Finlandiya Rallisi çok çekişmeli bir yarış olarak ralli tarihine geçti. Fin pilotların evinin arka bahçesi olarak görülen Finlandiya Rallisi’nde zorlanmasına rağmen Ford pilotu Jari Matti Latvala birinciliği elde etti. Latvala kazandığı bu birincilikle birlikte elbette çok zor olsa da şampiyonluk yolunda da umut ışığını yakaladı. Puanını 105’e çıkaran Latvala, liderin 61 puan gerisinde ama 25 puanlık bu yeni sistemde ne olacağı da gerçekten hiç belli olmaz.Yarış boyunca Ford Focus WRC ile yarışan Jari Matti Latvala rakipleri ile mücadele etti. Çoğu zaman rahat bir pilotaj sergilese bile Latvala yarışın son etaplarına doğru bir hayli gergindi. Özellikle son etaplarda Citroen’in fabrika pilotu olarak yarışan iki Sebastien, Loeb ve Ogier çok ciddi ataklar yapmaya başladı. Bu yarışı kazanmak isteyen Citroen pilotları çok ciddi ataklar yaparken, son iki etapta fark 10 saniyeye kadar indi. Baskı altında son iki etaba çıkmak zorunda olan Latvala’nın açıkçası daha önce başına bu tip bir olay gelmemişti ve ne yapacağı merakla bekleniyordu. Fakat Latvala olumsuz beklentilerin tamamına, etabı ilk sırada tamamlayarak son verdi. Ancak zamanlar birbirine çok yakındı ve fark yarışın kalan son etabı öncesinde çok açık değildi ama Latvala’nın lehine 11.1 sn’lik önemli bir fark vardı. Son etapta yarışı kazanmaya çok istekli görünen ve bu yarışta Citroen fabrika pilotu olarak yarışan Sebastien Ogier en iyi zamanı yaptı. Bu en iyi zaman onun yarışı kazanmasına yetmedi ve son etaptan üçüncü iyi zamanı yaparak çıkan Ford pilotu Jari Matti Latvala, bu zorlu ve keyifli yarışın galibi oldu.~ Ogier ise büyük bir keyif aldığını söylediği yarışta ikinci sırada finiş gördü. Şampiyonluğun yine en güçlü adaylarından biri olan Sebastien Loeb ise önünde giden iki dişli rakibini yakalamayı başaramasa bile yarışı üçüncü sırada tamamlayarak podyuma çıktı. Yarış boyunca takım arkadaşı ile çok ciddi bir rekabet yaşayan Sebastien Loeb, aynı zamanda Ogier hakkında da çok olumlu açıklamalar yaptı. Ancak bu açıklamaların inandırıcı olup olmadığı çok tartışılacak bir konu. Bu güne kadar kendisini en çok zorlayan isimlerden olan Ogier, Loeb’ün hakimiyetine son verecek en önemli isim olarak ön plana çıkıyor. Aynı otomobille yarışan iki Sebastien arasındaki bu rekabet bakalım Citroen Takımı’na neler getirecek ya da neleri kaybettirecek. Çünkü şimdilik arka planda kalmış olsa bile bu iki isim de hırsları ile bulundukları yere zarar verecek isimler de olabilir. İki pilotun sürüş stillerindeki benzerlikle birlikte etaplarda elde ettikleri zamanlar birbirlerine çok yakın. Loeb geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, takım arkadaşı Ogier’in Ford’a gitmesi gerektiğini düşündüğünü dile getirmişti. “Eğer Ford Takımı rekabetçi bir pilota sahip olmazsa yarış arenasına veda edebilir ve Citroen tek başına olmaktansa, ben de yokum diyebilir” açıklamasını yapan Loeb, bu açıklamasında son derece haklı görünüyor. Ama kendisinin en büyük rakibi olacağı açıkça belli olan takım arkadaşını Ford’a göndermek yerine, risk alarak kendisi Ford Takımı’na geçmeyi de düşünebilir.
~
Bir yanıt yazın