Kendini herkesten biraz
daha farklı ve biraz daha
özgür hissedenler, yollarda
da bu duyguyu yaşamak ister.
Bu nedenle farklı bir otomobil,
faklı çizgiler arayıp durur, yollara
kendi tarzlarını yansıtmak
isterler. Hatta araçlarına estetik
tuning yaptıranların bir amacı
da araçlarını kişiselleştirmektir.
Güney Koreli Kia da bu ihtiyacın
farkında olduğundan, Soul adını
verdiği farklı bir aracını pazara
çıkardı.
Ülkemizde 49 bin 700 TL’den
başlayan bir fiyat etiketi ile satışa
sunulan Soul’un motor kaputunun
altında ise 1.6 lt 128 HP
güç üreten dizel motor yatıyor.
Bu motor istendiği zaman manuel,
istendiği zamansa otomatik
şanzıman seçeneği ile satın
alınabiliyor.
Son dönemlerin farklı çizgilerinden
biri olan kübik tasarımın
etkisi altında olan Soul, son
derece değişik görünüyor.
Küt çizgileri ile karşımıza
çıkan Soul, sevimli bir ifade
ile yollarda gezinirken, aynı
zamanda agresif görünen bir
çizginin de hakimiyeti altında.
Özellikle yüzüne bakıldığı
zaman Soul, iri farları ve
heybetli tampon koruması ile
hemen dikkat çekiyor. Aslında
dikkat çekmenin yanında, farklı
bir merak duygusunun ortaya
çıkmasına da neden oluyor.
İnsanlar onun hangi markayı
taşıdığını, hangi sınıfın üyesi
olduğunu merak etmeye
başlıyor.
Kia tasarımcılarının da
insanların üzerinde, buna
benzer bir iz bırakma
peşinde olduklarını düşünüyoruz.
~Tam 12’den vuruyor
Tavan ve tavana
doğru yükselen çizgilerinin
tamamen
dümdüz olması nedeniyle,
Kia Soul’ün
biraz resmi bir görünüme
sahip olduğunu
bile düşündüğümüz
anlar oldu. Fakat sonrasında
bu durumun, test
otomobilinin siyah renklerin
egemenliği altında olmasından
kaynaklandığını anladık. Cıvıl
cıvıl ve farklı görünen renk seçenekleri
ile Soul, çok daha iyi
ve tam planlandığı gibi hedefi
tam 12’den vurabiliyor.
Yaşam alanına geçtiğimizde
ise bizi, dışında olduğu gibi yine
farklı bir tasarım karşıladı. İki
farklı rengin hakimiyetinde olan
yaşam alanı, tasarım açısından beklentilerimizi tam olarak karşıladı.
Fakat burada da daha
renkli iç mekan yapısına sahip
olan bir araçla karşı karşıya
olduğumuzu da unutmadık.
Soul’ü daha farklı bir yapıda ve
daha canlı renklerle satın almak
iyi bir çözüm olabilir.
Derli toplu görünen bir yaşam
alanına sahip olan Soul,
kullanım açısından da önemli
bir sıkıntı yaşatmıyor. Büyük
tasarımlı bir direksiyon simidine
sahip olması nedeniyle arazi
araçlarına gönderme yapan
Soul, geniş ve kullanışlı yaşam
alanı ile de aile beklentilerini
bile çok rahat bir şekilde karşılayabileceğini
ortaya koyuyor.
Direksiyon simidinin üzerinde
yer verilen kumanda elemanları
biraz silik görünüyor ama
kullanım açısından bir sorun
yaşanmıyor.
~Bütünlük yakalanıyor
Anahtarsız çalıştırma sistemine
sahip olması ile kolaylık sağlayan
Soul, yerden yüksek yapısı
ile özellikle kadınların, sürüş
pozisyonu açısından beğenisini
kazanacak ve kolay kullanılan
araçlardan biri olacak.
Yaşam alanına geçtiğiniz anda,
ilk sürüşle birlikte, bu araçla
bir bütünlük yakalıyorsunuz ve
uyumunuz her kullanımın ardından
biraz daha artıyor.
Orta konsol ve kokpit tasarımı
iyi görünen Soul’ün bazı
bölgelerinin tasarımı ise bütünlük
açısından uyumsuzluk
gösteriyor. Özellikle orta konsolun
üzerinde bulunan yuvarlak
boşluğa anlam veremedik.
Koltukların yapısı ve sürüşe katkılarını
ortalamalar seviyesinde
bulduğumuz Soul, sessizlik,
kalite, havalandırma sisteminin
performansı, müzik sisteminin
kalitesi gibi konularda da ortalamaları
yakalıyor ve hatta
bazılarında biraz daha avantajlı.
Müzik sisteminin renkli bir
yapıya sahip olması da farklılık
arayanlar için önemli bir artı.
Renk değiştiren hoparlör tasarımı
bu tarz kullanımı sevenler
için eğlenceli bir özellik.
Uygun kombinasyon
Güçlü bir dizel motor kullanan
Soul, 4 ileri otomatik
şanzımanı ile son dönemlerde
kullanıcıların aradığı en uygun
kombinasyonu yakalamış durumda.
Hem dizel motor, hem
de otomatik şanzıman ülkemizde
son dönemlerin favorisi
olmuş durumda. 4000 d/d’de
128 HP güç üreten dizel ünite,
1900 d/d’den itibaren 260
Nm’lik torku kullanıma sunuyor.
Matematiksel veriler açısından
baktığımızda, bu 1.6 lt’lik
dizel ünite, güç açısından günümüzün
iddialı seçeneklerinden
biri. ~11.9 sn’de 0-100 km/s
hızlanmasını gerçekleştirdiği
belirtilen Soul, çok iddialı bir
performansa sahip değil ama
hissettirdiği performans asla
kötü değil. Manuel şanzımanla
elbette performans açısından
daha iyi bir sonuç beklenebilir
ama otomatik şanzımanın konforundan
da vazgeçmek kolay
değil. Sürüş güvenliği açısından
önemli bir sıkıntı yaşamadığımız
Soul, süspansiyon sisteminin
çalışma karakteri ile de
hem konfor, hem de güvenlik
beklentilerimizi karşıladı. Yönlendirme
kabiliyeti açısından
baktığımızda da ortalamaları
yakalayan Soul, donanım listesinde
elektronik destek
sistemlerinin büyük bir
bölümünü standart olarak
sunuyor. Keşke yol
bilgisayarının kumanda
elemanı da orta konsol
üzerinde gizleneceğine,
daha iyi bir noktaya alınabilseymiş.
Sonuç
Kia Soul pazardaki
en farklı modellerden
biri. Son yıllarda
sıklıkla karşımıza
çıkan kübik
tasarımın bir oyuncusu olan Soul,
değişim isteyenler için yaratılmış
bir araç. Hem sevimli, hem agresif,
hem de değişik görünen Soul, farklı
bir tasarım arayanlar için ideal bir
seçenek olacaktır. Yaşam alanında
da eğlenceli ve değişik kullanım
özelliklerine sahip olan Soul, son
dönemlerin aranan unsurlarından
güçlü dizel motor ve otomatik
şanzıman kombinasyonunu da bir
arada sunuyor.
Yorum yazın