Genel

Elini otomatikle güçlendirdi

Kompakt SUV pazarının en önemli seçeneklerinden biri olan Ford Kuga.

Ford Kuga, otomatik şanzıman eksiğini
PowerShift ile gidererek birçok
müşterinin talebini karşılamış oldu.
Araçta Titanium ve Selective adlı
iki donanım paketi bulunuyor ve 72
bin 900 TL’lik başlangıç fiyatı otomatik
şanzımana rağmen son derece
iddialı.

Ford’un “Kinetik” tasarım felsefesinin
bir ürünü olan Kuga son derece
atletik bir yapıya sahip.

Yolcularını kaliteli ve geniş bir kabinle
karşılayan Kuga’nın koltuk
kalitesi de gayet iyi. İyi bir direksiyon
simidine sahip olan araçta ideal
sürüş pozisyonu rahat bulunuyor.
Yüksek sürüş pozisyonu görüş rahatlığı
sağlarken, kalın A sütunları ve
küçük arka cam nedeniyle görüş kısıtlanıyor.
Eşya gözlerinin sayısı ve
bagaj genişliği hiç fena değil. Klima
bu çok sıcak günlerde bile yeterli
olurken, müzik sistemi de istenen seviyeyi
yakalıyor.

Anahtarsız çalıştırma sistemi, iç
mekandaki en önemli olumsuzluk:
Kapıların açılamaması önemli bir eksiklik.
Marşa nereden basıldığını
bulmak da hüner gerektiriyor: Marş
düğmesi hem orta konsolun üzerinde
hem de çok küçük. Diğer kumanda
elemanlarının yerleri ise başarılı.
Cam tavan da can sıkabiliyor:
Çift parçalı fileli bir tasarım başarısız.
Bunun sert plastik bir aksam kullanılması
daha iyi olurmuş. Yaşam
alanının bazı yerlerindeki plastik
kalitesi in de daha iyi olabilirmiş.

Sürüş özelikleri konusunda ise
Kuga, sınıfının en iddialı araçlarından
biri. Yüksek yapısı bazen tedirgin
etse bile araç yüksek bir güvenlik
seviyesi sunuyor. Başarılı bir
yönlendirme karakterine de sahip
olan olan Kuga, izine sadık bir SUV.
Yaptığımız zorlama testlerinde akıllı
dört tekerlekten çekiş sisteminin
üzerine normalden biraz daha fazla
bir yük bindi ama Kuga’nın hedefinde
bir şaşma olmadı. Hafif arazi
şartlarında yoluna başarıyla devam
eden Kuga ıslak zemin sürüşlerinde
de iddialı bir karaktere sahip.

Dizel motorun performansı iyi
olsa da alt devirlerdeki turbo boşluğu
can sıkıcı olabiliyor. Ancak motorun
diğer özellikleri geçer notu rahatlıkla
almasını sağlıyor. Yakıt tüketiminde
ise daha iyi bir sonuç bekliyorduk:
9 litre civarındaki tüketim
çok kötü değil ama daha iyisi olabilirmiş.
Altı ileri oranlı otomatik şanzımanın
çalışma karakteri başarılı:
Vites geçişleri sarsıntısız ve tam zamanında
gerçekleşiyor. İlk hızlanmalar
veya ara hızlanmalar sırasında
fazla önemsiz bir bekleme
süresi yaşanıyor. Ancak otomatik
şanzıman konforu için bunlar çok rahat
göz ardı edilebilir. Kuga’nın
frenleri de beklentileri karşılıyor. Ancak
sürüş sırasında bazı yerlerden
gelen yüksek mekanik seslerin ve yaşam
alanındaki gürültünün azaltılması
gerekiyor.

Sonuç

Agresif tasarımlı, yaşam alanı beklentilerini
rahatça karşılayan, güçlü bir dizel motora
ve akıllı bir 4×4 sistemine sahip olan Kuga,
otomatik şanzıman eksikliğini giderdi. Bu şanzıman
sunduğu konfor ile ilgi odağı olacak.
Uygun fiyatı ve yüksek donanım seviyesi de
Kuga’nın önemli silahları arasında. Sınıfının
favori kombinasyonu ile Kuga fiyatıyla da rakiplerinin
önüne geçerek can alıcı silahını çekiyor
ve hedefini tam on ikiden vuruyor.

