Ford Kuga, otomatik şanzıman eksikliğini gidererek elini iyice güçlendirdi.
SUV sınıfındaki savaşlar hız kesmeden devam ediyor. Her ne kadar eski zamanlarda olan şaşalı satış rakamlarına ulaşamasalar bile SUV’lar hala son derece iddialı seçenekler. Bunlar arasında yer alan Ford Kuga ise en önemli eksikliğini Power Shift ile gidererek otomatik şanzımana kavuştu. Birçok müşterinin ortak talebi olan otomatik şanzıman seçeneğinin aileye eklenmesi ise Kuga, yeniden vitrinlerin ön kısmında yer almaya başladı. Sürüş özelliklerine geçmeden önce Kuga’nın fiyat açısından ulaşılabilir bir seviyede olduğunu belirtmek istiyoruz. Ülkemizde artık 140 HP güç üreten 2.0 lt’lik dizel motoru ile satışa sunulan araçta Titanium ve Selective adlı iki donanım paketi bulunuyor ve 72 bin 900 TL’lik başlangıç fiyatı otomatik şanzımana rağmen son derece iddialı. Bu rakama, akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi, metalik boya, otomatik klima, hız sabitleme sistemi, yağmur ve far sensörü, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, ABS+EBD, EBA (acil durum fren desteği), CBC (viraj fren kontrolü), ESP (elektronik denge programı),TCS (çekiş kontrol sistemi) ve ARM (devrilmeyi önleyici sistem) gibi önemli detayların dahil olması da büyük bir avantaj. Yani bu fiyata güçlü bir dizel motor, başarılı bir otomatik şanzıman, iddialı görünen ve geniş bir yaşam alanı sunan ayrıca donanım özellikleri ile beklediğimizden çok daha iyi olan bir araç satın almış oluyorsunuz. Ford’un “Kinetik” tasarım felsefesinin bir ürünü olan Kuga son derece atletik bir yapıya sahip. Kaslı tasarım geçişleri, sivriltilmiş ve şişirilmiş detayları ile göz dolduran bir görünüm sunan Kuga’yı görüp kafasını çevirip bakmayacak olanların sayısının bir hayli az olduğunu belirtelim.~ Özellikle burun tasarımı bizim en çok beğendiğimiz detaylarından biri. Bunun yanında arka tasarım da ön tarafla bir bütün olabilecek şekilde yaratılmış.Yaşam alanı konusunda da Kuga beklentileri çok rahat karşılıyor. Yolcularını kaliteli bir kabinle karşılayan Kuga ön ve arka tarafta istenen ferahlığı da zorlanmadan sunuyor. Koltukların kalitesi de hiç fena değil: Vücudu sararak sürüş sırasında önemli bir artı sağlıyorlar. İyi bir direksiyon simidine de sahip olan araç, ideal sürüş pozisyonunun da rahat bir şekilde bulunmasını sağlıyor. C1 olarak isimlendirilen ve C-Max, Focus, Mazda3, Volvo S40 gibi modellerle aynı platformu paylaşan Kuga, geniş yaşam alanı beklentilerine rahatça cevap veriyor. Yüksek sürüş pozisyonu görüş rahatlığı sağlarken, kalın A sütunları ve küçük arka cam nedeniyle görüş konusunda sıkıntılar yaşanıyor. Ancak SUV’ların büyük bir çoğunluğunda bu sorun yaşandığı için, üzerinde fazla durmaya gerek yok. Eşya gözlerinin sayısı ve bagaj hacminin genişliği hiç fena değil. Klima sisteminin performansı çok sert geçen bu sıcak günlerde bile yeterli olurken, müzik sistemi ise zorlanmadan istenen seviyeyi yakalıyor. Yaşam alanının sevmediğimiz yanlarında ise anahtarsız çalıştırma sistemi öncelikli olumsuzluk oldu: Kapıların açılamaması önemli bir eksiklik. Aynı zamanda alışana kadar marşa basmak da pek kolay olmayacak: Marşa nereden basıldığını bulmak bile önemli bir hüner gerektiriyor. Çünkü neden olduğunu anlayamadığımız bir şekilde mühendisler, marş düğmesini hem orta konsolun üzerine konumlandırmışlar hem de düğmeyi çok küçük tasarlamışlar. Küçük ve siyah renkli düğmeyi bulduktan sonra ise çalıştırmak zor değil.