Yeni üretime geçtiği konut projelerinde ve kendi şantiyelerinde, rüzgar enerjisi gibi çevreci ve sıfır salınımlı enerji kullanan Ağaoğlu, salt bu ihtiyaç için Mersin’de yeni bir rüzgar enerjisi üretim santrali yatırımını da tamamlayarak devreye almış. Şimdiyse Ali Ağaoğlu, garajında muhafaza ettiği lüks ve spor otomobillerin arasına, daha öncekilerden çok daha çevreci olan Tesla Roadster’i de koyuyor.Özel olarak ithal edilen Tesla Roadster, Avrupa tip onay belgesine sahip olduğu için, (her ne kadar motor gücü 292 HP olsa da ve her ne kadar elektrikli motorda silindir hacmi bulunmasada) 1.600 cc’lik motor hacmine kadar olan otomobillere uygulanan, yüzde 37’lik ÖTV diliminden vergilendirilmiş ve aracın trafiğe çıkabilmesi için plakası da hazırlanmak üzere. Yani hukuki olarak elektrikli araçların önünde, seri ithalat ve trafiğe çıkışta artık problem kalmayacak. Hatırlanacağı gibi, 24 Mayıs tarihli 21. sayımızda Tesla Roadster’le yaptığımız karşılaştırmalı test sürüşü, elektrikli otomobiller üzerine duyulan tüm şüpheleri geçersiz kılmıştı. Yüzde yüz elektrikli bir araç olan Tesla Roadster, 292 HP’lik gücüyle, benzinli V10 motora sahip, 525 HP’lik Audi R8 V10’la, neredeyse tüm performans kriterlerinde başabaş bir mücadele sergilemişti. Test sürüşünün sonuna da şu sonuç dipnotu düşülmüştü; “Tesla’nın etkileyici özellikleri, elektrik çağının eğlenceli de olabileceğini müjdeliyor: Hızlı, dinamik ve bu performans klasmanı için az tüketiyor. ~Bu özellikleriyle Tesla Roadster S kalbimizi ka-zandı. Hem de güçlü bir V10’un etkileyici sesleri ve titreşimlerine sahip olmamasına rağmen. Spor otomobillerin de geleceği yeşil olabilir. Ancak bu keyfin bir de maliyeti var. Günlük kullanıma pek de uygun olmayan bir otomobil için fiyat kesinlikle yüksek. Ayrıca buna, tüm elektrikli otomobillerin ortak sorunu da ekleniyor: Aküler mutlak özgürlüğü engelliyor. Tesla’nın hem sık şarj edilmesi gerekiyor, hem deşarj süreleri çok uzun.
Gücü ve fiyatıyla dikkat çekiyor
Kompakt sedan sınıfının önemli oyuncularından biri oldu.
Bir yanıt yazın