Yaklaşık 5 yıl önce, 55 yıl önceki 500 yenileniyor
diye çok eleştirmiştik… Halbuki
yeni 500, eski Cinquecento’larla ilgisiz yeni
bir fenomen olacakmış… Sadece Avrupa’da
değil, dev otomobiller diyarı ABD’de bile yeni
500 bir anda trend oldu, gençlerin ve modern
yaşayanların sempatik ikinci otomobili haline
geliverdi. Şimdi ise Fiat, Abarth ve Cabrio veriyonlarından
sonra bu sevilen yeni 500’ü yepyeni
kasa tipleriyle çeşitlendiriyor. Hatta, yeni
500’ün tasarım ayrıntılarıyla Sedici’nin yerini
alacak yeni bir küçük SUV da hazırlanıyor.
4 Temmuz 2012’de yani 500’ün 5’inci doğum
gününde bu kez 500 L, yani “large” 500
için yine Torino’daydık. Öndeki ve arkadaki
dış tasarım detaylarıyla kabin içindeki konsol
ve göğüslük kısımları güncel 500 ile aynı olan
500 L, diğer tüm ayrıntı ve ölçülerde 500 ile
sadece ismen benzeşiyor. Hatta 500 için A
segmenti bir minik otomobil derken, 500 L
için kesinlikle B segmenti bir minivan demek
gerekiyor. Diğer yanda yine süslü bir küçük
olan Mini’nin Countryman’i için bir seçenek
olabileceğini de iddia edebiliriz. 4.14 metre ile
Punto’dan bile 7 cm daha uzun olan, 1.78’lik
genişliği ve 1.66 metrelik yüksekliğiyle kağıt
üstünde eski Multiplaları hatırlatan 500 L,
400 litrelik bagajıyla iyi bir aile otomobili
hacmi sunuyor.
Arka koltukların daha da arkaya kaydırılmasıyla
böyle küçük bir kabin için benzersiz
bir diz mesafesi ortaya çıkarılmış. Arka
koltukların “Fold&Tumble” fonksiyonu ve ön sağ koltuğun katlanmasıyla 2.4 metrelik
bir yükleme derinliği oluşturmak da mümkün.
Böyle bir geniş kabin içinde kullanılan
anatomik koltuklar ve ergonomik konsol da
yolculuk keyfini arttırıyor.
~Önce 105 HP gücündeki 0.9 cc’lik TwinAir
Turbo gibi süper ekonomik motor, sonra
da 85 HP gücündeki 1.3 Multijet II dizel ile
Torino çevresinde kısa turlar attığımız 500 L,
benzinliden ziyade özellikle küçük dizeliyle
kesinlikle sorunsuz ilerliyor. Bunu sağlayansa
dizel motorun ürettiği yüksek torkun
aracı zorlanmadan hareket ettirebilmesi. 500
L’nin 1.6 Multijet II motoruyla “uçacağını”
söylesek bile yanlış olmaz herhalde. Küçük
500 gibi bir go-kart kadar eğlenceli ve sert
bir yol tutuş sunmasa bile 500 L, tipik İtalyan
sürüş dinamizmini yakalayabiliyor ve bunu
yaparken aile konforundan da pek ödün vermiyor.
Uconnect sistemiyle akıllı telefonunuzu
bağlayabildiğiniz ve otomobilinizi adeta bir
iletişim ve eğlence makinesine dönüştürebildiğiniz
500 L, cam tavanıyla da seyir keyfinizi
arttırıyor.
Sırbistan Kragujevac fabrikasında üretilmeye
başlanan 500 L, 2013 yılında Türkiye’de
küçük 500’leri “sollamaya” hazırlanıyor.
Teknik veriler
Fiat 500 L
4 silindirli turbo dizel motor; motor hacmi:
1248 cc; maksimum güç: 85 HP-3500 d/d;
maksimum tork: 200 Nm-1500 d/d; önden
çekiş; 5 ileri oranlı manuel şanzıman;
boyutlar (u/g/y): 4147/1784/1665 mm;
bagaj hacmi: 400 lt; 0-100 km/s: 14.9 sn;
maksimum hız: 165 km/s; tüketim: 4.2
lt/100 km; CO2 emisyonları: 110 gr/km
Bir yanıt yazın