“Dacia’nın vanı mı? Onu geçen
Nisan ayında kullanmıştım.”
Ancak Dacia Dokker’ın bir
dejavu olduğunu düşünen meslektaşımız
yanılıyordu. Aslında bunun
sorumlusu Renault’nun ucuz markası,
çünkü Dokker, Dacia’nın son
iki ayda tanıttığı ikinci ticari aracı.
Evet, meslektaşımızın hatırladığı
ilk model, standart kapılara ve 7
koltuğa sahip olan Lodgy’ydi. Kısa
süre önce tanıtılan Dokker da ailenin
yüzüne sahip ama hem 4.36
m’lik uzunluğu 14 cm daha az, hem
de sürgülü arka kapılara (sol tarafta
standart, sağ tarafta Ambiance paketinden
itibaren alınabiliyor) ve
sadece 5 koltuğa sahip. Dokker’in
fiyatıysa 1000 Euro daha uygun. Bu
yıl sonunda piyasaya çıkacak olan
Dokker’ın Almanya başlangıç fiyatı
8 bin 990 Euro olarak açıklandı.
Bu Rumen iç mekan devi gayet
başarılı özelliklere sahip.
2.81
m’lik etkileyici dingil mesafesi, arka
koltuklarda gerçekten çok rahat
seyahat edilmesini sağlıyor. 1.81
m’lik yükseklikse (tavan rayları
olmadan) en uzun boylular için
bile yeterli baş mesafesi sunuyor.
Arka koltuklarda üç kişi biraz yakın
otursa da asla gerçek bir sıkışıklık
hissi yaşanmıyor. Gerçekten de iç
mekanda, direksiyonun yükseklik
ayarının olmaması ve ön koltukların
zayıf kalan yan destekleri dışında
eleştirilebilecek bir şey yok.
Diğer taraftan Dokker, bu zayıflıklarını
yüksek taşıma kabiliyetiyle
dengeliyor. İki parçalı (1:2 oranlı)
arka kapının ardında sunulan minimum
bagaj hacmi 800 lt. Arka koltuklar
ön koltuk sırtlıklarına doğru
dikilerek katlandığında (Ambiance
paketinden itibaren standart) ise bu
rakam 3 bin lt’ye ulaşıyor. Bu da 78
içecek kasasına eşdeğer bir rakam.
Toptancı marketlerden alış veriş
yapanlarsa gerektiğinde bir Europaleti
iç mekana sığdırabiliyor.
~Ana firma Renault’dan alınan 1.5
lt 90 HP’lik dizel motor ile Dokker,
kendisinden istenebilecek görevlerin
büyük bir çoğunluğunu problem
yaşamadan yerine getirebiliyor. İyi
izole edilen motorun dizel tıkırtıları
uzaktan geliyormuş gibi hissedilirken,
1800 d/d’den itibaren gayet iyi
bir çekiş sergiliyor ve yeterli ataklığı
sunuyor.
Yüksek dinamizm tasarımcıların
önem verdiği konulardan biri
olmamış. Yine de Dokker, 200
Nm’lik torkuyla sollama manevralarını
Rus ruletine dönüştürmeden
yapabiliyor ve 162 km/s ile bu tür
bir araç için yeterli maksimum hız
sunabiliyor. Dokker’ın ağır kanlı
sürüş özellikleri de nakliye amaçlı
kullanıcıları rahatsız etmeyecektir:
Virajlarda rahat bir karakter ve yana
yatma eğilimi sergiliyor. 600 kg’lık
yükleme kapasitesine göre gayet
sert ayarlara sahip amortisörler
toplamda yeterli konforu sunuyor
ama birkaç eksikleri de var. Diğer
taraftan Dokker’ın bir ticari araç
olduğu, yani bir van olmadığını
da unutmamak gerekiyor. Bunun
dışında Dokker 1.6 MPi (82 HP)
8 bin 990 Euro gibi çok iddialı bir
fiyata sahip. Bu rakam, 86 HP’lik
VW Caddy 1.2 TSI Startline’ın neredeyse
yarısı kadar.
Dinamizmin Dokker için
önemli değil
Peki ama Dacia bunu nasıl başarmış?
Örneğin kullanılan malzemeler,
birkaç krom dekorasyon unsuru
dışında, belirgin şekilde basit ve iç
mekana bolca sert plastik hakim.
Aslına bakılırsa bu gerçek anlamda
can sıkıcı değil. Çünkü Dokker
genel olarak sağlam ve güvenilir
bir otomobil etkisi bırakıyor ve
en ağır işlere bile koşulabileceğini
hissettiriyor.
~Dokker’ın fiyatını düşük tutabilmesinin
diğer bir nedeni de vasatı
aşamayan donanım seviyeleri. Örneğin
klima, Ambiance paketinden
itibaren satın alınabiliyor. Dokunmatik
ekranlı multimedya sistemiyse
(radyo, navigasyon, bluetooth,
USB bağlantısı) sadece en üst donanım
paketi Laureate’nin opsiyon
listesinde yer alıyor. Media-Nav adlı
bu sistemi gerçekten de Lodgy’den
tanıyoruz.
Dokker’ın en önemli
standart donanımları
– ESP
– Kelebek camlı sürgülü sağ arka kapı
– Sürücü, yolcu ve önde perde havayastıkları
– Hidrolik direksiyon
– 15 inçlik jantlar
– Katlanabilir arka koltuklar
– Konfor tipi sinyaller
– Merkezi kilit
– Asimetrik iki parçalı bagaj kapağı
AMBIANCE (Dokker’e ek olarak)
– Kelebek camlı sürgülü sol arka kapı
– Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve direksiyon
– Asimetrik katlanır arka koltuk sırtlığı
– İçten ayarlı ve ısıtmalı yan aynalar
– Kilitlenebilir torpido gözü
– Yükseklik ayarlı emniyet kemerleri
– Bagaj bölmesi kapağı
– Bagaj bölmesi aydınlatması
– Radyo ön hazırlığı
– Elektrikli ön camlar
– Uzaktan kumandalı merkezi kilit
– Arkada 12 Volt’luk priz
– Isıtma ve havalandırma sistemi için iç
mekan hava sirkülasyonu düğmesi
~LAUERATE (Ambiance’a ek olarak)
– Yol bilgisayarı
– Gövde rengi tamponlar ve aynalar
– Sis farları
– Ön koltuk sırtlıklarında harita cepleri
– Arka kapılarda kapı cepleri
– Tavan rayları
Beğeni toplayanlar
Keyifli dizel motorun hem 90
HP’lik gücü yeterli hem de çalışma
gürültüleri düşük.
Can sıkanlar
Baz versiyonda klima ve
navigasyonun opsiyon listesinde bile
olmaması can sıkıcı.
Sürpriz oldu
Büyük dönüş çapı nedeniyle Dokker,
manevralarda geniş alanlara ihtiyaç
duyuyor.
Sonuç
Dacia’nın “az paraya fazla otomobil”
reçetesi başarıyla işliyor. Çünkü Kangoo
ve benzerlerinin sınıfında müşterilerin
lüks beklentileri zaten fazla değil.
Bir yanıt yazın