Genel

Elini otomatikle güçlendirdi

Ford Kuga, otomatik şanzıman eksikliğini gidererek elini iyice güçlendirdi.

SUV sınıfındaki savaşlar hız kesmeden devam ediyor. Her ne kadar eski zamanlarda olan şaşalı satış rakamlarına ulaşamasalar bile SUV’lar hala son derece iddialı seçenekler. Bunlar arasında yer alan Ford Kuga ise en önemli eksikliğini Power Shift ile gidererek otomatik şanzımana kavuştu. Birçok müşterinin ortak talebi olan otomatik şanzıman seçeneğinin aileye eklenmesi ise Kuga, yeniden vitrinlerin ön kısmında yer almaya başladı. Sürüş özelliklerine geçmeden önce Kuga’nın fiyat açısından ulaşılabilir bir seviyede olduğunu belirtmek istiyoruz. Ülkemizde artık 140 HP güç üreten 2.0 lt’lik dizel motoru ile satışa sunulan araçta Titanium ve Selective adlı iki donanım paketi bulunuyor ve 72 bin 900 TL’lik başlangıç fiyatı otomatik şanzımana rağmen son derece iddialı. Bu rakama, akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi, metalik boya, otomatik klima, hız sabitleme sistemi, yağmur ve far sensörü, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, ABS+EBD, EBA (acil durum fren desteği), CBC (viraj fren kontrolü), ESP (elektronik denge programı),TCS (çekiş kontrol sistemi) ve ARM (devrilmeyi önleyici sistem) gibi önemli detayların dahil olması da büyük bir avantaj. Yani bu fiyata güçlü bir dizel motor, başarılı bir otomatik şanzıman, iddialı görünen ve geniş bir yaşam alanı sunan ayrıca donanım özellikleri ile beklediğimizden çok daha iyi olan bir araç satın almış oluyorsunuz. Ford’un “Kinetik” tasarım felsefesinin bir ürünü olan Kuga son derece atletik bir yapıya sahip. Kaslı tasarım geçişleri, sivriltilmiş ve şişirilmiş detayları ile göz dolduran bir görünüm sunan Kuga’yı görüp kafasını çevirip bakmayacak olanların sayısının bir hayli az olduğunu belirtelim.~ Özellikle burun tasarımı bizim en çok beğendiğimiz detaylarından biri. Bunun yanında arka tasarım da ön tarafla bir bütün olabilecek şekilde yaratılmış.Yaşam alanı konusunda da Kuga beklentileri çok rahat karşılıyor. Yolcularını kaliteli bir kabinle karşılayan Kuga ön ve arka tarafta istenen ferahlığı da zorlanmadan sunuyor. Koltukların kalitesi de hiç fena değil: Vücudu sararak sürüş sırasında önemli bir artı sağlıyorlar. İyi bir direksiyon simidine de sahip olan araç, ideal sürüş pozisyonunun da rahat bir şekilde bulunmasını sağlıyor. C1 olarak isimlendirilen ve C-Max, Focus, Mazda3, Volvo S40 gibi modellerle aynı platformu paylaşan Kuga, geniş yaşam alanı beklentilerine rahatça cevap veriyor. Yüksek sürüş pozisyonu görüş rahatlığı sağlarken, kalın A sütunları ve küçük arka cam nedeniyle görüş konusunda sıkıntılar yaşanıyor. Ancak SUV’ların büyük bir çoğunluğunda bu sorun yaşandığı için, üzerinde fazla durmaya gerek yok. Eşya gözlerinin sayısı ve bagaj hacminin genişliği hiç fena değil. Klima sisteminin performansı çok sert geçen bu sıcak günlerde bile yeterli olurken, müzik sistemi ise zorlanmadan istenen seviyeyi yakalıyor. Yaşam alanının sevmediğimiz yanlarında ise anahtarsız çalıştırma sistemi öncelikli olumsuzluk oldu: Kapıların açılamaması önemli bir eksiklik. Aynı zamanda alışana kadar marşa basmak da pek kolay olmayacak: Marşa nereden basıldığını bulmak bile önemli bir hüner gerektiriyor. Çünkü neden olduğunu anlayamadığımız bir şekilde mühendisler, marş düğmesini hem orta konsolun üzerine konumlandırmışlar hem de düğmeyi çok küçük tasarlamışlar. Küçük ve siyah renkli düğmeyi bulduktan sonra ise çalıştırmak zor değil.