Farklı bir hayata hazır mısınız?

Bazı otomobiller farklıdır ve onları
kullananlar da kendilerini farklı
hisseder. Yenilenen 5 Serisi’nin, sözünü
ettiğimiz araçlardan birisi olduğunu
rahatlıkla söylemek isteriz.
520d, belirgin ve abartılı özellikleri
olmamasına rağmen unutamadığımız
bir kullanım deneyimi yaşadığımız
araçlardan biri oldu.

Abartılı tasarım detayları ya da ön
plana çıkan belirgin bir özelliği olmasa
da yeni 5 Serisi, neresinden bakarsanız
bakın iyi görünüyor. Keskin
detayları, kusursuz kat geçişleri,
abartısız şişkin yüzeyleri ile agresif
bir etki de bırakıyor. Öne doğru
uzanan burnu ve çok iyi görünen
böbrek ızgarası elbette aracın en çok
dikkat çeken yanları.

Yaşam alanına geçtiğimizde sürücü
odaklı tasarım hemen dikkatçekiyor.
Yolcular içinse iyi bir konfor
sunuluyor. Kaliteli işçiliği ve
malzemeleri ile öne çıkan yaşam alanı
elitliğinin yanında dinamik hatları
ile de övgüyü hak ediyor. Kumandalar
biraz karmaşık görünse de
kısa bir süre sonra alışkanlık kazanılıyor.
Ön koltuklar vücudu tam olarak
sarıyor. Arkada da aynı tipte,
sportif ve konforlu koltuklar geliştirilmiş.
Sürüş pozisyonunu bulmaksa
bu aracın en kolay özelliklerinden.
Muhteşem direksiyon simidi ise bu
aracın sürüş karakteri hakkında
önemli ipuçlarını veriyor. Ele tam
oturan direksiyon simidi ile çok iyi
çalışan bir direksiyon sistemine de
hükmediyorsunuz. Arka tarafta görüş
oldukça kısıtlı ve kalın direkler
özellikle şehir içinde sorun yaşatıyor.
Arkadaki yaşam alanı konusunda da
sıkıntı var. Özellikle uzun boylular
diz ve baş mesafesi sorunu yaşayabilir.
Başarılı müzik sistemi ve yönlendirmesi
çok iyi yapılabilen havalandırma
da önemli artılar arasında.

Kalite, kullanım konforu ve dinamiklik
ise BMW’nin neden BMW olduğunu
açıkça ortaya koyuyor. Özellikle
sürüş karakteri, yol tutuş keskinliği
ve konforu ön plana çıkıyor.
Pedal grubunun çok iyi yerleştirildiği
araçta pedalları sanki elinizle kumanda
ediyormuş gibi hissediyorsunuz.
Sık aralıklarla girdiğimiz virajlarda
uzun bir gövdeye sahip olmasına
rağmen 520d, herhangi bir
salınım yaşamadan yoluna çok rahat
devam ediyor. Hızlanma değerleri de
çok iyi olan 520d, hızlı otoyol kullanımlarında
rüzgarlara kafa tutarak
yolunda ilerliyor. Araç, yakıt tüketimi
ile de cep dostu olduğunu ispat
ediyor. Alt devirlerde biraz zayıflık
olsa da bu bir sorun olmuyor. Yumuşak
vites geçişleri, tepkileri ve hızı
ile de beğenimizi kazanan otomatik
şanzımanı ile 520d, kullanım keyfini
fazlasıyla yaşatıyor. Şanzımanı
manuel olarak kullanmak mümkün
ama otomatik modda vites değişimleri
o kadar hızlı ki buna hiç gerek
kalmıyor.

Sonuç

Yenilenen 5 Serisi’nin başlangıç modeli olan
520d, neredeyse her konuda tam puan alan
ender otomobillerden biri. Tamam, bazı kusurları
var ama bunları göz ardı etmenizi sağlayacak
o kadar çok özelliği var ki, bunlar akla
en son sıralarda geliyor. Abartılı bir tasarımı
olmayan araçların da çok iyi görünebileceğinin
ispatlarından olan 520d, mekanik parçaların
en iyi şekilde bir araya gelmiş ve günlük
hayata geçmiş hallerinden biri.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Farklı bir hayata hazır mısınız?

