Sonuçta ise orijinal adı “Concept 6 Series Coupe” olan bu otomobil, BMW’nin 2011 başında piyasaya çıkacak olan yeni coupesiyle yüzde 90 oranında aynı. Önümüzdeki hafta Paris Fuarı’nda görücüye çıkacak olan otomobilin, ziyaretçilerin ilgisini çekeceği kesin. Van Hooydonk gerçekten çok iyi bir iş çıkarmış: E63 kasanın bu takipçisi, 5 m boyunda heybetli bir coupe olmuş.Yani yeni moda olan bu garip melezler serisindeki X6 ve 5GT’den sonra 6 Coupe de, yeniden BMW erdemlerine dönüş anlamı içeriyor. Güncel modele göre yeni 6 Serisi Coupe, 16 cm uzamakla kalmamış, 4 cm genişlemiş ve birkaç milimetre alçalmış. Aks mesafesinin uzamasınında etkisiyle bu büyüme, aracın daha yayvan ve daha oturaklı görünmesini sağlamış. Bunun dışında dingil mesafesinin uzaması, iç mekan genişliği ve konforu da iyileştirmiş. Otomobilin yeni halini Hooydonk “Avrupalı bir gezinti GT’si… Hızlı ve uzun yollar için” şeklinde özetliyor. Bu saptama kesinlikle doğru, çünkü otomobilin içine oturmak bile gerçekten etkileyici. Örneğin iç mekan, bir Mercedes CL gibi geniş ve lüks. Dış tasarım ise estetik konusunda Aston Martin veya Bentley ile rekabet edebilecek kadar başarılı. Buna rağmen 6 Coupe, tipik bir BMW olmayı da başarıyor. Bunda en önemli etkiyi, C sütunundaki o ünlü kıvrım oluşturuyor. L formlu ve iki LED’li ışık şeridiyle süslenen stop grubunun tasarımı ise otomobili görsel olarak yere bastırıyor. ~Köpekbalığı burnunu andıran ön tasarımın en ucunda, büyük BMW ızgarası duruyor. Izgarada kullanılan çubuklar sertleştirilmiş camdan üretilmiş ve üst kısımları hafif bir kırık yaratacak şekilde kıvrılmış. Devasa tavan ve fütüristik yan aynalar da birer şov otomobili unsuru olarak dikkat çekiyor. Hoş görünümlü farlar ise seri üretim versiyonda kullanılabilecek kadar gerçekçi. Tamamı LED’li olan bu farlar, çiftli gözlere ve viraj içlerini aydınlatma özelliğine sahip. Halka formlu gündüz farlarında da enerji tasarruflu LED’ler kullanılmış. Seri üretimde bu far sisteminin, eskinin en üst far seçeneği olan xe-non opsiyonunun yerini alması mümkün. Motor cephesine bakıldığında benzinli seçeneklerin 306 HP’den (6 silindirli turbo) başlayıp M6 Coupe’de 585 HP’ye (çift turbolu V8) ulaştığı görülüyor. 300 HP’lik 635d ise ailenin tek dizel motoru olacak. Bang & Olufsen’in 16 hoparlörlü ses sistemi ise BMW için birilk. Bu hoparlörlerden biri orta konsolun üst kısmında yer alıyor ve gerektiğinde gizlendiği yerden yükseliyor. Bunlara, bolca yol asistanı, internet bağlantısı ve head-up gösterge de ekleniyor. Tüm bunları sürücü, iDrive düğmesi ve orta konsoldaki monitörü kullanarak kontrol edebiliyor. Monitör de orta konsolun tama-mı gibi sürücüye doğru dönük şekilde tasarlanmış. BMW’nin bu eski erdemi yeniden hayata geçirmesi gerçekten iyi olmuş.
Trafikte Sorumluluk Hareketi Hız Kazanıyor
Trafikte sorumluluk bilinci yaygınlaşarak devam ediyor.
Bir yanıt yazın