Opel Astra GTC yolların en çok dikkat
çeken araçlarından biri. Ben buradayım
diye haykıran bir otomobil olan
GTC, 1.6 lt 180 HP güç üreten benzinli
motoru ile bu hafta test konuğumuz oldu.
Görünümünde sıra dışı bir ifadesi bulunan
GTC’nin en hızlısı bu motoru kullanan seçenek
olmuş durumda.
Fabrika verilerine göre 220 km/s son hıza
ulaşan GTC, 0-100 km/s hızlanmasını ise 8.3
sn’de tamamlayabiliyor. Atletik ve çekici görünen
bir otomobil arayanlar ve aynı zamanda
da hızlı olmak isteyenler bize göre GTC’yi
yakın takibe alabilir.
Üstelik bu otomobil için ödenmesi gereken
bedel için de uygun dememiz mümkün görünüyor.
Kompakt HB bir otomobilin 50 bin
TL’lik etiketlere çok rahat bir şekilde ulaştığı
günümüzde GTC’nin bu versiyonuna sahip
olabilmek için ödenmesi gereken bedel 60
bin 988 TL. Yani sportif bir otomobile sahip
olmak için bu bedeli ödemek tüm beklentileri
karşılayacak anlamına geliyor.
Astra GTC’nin sürüş karakteri ile söze başlamak
istiyoruz. Daha önce testimize 1.4 lt 140
HP güç üreten otomatik şanzımanlı seçeneği
ile konuk olan GTC için asıl yorumu 180 HP
güç üreten motor seçeneği ile yapacağız demiştik.
En baştan belirtelim bu motor seçeneği
ile GTC görünümünde ne kadar iddialı özelliklere
sahipse sürüş karakteri açısından da
ondan beklediğiniz ne varsa yerine getiriyor.
180 HP güç üreten 1.6 lt’lik ünite bu gücü
5500 d/d’de kullanıma sunuyor. Bu devirlere
çıkıldığında karşılaştığınız performans bütün
beklentilerinizi yerine getirecek. Ancak alt devirlerde de sunulan performansı bizler
yeterli bulduk. 230 Nm’lik tork 2200 d/d’den
itibaren kullanıma sunulurken, alt devirlerde
çok önemli bir turbo boşluğu yaşanmıyor.
Elbette biraz boşluk var ve zaman zaman
rahatsız edebiliyor ama ortalamasını aldığımızda
ortaya çıkan performansın keyif verici
seviyede olduğunu çok rahat bir şekilde dile
getiriyoruz.
~Motor sesleri çekici
Altı ileri oranlı manuel şanzımanın çalışma
karakteri de başarılı. Kemikli ve yolları rahat
bir şekilde bulunan kumanda elemanı ile
değişimler kolay ve sportif bir tatta yapılıyor.
Vites değişimleri sırasında motorun gücünü
törpüleyen bir detaya ortaya çıkmıyor. Performanslı
kullanımlar sırasında ortaya çıkan
motor sesleri ve vites değişimleri
sırasında kabin içinde
yaşanan sarsıntı ise kendinizi
çok iyi hissetmenizi sağlıyor.
Yaptığımız ölçümler sırasında
açıklanan fabrika verilerine
çok yakın sonuçları elde
ettik. Yüksek hızlara çıkma
isteği de son derece yüksek
olan GTC, sarı renkleri ile
asfaltın üzerinde bir yıldız gibi parlıyor ve
ani ivmelenme ile sanki bir şerit çekerek
yanınızdan ayrılıyor. Sürüş pozisyonu ve koltukların
sportif yapısı ile bu otomobili kullanmaya
başladığınız andan itibaren sürekli
olarak kendinizi iyi hissediyorsunuz. Bedeni
tam olarak saran koltukları kendinizi
her an piste çıkıp en iyi zamanı yapmaya
çalışacak bir pilot gibi hissetmenizi bile
sağlıyor. Yüksek gücün bizi zorladığı en önemli
konuysa hafif rampa
çıkışlarında yaptığımız
durarak kalkışlar oldu.
Bu sırada ne kadar sakin
davranırsanız o kadar iyi.
Çünkü gaz pedalına biraz
fazla basmanız durumunda
elektronik yardımcılar
anında yardımınıza koşuyor
ama bu ana kadar
biraz temkinli olmanız gerekiyor. Otomobilin
burnu bu tip kullanımlar sırasında
burnunu farklı bir yöne doğru çeviriyor.
Bu çok rahatsız edici bir durum değil
elbette ama biz sadece dikkatli olmanız
gerekir diyoruz. Yoksa bu tip kullanımlardan
bile keyif alacak insan sayısının bir
hayli yüksek olduğunu biliyoruz. ~Süspansiyon
sisteminin çalışma karakteri ve yol
güvenliği açısından Astra GTC bekleneni
çok rahat veren araçlardan biri. Başarılı
dediğimiz yönlendirme kabiliyeti ile arka
arkaya yüksek hızda girdiğimiz viraj
testlerinden de başarıyla ayrıldı.
Sonuç
Opel Astra GTC
dikkat çeken ve dinamik
görünen bir araç.
Bütün hatlarının çok
iyi tasarlandığını düşündüğümüz
ender
araçlardan biri. Omuz
çizgisi ve coupe formu
ile göz dolduran ve asfalt
üzerinde parlayan
bir araç adeta. 1.6 lt 180 HP güç üreten motoru
ve altı ileri oranlı otomatik şanzımanı
ile bu görünüm performans açısından da
son derece iyi bir konuma gelmiş durumda.
Görsel ile performans tam bir bütünlüğü bu
motor seçeneği ile yakalıyor.
Bir yanıt yazın