En kızgın Boğa

Tam on yıldır yarasa (İspanyolca Murcielago)
mutlak spor otomobilin ismi oldu. Ancak artık onun
devri bitti. Çünkü boğaların yeni mağrur kralının adı
artık Aventador LP 700-4. Bu güçlü kendine güven abidesi,
sivri boynuzlarını tüm dünyaya göstermek için
hazırlanıyor. Bir Lamborghini geleneği olan V12 motorundan
toplam 700 HP güç elde eden bu kaslı, antrenmanlı
ve bir gram bile fazlalığı olmayan sporcu,
arenadaki yerini almaya hazır. 1575 kg’lık boş ağırlığı
öncüsü Murcielago Superveloce kadar hafif olan
Aventador aslında daha da zayıflamanın mümkün olabileceğine
işaret ediyor. Buradaki sihirli kelime karbon-
fiber: Tavan dahil tüm yolcu kabini, bu pahalı ileri
teknolojik malzemeden üretilip, çok yüksek bir dayanıklılık
sunan monokok gövdeye bağlanıyor. Bu yapı
hem ağırlıktan kazandırıyor hem de son derece
güçlü. Monokokun ağırlığı 147.5 kg, otomobilin toplam
ham ağırlığı ise sadece 229.5 kg.

Lamborghini, Aventador ile taktiğini de değiştiriyor.
Her yeni Lamborghini’de gerçekleştirilen
güç ve maksimum hız artışlarının yerine artık, da ha farklı konulara ağırlık verilmiş: Dengeli hızlanmalar,
daha belirgin sportif sürüş özellikleri, daha yüksek yanal
ivme potansiyeli. Ani hızlanmalarda yeni Lamborghini daha
ilk anda yumruk etkisi yaratıyor: 6.5 litre hacme sahip
yeni V12, LP 700-4’ü sadece 2.9 sn’de 0’dan 100
km/s’ye çıkartıyor. Şu anda Aventador’dan hızlı olabilen
tek bir otomobil var: Bugatti Veyron.

Optimum sürüş özelliklerine ulaşabilmek için Aventador,
spor otomobilin altın kurallarına ~sahip: Karbon
fiber sayesinde elde edilen düşük ağırlık, önceki modele
göre motorun 6 cm alçaltılan ağırlık merkezi ve
sürücüsüne anlık şartlar hakkında en iyi ve en hızlı
bilgi veren yürüyen aksam tasarımı. Lamborghini
burada alüminyumdan oluşan çift çapraz sevk çubuğunun
yanında Pushrod’lara ve yatay amortisörlere
yer veriyor. Oldukça karmaşık ama motorsporlarında
önemli olan bu yapının avantajı
ise salıncakla amortisörleri birbirinden ayırarak
sürüş özelliklerini iyileştirmesi. Aventador’un
teknik verileri, otomobilin artık tam bir sürüş
makinesi olduğu yönündeki umutları artırıyor.

Koltuğuna oturduğumuzda, iç mekan ergonomisinin gayet
başarılı olduğunu gördük. Aventador eğilip bükülmeyeceğiniz,
yani uygun bir oturma pozisyonu bulabileceğiniz
ilk Lamborghini olma özelliğini taşıyor.

Yeni Lamborghini’deki yenilikler bu kadarla da sınırlı
değil. Lamborghini tarafından geliştirilen sıralı ISR (Independent
Shifting Rods) şanzıman, vitesleri 50 milisaniye
gibi inanılmaz bir sürede değiştirebilen bağımsız kollara
sahip. Bu yapı, vites yollarını açıkta bırakarak mükemmel
bir görüntü sunan eski şanzımanın artık öldüğü
anlamına da geliyor: Artık manuel şanzıman olmayacak.
Benzer bir durum göstergeler için de geçerli olacak.
Daha önce Reventon’da gördüğümüz gibi Aventador
da klasik ibreli göstergelerden vazgeçiyor: Devir, hız
veya sıcaklık gibi bilgiler sürücüye, artık bir TFT ekran
üzerinden aktarılacak. Tamam, bu bir teknolojik ilerleme
olabilir ama klasik bir ibrenin 8000 d/d’ye doğru yaklaşmasının
verdiği keyfi kesinlikle veremez. Bu değişikliği
telafi etmek~ için Lamborghini, müşterilerine V12’nin fenomenal
sesini sunuyor. Ancak bu müziği severseniz, yanınızda
taşıyabilmek için 303 bin 450 Euro (Almanya fiTEKNİK
VERİLER yatı) ödemeyi göze almanız gerekecek.

Teknik veriler

Ortada uzunlamasına yerleştirilmiş V12 motor; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 6498 cc; maksimum güç: 700 HP-8250 d/d; maksimum tork: 690 Nm-5500
d/d; 4 tekerlekten çekiş; 7 ileri sıralı şanzıman; yakıt deposu: 90 lt; 0-100 km/s: 2.9 sn; maksimum
hız: 350 km/s; tüketim: 17.2 lt/100 km; CO2 emisyonları: 398 gr/km; Almanya fiyatı: 303.450 Euro

12’nin sihiri

12 silindirli motorlar da, modellere ünlü boğaların isimlerinin
verilmesi de birer Lamborghini geleneği. Kurucu Ferrucio, boğa
burcu doğumlu bir girişimciydi. Ancak bunun istisnaları da yok
değildi. Örneğin ilk Lamborghini modelinin ismi basitçe 350
GTV’ydi. Countach’ın görünümü de en az ismi kadar fantastikti:
İtalya’nın Piemont Özerk Bölgesi diyalektinde “kuntaş” olarak
okunan bu kelime fantastik anlamına geliyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.