Peugeot 508’in en iddialı
numarası bu hafta test konuğumuz
oldu. GT ismi
verilen ve 508 ailesinin en güçlü
motoruna sahip olan aracın 204
HP güç üreten bir dizel motoru
bulunuyor. Bu kadar güçlü bir
motora sahip olmasına rağmen
508 GT’nin 5.7 lt ortalama tüketim
değerine sahip olduğu
da belirtiliyor. Güç ve tüketim
cimriliği açısından baktığımızda
508 GT son dönemlerde karşımıza
çıkan en iyi otomobillerden
biri diyebiliriz.
Elbette 2.2 lt’lik bir motoru
kullanıyor olmasının beraberinde
getirdiği çok önemli bir
dezavantaj da var. 59 bin TL’den
başlayan bir fiyat etiketine sahip
olan 508’in gövdesinin altında
bu tip bir motor kullanıldığı
zaman, ülkemizde uygulanan
vergi politikasının sonucunda
ortaya 117 bin TL’nin bile biraz
üzerine çıkan bir fiyat etiketi
oluyor.
1540 kg ağırlığında olan GT
aslına bakılırsa tam tamına 1.5
ton ağırlığında bir otomobil.
Ağır bir araç olması ile birlikte
boyutlarına baktığımızda da
4792 mm uzunluğunda, 1853
mm genişliğinde, 1456 mm yüksekliğinde
ve 2817 mm dingil
mesafesine sahip olduğunu
görüyoruz. Ebatları açısından
büyük ve ağır bir araç olduğu
için 204 HP güç üreten dizel
motorun işinin ilk etapta çok
kolay olmadığını düşündük.
3500 d/d’de 204 HP güç ve
2000 ile 2750 d/d aralığında 450
Nm tork üreten dört silindirli
bu turbo dizel ünite bizlerin
oldukça şaşırmasına neden olan
bir performansa imza attı. 2179
cc hacmindeki dizel ünitenin ve
altı ileri oranlı otomatik şanzımanın
görev yaptığı aracın fabrika
verilerine göre 0-100 km/s
hızlanması için 8.2 saniyenin
yeterli olduğu açıklanıyor. Yapmış
olduğumuz ölçümlerde de
bununla birebir olarak örtüşen
bir sonucu gördük. Üstelik bu
ataklık ilk başta inanmadığımız
bir sonuçtu ve ölçümleri birkaç
kez doğruladığımızı da belirtmek
istiyoruz. Üstelik bu iddialı
performansın karşılığında 5.7 lt
ortalama yakıt tüketimi ile yetinebildiği
gibi bir veride elimizde
vardı. Performans açısından
açıklanan sonuçları yakalarken
yakıt tüketiminde bu sonucu
bulamadık. Elbette çok yüksek
bir sonuca ulaşmamış olması yine
bizden artı puan aldı. Çünkü
tüketim sonuçlarını hesapladığımızda
karşımıza 7.1 lt gibi bu
performansın karşılığında çok
iyi bir değer diyebileceğimiz bir
sonuç çıktı.
~Güçlü görünüyor
Bu aracın güçlü olduğunun
çok abartılı bir şekilde vurgulanmamış
olması da sevdiğimiz
yanlarından oldu. Sadece ön
panjurun üzerine oldukça küçük
bir şekilde yazılan GT ile arka
tarafta çift egzoz borusunun
olması karakteri ile ilgili ipuçları
veriyor. Bu sayede Peugeot
iyi bir iş çıkarmış ve otomobilin
zaten güçlü ve kaliteli görünen
çizgisini bozmamış. Kaputun
üzerinde yer alan ve son derece
büyük aslan logosu ile 508 zaten
şık ve agresif görünüyor.
Sürüş karakteri açısından
baktığımızda ise bu otomobili
kullanmaktan keyif aldığımızı
belirtmek istiyoruz. Ayağınızın
altında her zaman iddialı bir
performans olduğunu bilmek
çok büyük bir avantaj. Bu performansın
abartılı bir şekilde
kullanıma gelmiyor olmasını
da beğendik. Bazı otomobillerde
aniden gelen güç kontrol
açısından beraberinde önemli
problemleri de getirirken, 508 GT yoluna emin ve aynı tavrı
koruyarak devam ediyor. Hızlanma
belli bir istikrarla devam
ediyor ve maksimum hızlara
ulaşana kadar da aynı şekilde
devam ediyor. Yüksek hızlara
çıkma isteğinin oldukça yüksek
olmasını da beğendik. Fabrika
verilerine göre bu aracın son
hızı 234 km/s olarak açıklanıyor
ve buna ulaşabileceğini de sürüş
sırasında belli ediyor.
Süspansiyon sisteminin
kalitesi de oldukça iyi. Sürüş
konforu açısından beğenimizi
kazanma açısından sıkıntı yaşamayan
süspansiyon sistemi aynı
performansı sportif sürüşler
sırasında da gösteriyor. Otoyol
kullanımlarında sert rüzgarlara
açık bir şekilde meydan okuyan
araç, şehir kullanımlarında da
keyif veren bir yapıya sahip.
~Direksiyon simidinin tasarımı
ile beğenimizi kazanan otomobil,
direksiyon tepkileri açısından
da isteneni veriyor. Hissi
çok yüksek değil ama önemli
bir sorun yaşanmasına da neden
olmuyor.
Yaşam alanı kalitesini artıran
en önemli konuların başında
ise sessizlik geliyor. İyi çalışan
bir süspansiyon sistemi ve başarılı
bir yalıtımla İstanbul’un
bol çukurlu yollarında bile 508
GT konfordan ödün vermiyor.
Bu sayede otomobilin yaşam
alanı önemli bir artıya sahip
olmuş oluyor. Mekanik bir kirliliğin
olmadığı yaşam alanı,
aynı zamanda kaliteli malzemeleri
ile de göz dolduruyor.
Ama eşya gözü sayısı açısından
navigasyon sisteminin yer aldığı
508’ler sanıyoruz kullanıcılarını
memnun edemeyecek. Bu
sistemin yer almadığı araçlarda
eşyalar için yeterli olan gözler
sunulurken, bu sistemle satın
alındığında yer bulunamıyor.
Sonuç
Peugeot 508 GT
asil ve sportif bir
otomobil olarak
karşımıza çıktı.
204 HP güç üreten
dizel ünitenin çalışma karakteri
oldukça iyi. Her türlü hızlanma
isteğine tam yerinde ve vaktinde
cevap veriyor ve abartı yapmadan
isteneni yerine getiriyor. Otomatik
şanzımanda motorun performansına
iyi ayak uyduruyor ve 508
GT sürüş karakteri açısından son
dönemlerde en çok keyif aldığımız
otomobillerden birisi olmayı
başarıyor. Maalesef, kaliteli detaylara
ev sahipliği yapan 508 GT
vergilendirme politikası nedeniyle
çok yüksek diyebileceğiz bir fiyat
etiketine sahip.
Bir yanıt yazın