Genel

En büyük Peugeot

Passat gibi güçlü Almanların mükemmeliyetçiliğine meydan okuyor.

Peugeot 5 rakamına geridöndü ve böylece anılarımızıda canlandırdı.Örneğin 505 SW (1982-1992) ile ilgili olanları: 8 kişiye kadaroturma kapasitesi sunan gerçekbir dev station. Bu ay içinde piyasayaverilmeye başlanacak olanPeugeot 508 SW ise arkaya doğrualçalan tavanı ve eğimli bagaj kapağıylaçağımızın ruhunu ve modasınıyansıtan bir otomobil.

Yeni 508 SW’den güzel olmasınınyanında pratiklik de bekleniyor.Bunun için otomobilin öncelikledingil mesafesi uzatılmış:Dingil mesafesi Station 407’yegöre 10 cm daha fazla. Böyleliklehem iç mekan hem de bagaj genişlikleriiyileştirilmiş: 560 lt ile1598 lt arasındaki bagaj hacmiyle508 SW (Peugeot’ya göre Avrupa’dakipazar payı yüzde 80 civarındaolacak, sedan ise yüzde20’de kalacak. Ancak Türkiye gibibir sedan pazarında durum bununtam tersi olacaktır sanırız) VW Passat,Opel Insignia, Toyota Avensisveya Skoda Superb’e karşı savaşabilecekideal bir yol otomobili.

Alçak yükleme eşiği ve arkakoltuk sırtlıklarının bagajdan yatırılabilmesigibi özelliklere günümüzstationlarının hepsinderastlanmıyor. Ne yazık ki koltuklaryattığında zemin hem eğimlibir şekilde yükseliyor, hem debir basamak oluşuyor.

Genel kitlenin beğenisini kazanabilmesinisağlamak için mühendisler,508’in tasarımında deneyselliktenaçık bir şekilde uzakdurmuşlar. Büyük bir vahşi hayvanınağzını andıran ve ~saldırganbir etki bırakan ön tasarım yerini,aracın kalanına da hâkim olan sakinyüzeylere ve oval bir ızgarayabırakmış. Bu munis görünümünaltında ise gerçek bir canavar gizli.

En üst motor seçeneği olarak508 GT’de sunulan 2.2 lt’lik dizelmotor, 204 HP ile rakiplerininbirçoğundan daha güçlü bir makine.Hızlı ve yumuşak vites geçişleriyleçalışan 6 ileri oranlı otomatikşanzımanla birlikte (viteslerdireksiyondaki kollarla manuelolarak da değiştirilebiliyor) 508 GTSW, üstünlüğünü özellikle otoyollardasergileyen gerçek bir sporstationa dönüşüyor. 130 km/shızla ilerlerken bu güçlü motor sadece2100 d/d çeviriyor ve neredeysehiç duyulmayan mırıltılarlaçalışıyor. Rüzgar gürültüleri ise160 km/s hızda bile konforlu birseviyede kalıyor ve karoserde yapılanaerodinami çalışmalarınınbaşarısının altını çiziyor.

Ancak virajlarla karşılaşıldığındaPeugeot, limitlerine gayet hızlıbir şekilde ulaşıyor. Viraja girişsırasında ön kısmının çok ağır olduğunuhissettiriyor, viraj içi hızlanmalardamotorun yüksek torku(450 Nm) ön tekerleklerin tutunmazorluğu çekmesine nedenoluyor ve özellikle ıslak ve kirli zeminlerde tekerlekler tutunma kabiliyetleriniçok erken kaybediyor.

Gerçek yüksek konforsadece topmodelde

Bu tip durumlarda elektroniksistemler çok erken ~devreye girerek508’i her zaman doğru izde tutuyor.ESP ise tipik bir Peugeot geleneğiolarak sadece 50 km/s vealtındaki hızlarda devre dışı kalıyor,bu hızların üzerinde otomatikolarak devreye giriyor.

Genel olarak 508, vahşi bir kediolmak yerine uysal bir ev kedisi etkisibırakıyor. Yani bu otomobil,rahatlığı, hızı ve tutumlu olmayıseven ama abartıdan kaçınan insanlarıhedefliyor. Peugeot’nungenel olarak gayet yumuşak biryuvarlanma konforu tercih etmesinedeniyle bu konsept kesinliklemantıklı. GT’de mühendisler,çift üçgen salıncaklı ve endirekt askılıbir McPherson ön süspansiyonayer vermişler. Bu sayedeotomobil, zeminden gelen darbelerinneredeyse tamamını rahatsızedici sarsıntılara neden olmadan,yumuşak bir şekilde emiyor.

Daha küçük motor seçeneklerindeise bu olumlu manzara birazdeğişiyor: Daha basit ön süspansiyonsistemlerinin kullanılması(basit üçgen salıncaklar)hem direksiyon hassasiyetini, hemde süspansiyon konforunu zayıflatıyor.Örneğin enlemesine zeminyarıklarının etkileri direksiyonakadar ulaşıyor. Yazık! Keşke tüm508’lere GT’nin pahalı süspansiyonukullanılabilseymiş.

Start-stop sistemi yıldırım hızıyla çalışıyor

1.6 HDi’da da Peugeot bayağı tasarrufagitmiş: 112 HP’lik bu girişversiyonunda sadece 5 ileri ~ oranasahip bir manuel şanzıman kullanılıyorve herhangi bir tasarrufönlemi bulunmuyor. Fren enerjisigeri kazanımı yapabilen ve otomatik açılıp kapanan hava girişikapaklarına da sahip e-HDi adlı tasarrufpaketi (4.2 lt/100 km) ise sadeceotomatikleştirilmiş manuelşanzıman opsiyonuyla birlikte alınabiliyor.

Otomatikleştirilmiş şanzımanınher vites geçişinde yarattığı güçkesintileri, karoserin şiddetli birşekilde ileri-geri sallanmasınaneden oluyor. Bu durum herkesinhoşuna gitmeyebilir. Ancakstart-stop sistemi kesinlikle harikaçalışıyor: Kırmızı ışığa yaklaşırken(8 km/s’nin altındakihızlarda) motoru stop ediyor veyeşil ışık yandığında yıldırım hızıylatekrar çalıştırıyor. Peugeot508, makul fiyatları ve zengin donanımseviyeleriyle beğeni toplayanbir otomobil. Ancak buotomobilde Peugeot, otomobilgurmelerinin bayılacağı birçokekstra donanım da sunuyor:Head-up gösterge, masaj fonksiyonlukoltuklar, Wi-Fi internetbağlantısı, 4 bölgeli klima…

Sonuç
Bu yeni Peugeot gayet başarılı birotomobil. Sportiflik yerine ağır başlılıkve şıklık öne çıkıyor. Ancak kesinliklebir yükleme veya nakliye ustasıdeğil. Eğer koltuklar biraz dahaiyileştirilir ve 508 GT’deki ön süspansiyontüm modellerde kullanılırsa508, yeniden gerçek bir “amiralgemisi” olabilecek yetenektebir otomobil.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.