Küçük SUV sınıfı çok
iştah kabartıcı ve bu
özelliğini giderek artırıyor.
Markaların bu sınıfta
yer alabilmek için aceleci
davrandıklarını bile gördük.
Günümüzün patlama şeklinde
büyüyen bu sınıfına katılan
son model ise Chevrolet
Trax oldu.
Bu aracı kullanmak için
davetli olarak Hırvatistan/
Zadar’a gittiğimde ilk olarak,
tüm Chevrolet modellerinde
olduğu gibi, tasarımın çok
iddialı olduğunu gördüm.
Yüzüne bakıldığı zaman yırtıcıları
andıran, vahşi detayları
var. İlk karşılaşmamızda
yanında durduğu Chevrolet’in
efsanevi modeli Camaro’ya
bile meydan okuyan bir yapısı
vardı. Hatta efsanenin
yanında biraz kibirli ve ona
yüksekten bakmanın keyfini
çıkarıyormuş gibi de hissettirdi.
Ne dersiniz, fotoğraflara
baktığınız zaman benimle aynı
fikirde misiniz? Kesinlikle
artistik bir duruşu var.
Dinamik tasarımın etkileri
yaşam alanında da fark
ediliyor. Burada da hareketli
bir tasarım felsefesi benimsenmiş.
Dokunmatik ekran
ve akıllı telefonları bağlama
özelliği son derece kullanışlı.
Cep telefonunuzda bulunan tüm özelliklere rahat bir
şekilde ulaşma imkanı sunuluyor.
Hatta Chevrolet’nin
SIRI Eyes Free adlı sistem
ile araçla konuşarak bile
iletişim kurabiliyorsunuz.
Ülkemizde Haziran ayından
itibaren satışa sunulacak
olan Trax’ın fiyatı ile
ilgili bir bilgi verilmezken
rekabet gücü yüksek bir
etikete sahip olacağı söyleniyor.
Trax, 1.4 lt 140 HP
ve 1.6 lt 115 HP’lik benzinli
motorlarla satın alınabilecek.
Dizel cephesindeki tek
motor olan 1.7 lt 130 HP’lik
makine ise, yüksek vergi yükü
nedeniyle aracın fiyatını
oldukça artıracaktır.
Başarılı bir tasarıma sahip
olan yaşam alanı göz
dolduran bir yapıya sahip.
Ama kullanılan plastik malzemenin
oldukça sert olması
eleştiri konusu olabilir.
~Gösterge paneli konusunda
da benzer bir durumla karşı
karşıya kalacak gibi görünüyor.
Chevrolet, 1935 yılında
Suburban Carryall’ı satışa
sunarak bu sınıfın öncülerinden
biri olmanın getirdiği
tecrübelerin tamamını bu
araca yansıtmış. Bu araçtan
78 yıl sonra karşıma çıkan
Trax sürüş özellikleriyle güven
veren bir karakter sunuyor.
İzinin üzerinde kalma
konusunda yaptığımız
sürüş boyunca bir sorunla
karşılaşmadık. Direksiyon
sisteminin verdiği tepkileri
de başarılı buldum.
Bagajda bulunan 230 V’lik
prizse bana göre çok önemli
bir artı. Bu donanımın tüm
araçlarda olması gerektiğini
düşünüyorum.
1.4 lt 140 HP güç üreten
benzinli motor ve 6 ileri
oranlı manuel şanzımana
sahip versiyon ile yaptığımız
sürüşlerde can yakıcı değerler
görmedim. Ancak asıl
sözü yapacağım kapsamlı
testten sonra söyleyebilirim.
Sonuç
Chevrolet 78 yıl önce girdiği
SUV pazarında bu kez küçük
bir SUV ile karşıma çıktı. Tüm
Chevrolet modellerinde olduğu
gibi karakteristik yapısı
onun son derece iddialı görünmesini
sağlıyor. Çekici hatları
ile görünüme önem verenlerin
çok rahat bir şekilde aklını
çelecek. Trax’ın fiyatı hakkında
bilgi açıklanmadı ama
rekabetçi fiyat dendiği zaman
özellikle
Nissan Qashqai’yı hedefine
alan bir tablonun olacağını
düşünüyorum.
Yorum yazın