~ Diğer kumanda elemanlarının yerleri ise daha başarılı. Cam tavan da can sıkan bir diğer özellik. Alışkın olduğumuz gibi kapatılamayan ve bunun yerine her an yerinden çıkacakmış gibi görünen çift parçalı fileli bir tasarımla kapatılan cam tavan başarısız. Bunun yerine plastik sert bir aksamla kapatılan bir sistemin olması ya da cam tavanın tercih edilmemesi gerekiyor. Çünkü bu sıcak günlerde güneş tepenizden hiç ayrılmıyor ve klima performansı ne kadar iyi olursa olsun hiç ferahlık yaşanmıyor. Yaşam alanında bazı yerlerde kullanılan plastik kalitesinin de daha iyi olması gerekiyor. Sürüş özelikleri konusunda ise Kuga, başarılı genleri sayesinde sınıfının en iddialı araçlarından biri. Yüksek yapısı bazen tedirgin etse bile bu araç, asfalt üzerine çok yakışıyor ve yüksek bir güvenlik seviyesini rahat sunuyor. Başarılı bir yönlendirme karakterine de sahip olan Kuga, izine sadık bir SUV. Yaptığımız zorlama testlerinde ise akıllı dört tekerlekten çekiş sisteminin üzerine normalden biraz daha fazla bir yük bindi ama Kuga’nın hedefinde bir şaşma olmadı. Hafif arazi şartlarında yoluna başarıyla devam eden Kuga ıslak zemin sürüşlerinde de iddialı bir karaktere sahip. Görünümü kadar dinamik sürüşlerede izin veren araç, yüksek yapılı bir Focus izlenimi veriyor. Dizel motorun performansı da iyi. Ama alt devirlerde yaşanan turbo boşluğu zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. 2000 d/d’nin altında yaşanan bu durumu fazla dert edilmediğinde motorun performansı son derece iyi. 140HP güç ve 320 Nm tork üreten motor bizden geçer notu çok rahat bir şekilde aldı.~ Ancak yakıt tüketiminde daha iyi bir sonuç bekliyorduk: 9 litre civarlarında dolaşan tüketim de fena değil ama daha iyisi olabilirmiş. Altı ileri oranlı otomatik şanzımanın çalışma karakteri başarılı. Vites geçişleri sarsıntısız bir şekilde ve tam zamanında gerçekleşiyor. İlk hızlanmalar sırasında fazla önemsenmeyecek bir bekleme süresi yaşanıyor. Aynı şekilde ara hızlanmalarda da bu bekleme karşımıza çıktı ama otomatik şanzıman konforu için bunlar çok rahat göz ardı edilebilir. Asfalt üzerinde güvenle ilerlediğimiz aracın frenperformansı da beklentileri zorlanmadan karşılıyor. Ancak sürüş sırasında bazı yerlerden gelen yüksek mekanik seslerin ve yaşam alanındaki gürültünün azaltılması gerekiyor.
SONUÇ
Agresif görünen, yaşam alanı ile beklentileri çok rahat karşılayan, güçlü bir dizel motora ve akıllı bir dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan Kuga, en önemli eksikliğini 6 ileri oranlı otomatik şanzımanla giderdi. Bu şanzıman sunduğu konfor ile ilgi odağı olacak. Kuga’nın şanzımanı ile birlikte en önemli silahları arasında uygun fiyatı ve yüksek donanım seviyesi geliyor. Sınıfının en favori kombinasyonu ile Kuga rakiplerinin fiyat konusunda önüne geçerek can alıcı silahını çekiyor.
(+) Görünüm, performans, çekiş sistemi, yol tutuş, donanım, fiyat, şanzıman
(-) Start-stop düğmesi, cam tavan, bazı plastik aksamlar, mekanik sesler
Yorum yazın