~ Diğer kumanda elemanlarının yerleri ise daha başarılı. Cam tavan da can sıkan bir diğer özellik. Alışkın olduğumuz gibi kapatılamayan ve bunun yerine her an yerinden çıkacakmış gibi görünen çift parçalı fileli bir tasarımla kapatılan cam tavan başarısız. Bunun yerine plastik sert bir aksamla kapatılan bir sistemin olması ya da cam tavanın tercih edilmemesi gerekiyor. Çünkü bu sıcak günlerde güneş tepenizden hiç ayrılmıyor ve klima performansı ne kadar iyi olursa olsun hiç ferahlık yaşanmıyor. Yaşam alanında bazı yerlerde kullanılan plastik kalitesinin de daha iyi olması gerekiyor. Sürüş özelikleri konusunda ise Kuga, başarılı genleri sayesinde sınıfının en iddialı araçlarından biri. Yüksek yapısı bazen tedirgin etse bile bu araç, asfalt üzerine çok yakışıyor ve yüksek bir güvenlik seviyesini rahat sunuyor. Başarılı bir yönlendirme karakterine de sahip olan Kuga, izine sadık bir SUV. Yaptığımız zorlama testlerinde ise akıllı dört tekerlekten çekiş sisteminin üzerine normalden biraz daha fazla bir yük bindi ama Kuga’nın hedefinde bir şaşma olmadı. Hafif arazi şartlarında yoluna başarıyla devam eden Kuga ıslak zemin sürüşlerinde de iddialı bir karaktere sahip. Görünümü kadar dinamik sürüşlerede izin veren araç, yüksek yapılı bir Focus izlenimi veriyor. Dizel motorun performansı da iyi. Ama alt devirlerde yaşanan turbo boşluğu zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. 2000 d/d’nin altında yaşanan bu durumu fazla dert edilmediğinde motorun performansı son derece iyi. 140HP güç ve 320 Nm tork üreten motor bizden geçer notu çok rahat bir şekilde aldı.~ Ancak yakıt tüketiminde daha iyi bir sonuç bekliyorduk: 9 litre civarlarında dolaşan tüketim de fena değil ama daha iyisi olabilirmiş. Altı ileri oranlı otomatik şanzımanın çalışma karakteri başarılı. Vites geçişleri sarsıntısız bir şekilde ve tam zamanında gerçekleşiyor. İlk hızlanmalar sırasında fazla önemsenmeyecek bir bekleme süresi yaşanıyor. Aynı şekilde ara hızlanmalarda da bu bekleme karşımıza çıktı ama otomatik şanzıman konforu için bunlar çok rahat göz ardı edilebilir. Asfalt üzerinde güvenle ilerlediğimiz aracın frenperformansı da beklentileri zorlanmadan karşılıyor. Ancak sürüş sırasında bazı yerlerden gelen yüksek mekanik seslerin ve yaşam alanındaki gürültünün azaltılması gerekiyor.

SONUÇ
Agresif görünen, yaşam alanı ile beklentileri çok rahat karşılayan, güçlü bir dizel motora ve akıllı bir dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan Kuga, en önemli eksikliğini 6 ileri oranlı otomatik şanzımanla giderdi. Bu şanzıman sunduğu konfor ile ilgi odağı olacak. Kuga’nın şanzımanı ile birlikte en önemli silahları arasında uygun fiyatı ve yüksek donanım seviyesi geliyor. Sınıfının en favori kombinasyonu ile Kuga rakiplerinin fiyat konusunda önüne geçerek can alıcı silahını çekiyor.

(+) Görünüm, performans, çekiş sistemi, yol tutuş, donanım, fiyat, şanzıman
(-) Start-stop düğmesi, cam tavan, bazı plastik aksamlar, mekanik sesler

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.