;
sadece elektrikli modu kullanma olanağı ile çalışma sessizliği;
dört tekerlekten çekişin sağladığı güven duygusu;
99 g/km’den başlayan CO2 salımları ile çevreye saygı.
TEKNOLOJİK VE PRESTİJLİ CROSSOVER
3008 HYbrid4 teknolojiye meraklı, güç beğenen, prestijli ve orijinal bir araç arayışında olan bir müşteri kitlesine ulaşmak için tasarlandı. Aracın üstünlükleri, aşağıdaki farklı tarzları bir araya getirme konusundaki yeteneğinde yer alıyor:
SUV, tek hacimli ya da hatchback genlerini taşıyan bir karoseriyi baz alan dış tasarımı ile ; 3008 gamının tamamında, güç ve koruma, kuvvet ve şıklık, eğlence ve statüyü birleştiren özel stil unsurları ile ; üst düzey teknolojik donanımlara sahip bir coupé ambiyansı ile pratik ve etkin bir modülerliği bir araya getiren, üstün ve teknolojik iç mekanıyla; dinamik özellikleri ile, çünkü, Peugeot’nun bilgi birikimi ve kullanılan teknolojiler sayesinde, “yüksek tek hacimli” mimarisi olan bu araç bir hatchback veya sedanı aratmayan sürüş özellikleri sunuyor. ~3008 HYbrid4, böylece sürüş keyfi kavramını en düşük seviyedeki CO2 salımları ile yeniden tanımlayan ileri teknoloji içeriğiyle, otomobile yeni bir sentez getiriyor.
Peugeot’nun dizel hibrid seçimi, hibrid adı verilen bir otomobil için çevreye saygı konusunda güçlü beklentiler ile yepyeni sürüş heyecanlarının bir araya gelmesinin mümkün olduğunu kanıtlıyor. 3008 HYbrid4, Fransa’da (Sochaux ve Mulhouse’da) üretilecek ve 2011 ilkbaharında Batı Avrupa’da satışa sunulacak.
Not: Basın bülteninden
derlemedir.
Yorum yazın