Bazı otomobiller farklıdır ve ona hükmedenler de kendilerini farklı hisseder. BMW hattından çıkan ürünler de bu konuda üst sıralarda yer alan modeller olmuştur. Bunlar arasında ise yenilenen 5 Serisi’nin, sözünü ettiğimiz araçlardan birisi olduğunu rahatlıkla söylemek isteriz. Nefes kesici görünmeyen, akılları baştan alan kışkırtıcı bir tasarımı olmayan, performans konusunda ağızları açık bırakacak değerlere imza atmayan 520d, belirgin ve abartılı özellikleri olmamasına rağmen unutamadığımız bir kullanım deneyimi yaşadığımız araçlardan biri oldu. Onun güzel görünmediğini kimse söyleyemez. Abartılı tasarım detayları ya da ön plana çıkan belirgin bir özelliği yok. Ancak yeni 5 Serisi’nin en önemli artısı neresinden bakarsanız bakın iyi görünüyor olması. Efendi kişiliği ile göze hoş gelen bir tasarıma sahip olan yeni 5 Serisi, küçük ama etkili kaslı detayları ile efendi olmasının yanında asi bir kişiliği olduğu hakkında da ipucu veriyor. Bize göre en iyi kıyafetini bu yenilenme operasyonu ile birlikte giyen yeni 5 Serisi, satın alanların hayatını değiştirecek ve kendilerini çok özel hissetmelerini sağlayacak olan bir otomobil. Kendinden emin bir duruş sergileyen yeni 5 Serisi yüksek bir özgüvene sahip. Ancak söylediğimiz gibi keskin tasarım detayları, kusursuz kat geçişleri, abartısız şişkin tasarım detayları ile agresif ve biraz da öfkeli olduğunu da gizlemiyor. ~Lafı fazla dolaştırmadan söyleyelim, bizler bu otomobilin mükemmel göründüğünü açıkça dile getiriyoruz ve bu söylediğimizin sonuna kadar da arkasında duruyoruz. Bu hafta testimize 2.0 lt’lik dizel motoru ile konuk olan 520d,184 HP güç üreten motoru ile performansın yanında ekonomik tüketim değerlerine de ulaşabileceğini ispat etti. Comfort, Exclusive, Dynamicve M-Sport adı verilen donanım paketlerine sahip olan aracın ülkemizdeki satış fiyatı 75 bin 575 Euro’dan başlıyor ve 83 bin 599 Euro’ya kadar çıkıyor. Tasarımında radikal bir değişim yapılmadan en iddialı haline bürünen yeni 5 Serisi’ne ulaşmanın en kolay yollarından biri aracı bu motor seçeneği ile satın almak. 184 HP güç üreten motor seçeneği ile azla yetinmek zorunda kalacağınızı da düşünmeyin. Öne doğru uzanan burun tasarımı ve çok iyi görünen böbrek ızgarası elbette aracın en çok dikkat çeken yanları. Yaşam alanına geçtiğimizde ise öncelikli olarak dikkatimizi çeken, sürücü odaklı tasarım oluyor. Sürücünün kullanımı öncelikli bir yaşam alanına sahip olan 520d, yolcular içinse iyi bir konfor sunuyor. Kaliteli kabin işçiliği ve malzemeleri ile dikkat çeken yaşam alanı elit olmasının yanında, insanı heyecanlandıran dinamik hatları ile de övgüyü hak ediyor. Kumandalar biraz karmaşık görünse bile önemli bir kullanım zorluğu yaşanmıyor ve kısa bir süre sonra alışkanlık kazanılıyor. ~Vücudu tam olarak saran sportif koltuklarsa sade olarak tasarlanmamış. Arka tarafta oturan yolcular için de aynı tipte, sportif ve konforlu koltuklar geliştirilmiş. Elbette öndeki iki koltuk kadar konforlu değil ama arka tarafta da çok iyi koltuklar sunuluyor. Sürüş pozisyonunu bulmaksa bu aracın en kolay özelliklerinden. Koltuk ve direksiyon simidinin hareketleri çok iyi. Zaten sürücü odaklı bir tasarımı olan kokpit ve orta konsol uyumu ile birlikte ideal sürüş pozisyonu çok kolay bir şekilde bulunuyor. Muhteşem bir direksiyon simidi ise bu aracın sürüş karakteri hakkında önemli ipuçlarını veriyor. Ele tam oturan direksiyon simidi ile çok iyi çalışan bir direksiyon sistemine de