İsmi pek de dikkat çekici değil. Evet, 599
modelinin halefine Ferrari, F12 Berlinetta
adını vermiş. Ancak 6262 cc’den aldığı 740
HP ile V12 motor, süper sporcular ligindeki
güç dengelerini değiştirmeye aday.
Yeni Ferrari’de tasarımcılar, Lamborghini
Aventador gibi süper sporcuların tercih ettiği
dramatik formlardan kaçınmışlar. Bunun
nedeniyse F12’nin Asyalı ve Amerikalı tüketicilerin
beğenilerine hitap etmeyi istemesi.
Teknik olarak ise otomobilde en küçük bir
ağır başlılık veya çekingenlik yok. Hatta tam
tersi geçerli.
740 HP’lik güç ve 690 Nm’lik tork (torkun
yüzde 80’i 2500 d/d’den itibaren sürücünün
emrinde) ile gelmiş geçmiş en güçlü seri
üretim Ferrari modeli unvanını taşıyan Berlinetta,
100 km/s hıza sadece 3.1 sn’de, 200
km/s’ye ise 8.5 sn’de ulaşıyor ve bu etkileyici
hızlanma, ibre 340 km/s’yi gösterene kadar
devam ediyor. Alüminyum ve karbon kullanımı
sayesinde ağırlığı 1525 kg’da tutulabilen
F12 Berlinetta, 8700 d/d çeviren motoru,
çift debriyajlı F1 şanzımanı, transaks yapısı
(motor önde, aktarma ve şanzıman arkada)
ve ağırlığının büyük kısmını arka aksa (yüzde
54) aktarmasıyla inanılmaz sürüş deneyimleri
sunmayı garantiliyor. Ancak 15 lt/100 km
olarak açıklanan fabrika tüketim verisi büyük
ihtimalle teorik bir rakam olarak kalacak.
Pininfarina ile işbirliği yapılarak geliştirilen
coupe, kısaltılmış dingil mesafesi, yeni arka
aks geometrisi ve iyileştirilmiş adaptif süspansiyonuyla
(amortisör sertliklerini otomatik
olarak ayarlıyor) her konuda öncüsünden
daha iyi olacak. 70 kg azalan ağırlık ve daha
kompakt olan boyutları da bu iddiayı destekliyor.
Gerçekten de Berlinetta’nın neredeyse
tüm boyutları biraz küçülmüş: Uzunluğu
4.62 m, genişliği 1.94 m, yüksekliğiyse sadece
1.27 m.
Yeni F12 Berlinetta’nın 2013 başında piyasaya
çıkması beklenirken, fiyatlar hakkındaysa
henüz herhangi bir bilgi yok.
Bir yanıt yazın