BYD’nin e6 model, her biri 250-300 km menzil ve 140 km/h hıza sahip, beş (5) kişilik 50 adet crossover aracı 29 Nisan 2010 tarihinden beri Shenzhenli Pengcheng Elektrikli Taksi Şirketi bünyesinde Shenzenliler’e hizmet vermektedir. Shenzhen’ in e6 taksi filosu 20-30 dakikada hızlı şarj olanağı ile bugüne kadar yaklaşık 1.730.000 mil (2.770.000 km) yol kat etmiştir. Filo araçlarının her biri bugüne kadar ortalama 63.000 mil (100.000 km)’ye ulaşmıştır. Bu 50 araçlık e6 filosu Shenzhen’in bu yılki aşırı sıcak yaz ve çok soğuk kış günlerinde, zorlu şartlar altında çalışmıştır. Başkan Yardımcısı Stella Li’ ye göre bu hava şartlarına rağmen, sürücüler ve yolcular e6 ile yaşadıkları sürüş deneyiminden son derece memnun kalmışlardır. Bu yıl Ağustos’tan önce 250 eTaksi daha Shenzhen International Üniversitesi’ne teslim ediliyor. Yetkililer aylık olarak araç başına düşen yakıt tasarrufunun 1.167 USD olduğuna (günde ortalama 400 km yol kat ediliyor) inanıyor. BYD’nin elektrikli taksileri Shenzhen’in karbondioksit kirliliğinin azaltılmasına, araç başına günde yaklaşık 133 Ibs (60,4 kg) gibi bir değerde yardımcı oluyor. Bu rakam, ilk yılında 50 araçlık e6 filosu ile, benzer şartlarda konvansiyonel yakıt kullanılması halinde ortaya çıkabilecek 2.425.060 Ibs’lik (1,1 milyon kg) olası karbondioksit kirliliğinin engellendiği anlamına geliyor.
2,77 milyon kilometrelik e6 filo testlerinde göze çarpan en önemli bulgu hızlı şarj kullanımında bir atılım niteliği taşıyan, hem sürüş mesafesinde hem de pil performansında fark edilebilir bir düşüş yaşanmaması olmuştur. BYD, Aralık 2008 yılında ilk elektrikli, plug-in hibrid elektrikli ve dual-mode araçlarını piyasaya sürdüğünden beri, araçların menzili ve hızlı şarj kullanımının pil ömrüne etkisi medya tarafından ciddi olarak gözlem altında tutulmaktaydı. BYD, bugün 29 Nisan 2011’de tamamlanmış olan bir yıllık bu süreçte, demir-fosfat batarya teknolojisinin kullanımı ile ilgili devam etmekte olan araç şarj verimlilikleri, tüketim verimliliği, EV menzili konusundaki tartışmaları, elde edilen filo test sonuçlarındaki başarısı ile sonlandırdı.
Dünyanın En Büyük Elektrikli Otobüs Filosu – BYD İlk Siparişleri Teslim Ediyor
BYD, ilk uzun menzilli (> 300km), tam elektrikli otobüs eBUS-12 (K9) üreticisi olarak Çin’in Shenzhen şehrinde gerçekleştirilecek 2011 Dünya Üniversite Yaz Oyunları için tek elektrikli otobüs tedarikçisi seçildi. BYD, Ağustos 2011 öncesinde teslim edilmek üzere 300’ün üzerinde eBUS-12 (K9) model elektrikli otobüs siparişi aldı. 2011 Dünya Üniversite Yaz Oyunları sonrasında bu 300 elektrikli otobüs, Shenzhen şehir içi ulaşımında kullanılan otobüs filosuna eklenerek, dünyanın en büyük elektrikli otobüs filosunu oluşturacak.
BYD’nin eko-sistem için sıfır emisyon vizyonu doğrultusunda, bağımsız olarak üretilen ve salt elektrik enerjisiyle çalışan otobüsler, BYD’nin teknik gücünün bir ürünüdür. Elektrikli otobüs teknolojisinin merkezinde, BYD’nin “teker içi” motor sistemi ve demir fosfat “Fe” batarya teknolojisi yer almaktadır. Otobüs akslara ihtiyaç duymadığından, tabanı diğer otobüslere göre daha alçak seviyeye inebilmekte ve bu alçak zemin sayesinde yolcular iniş-binişlerini daha da kolaylıkla yapabilmektedirler. Fe bataryalar yüksek güvenlikli, uzun ömürlü ve çevre dostu şarj edilebilir bir kimyasal yapıya sahiptir. Bu ileri teknolojiler sayesinde, BYD’nin elektrikli otobüsü “dolu olarak” şehir içi kullanımda 150 mil (250 km) menzile ulaşıyor ve BYD üretimi hızlı şarj ile % 50 şarj edilmesi yaklaşık yarım saat sürüyor. Elektrikli otobüslerin tavanına entegre edilen güneş panelleri yardımıyla, güneş enerjisi elektrik enerjisine dönüştürülüyor. Güneş panelleri ile elde edilen enerji, Fe bataryalar içerisinde depolanıyor ve klima için gerekli olan enerji tamamen buradan karşılanarak, güneşli günlerde aracın menzilinin artmasına da yardımcı oluyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Yorum yazın