hükmediyorsunuz. Sistem biraz sert karakterli çalışıyor ama bu sertlik rahatsızlık yerine keyif veriyor. Düşük hızlar-dan yüksek süratlere kadar hassas bir kullanım sunan direksiyon sistemi, bizden artı puanı çok rahat alıyor. Görüş açıları konusunda ise üzgünüz ama çok iyi bir durum yok. Arka tarafta görüş oldukça kısıtlı ve kalın direkler özellikle şehir kullanımları sırasında sorun yaşatıyor. Arka tarafta sunulan yaşam alanı konusunda da sıkıntı var. Özellikle uzun bacaklılar az olan diz mesafesi nedeniyle zorlanacak gibi görünüyor. Ayrıca baş mesafesi konusunda da arka tarafta sıkıntı yaşanması kaçınılmaz bir durum olacak. ~Sessizlik konusunda iddialı olan yaşam alanında bu kadar kusur olur diye çok rahat bir şekilde söylüyoruz. Başarılı müzik sistemi ve yönlendirmesi çok iyi yapılabilen havalandırma da önemli artılar arasında. Şanzımanın kumanda kolunu kullanmak da alışkanlık gerektiren bir durum. Aynı anda iki düğmeye birden basma ihtiyacı ve kumanda kolunun küçük yapısı kullanım zorluğu yaşatıyor. Kalite, kullanım konforu ve dinamiklik ise BMW’nin neden BMW olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Özellikle sürüş karakteri, yol tutuş keskinliği ve konforu ön plana çıkıyor. Asfalt üzerinde son derece rahat bir şekilde yönlendirilebilen BMW 520d, gelişmiş elektronik yardımcıları ile birlikte iddialı bir sürüş karakteri ortaya koyuyor. Pedal grubunun çok iyi yerleştirildiği araçta pedalları sanki elinizle kumanda ediyormuş gibi hissediyorsunuz. Sık aralıklarla girdiğimiz virajlarda uzun bir gövdeye sahip olmasına rağmen 520d, herhangi bir salınım yaşamadan yoluna çok rahat devam ediyor. Üstelik yüksek hızlarda yaptığımız denemelerde de araç, karakterini hiç bozmadan yoluna devam ediyor. Yönlendirme kabiliyetinin de çok iyi olması ile 520d, pistten fırlamış bir yarışçı gibi günlük hayatımızın içine dahil oluyor. Şehir kullanımları sırasında da yardımcıların desteğinide yanına alarak kolayca park edilen, rahat kullanılan 520d, hızlı otoyol kullanımlarında rüzgarlara kafa tutarak yolunda ilerliyor. ~İlk çalıştırdığınız andan itibaren performansın göz kamaştırıcı olacağını anladığımız 520d’nin hızlanma değerleri de çok iyi. Performansı ile beğenimizi çok rahat kazanan araç aynı zamanda ortaya koyduğu yakıt tüketimi ile de cep dostu olduğunu ispat ediyor. 4000 d/d’de184 HP güç üreten bu dört silindirli dizel ünite, 380 Nm’lik torkunu ise 1750-2750 d/d aralığında kullanıma sunuyor. Alt devirlerde biraz boşluk olsa bile bu bir sorun olmuyor. İyi çalışan ve tepkileri ile birlikte hızı ile de beğenimizi kazanan otomatik şanzımanı ile 520d, kullanım keyfini fazlasıyla yaşatıyor ve kesintiye uğramayan bir performans sunuyor. Şanzımanı manuel olarak kullanmak mümkün ama otomatik modda vites değişimleri o kadar hızlı ki buna hiç gerek kalmıyor.

SONUÇ
Yenilenen 5 Serisi’nin başlangıç ver-siyonu olan 520d, tüm özellikleri ile neredeyse tam puanı alan ender otomobillerden biri oluyor. Elbette bazı kusurları var ama bunları göz önüne almamanızı sağlayacak o kadar çok özelliği var ki, bunlar akla en son sıralarda geliyor. Abartılı bir tasarımı olmayan araçların da çok iyi görünebileceğinin ispatlarından olan 520d, mekanik parçaların en iyi şekilde bir araya gelmiş ve günlük hayata geçmiş hallerinden biri.

(+) Görünüm, performans, iç mekan, şanzıman, direksiyon, fren
(-) Fiyat, arka yaşam alanı, şanzıman kolu, cansız alt devirler


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.