İtalya denince akla gelen konuların başında
moda ve otomobiller gelir. Kırmızı ve hızlı
otomobiller birçok otomobil tutkununun
rüyalarını süslüyor. Hızlı yaşamı kenara
bırakacak olursak İtalya yollarında ağırlıklı
olarak küçük sınıftaki otomobiller yer alıyor.
Kalabalık şehirlerin dar sokaklarından dolayı
mantıklı bir çözüm olan bu uygulama İtalyanları
küçük otomobiller konusunda adeta
uzmanlaştırdı. Bir taraftan süper spor otomobilleri
ve küçük hacimli otomobiller, diğer
taraftan scooter ile performans motosikletleri
ile İtalya tam bir tezatlar ülkesi.
Fiat, Chrysler ile kurmuş olduğu ortaklık
ile farklı bir sahaya girmeye hazırlanıyor.
Dodge Journey platformu üzerinde yükselen
Fiat Freemont bir taraftan hem bir SUV, hem
MPV ve yükseltilmiş bir station olarak karşımıza
çıkıyor. Fiat Avrupa’daki trendlerin
akımına kapılarak böyle bir yolu tercih etmiş.
Bu sınıfta pek tecrübe sahibi olmayan marka,
muhtemelen Amerikalı ortağına güveniyor.
Unutulmamalı ki Fiat daha önceleri Japon
Suzuki ile ortak geliştirdikleri Sedici (SX4,
Suzuki’deki adı) ile pek de başarılı olmayan
bir birliktelik yaşamıştı.
Meksika’daki fabrikada üretilen Fiat Freemont
temel olarak Journey’i kullanmaya
devam ediyor. Şasi ve otomatik şanzıman
Chrysler imzası taşırken, Fiat diğer alanlarda
hummalı bir çalışma gerçekleştirmiş. Fiat
imzalı ikinci nesil Multijet motor 170 HP güç
üretirken kaputun altında 2.0 lt turbo dizel
motoru görev yapıyor. Otomatik 6 ileri vitesli
şanzıman ile kombine edilen dört tekerlekten
çekiş sisteme sahip versiyon, ülkemizde bu yılın
son çeyreğinde satışa çıkacak. Freemont’un
malzeme ve işçilik kalitesi Journey’e göre iyileştirilirken
üçüncü koltuk sırası ile toplam
yedi kişiye kadar ev sahipliği yapması, onu
ailelerin gözbebeği haline getirecek.
Freemont’un 4890/1880/1720 mm’lik dış
boyutları ve 2890 mm’lik dingil mesafesi,
aracın ne denli büyük olduğunu gözler önüne
seriyor. 2 tona yaklaşan ağırlığı ile de ciddiye
alınması gereken bir otomobil olduğunu gösteren
Freemont her yol ve zeminde kolaylıkla
ilerleyebiliyor.
Tam bir aile otomobili
Freemont büyük bir araç, en azından boyutları
açısından. Büyük olmasına karşın kullanımı
kolay. Sürücü koltuğuna oturulduğunda
fonksiyonları öğrenmek adına biraz sabırlı
olmak gerekiyor. Yüksek oturma pozisyonuna
sahip Freemont’un öne ve yanlarına doğru
ferah bir görüş açısı sunması olumlu ama arka
görüşü kısıtlı. Olumsuz gibi algılanan bu durum
orta konsol üzerinde bulunan dev ekran
ve geri görüş kamerası ile ortadan kalkıyor.
Rahat okunan göstergeler ve kumandaların
yerleşimi ergonomik. Otomatik şanzımanın
vites kolu alışık durumun aksine biraz geride
kalıyor. Bunun nedeni ise daha ferah bir
alana sahip olmakta yatıyor. Doksan derece
açılan kapılar araca biniş ve iniş işlemini kolaylaştırıyor.
Eşya saklama cepleri küçük olsa
da araç içinde bolca sunuluyor. Anahtarsız
çalışma sistemine sahip Freemont güçlü dizel
motor ile hemen uyanıyor. Ele iyi oturan
direksiyonun sertlik ayarı kullanım esnasında
yormuyor. Düşük devirlerden itibaren çekişi
iyi olan Freemont, iyi bir yalıtım ile gürültüyü
iç mekana fazla sızdırmıyor. Otomatik
şanzımanın akıcı vites geçişleri sürüş konforunu
artırıyor. Boyutuna ve ağırlığına karşın
rahat hızlanan Freemont viraj ve panik fren
esnasında güven veriyor. Süspansiyon sistemi
yumuşak olan Freemont bozuk zeminlerde
dahi darbeleri minimize ederek iç mekana
düşük seviyede aktarıyor. Asfalt dışında, dört
tekerlekten çekiş sistemi sayesinde karlı ve
çamurlu zeminlerdeki kullanımı ile güven
ve konfor gibi konularda sürücüyü üzmüyor.
Avrupa ve Amerikan melezi Freemont’un
rakipleri karşısında neler yapacağı ise merak
konusu. Avrupa’da şimdiden 25 bin adetlik bir
rakama ulaşması onun doğru yolda olduğunu
gösteriyor. Chevrolet Captiva, Nissan Qashqai
ve Peugeot 3008 gibi otomobillerle savaşacak
olan Freemont’un ülkemizdeki kaderini şüphesiz
fiyatı belirleyecek.
Teknik veriler
Motor tipi/silindir sayısı sıralı/4
Supap/eksantrik adedi silindir başına 4/2
Motor hacmi (cc) 1956
Maksimum güç (HP-d/d) 170-4000
Maksimum tork (Nm-d/d) 350-1750
Maksimum hız (km/s) 195
0-100 km/s (sn) 11.0
Şanzıman Otomatik, 6 ileri
Güç aktarımı dört tekerlekten çekiş
Tüketim (lt/100 km) 6.4
U/G/Y (mm) 4890/1880/1720
Dingil mesafesi (mm) 2890
Boş ağırlık (kg) 1910
Sonuç
Küçük otomobillerden
sonra büyük olmaya
soyunan Fiat, yeni üyesi
Fremont ile şaşırtıyor.
Dodge Journey üzerinde
yükselen Freemont daha
kaliteli olmakla birlikte
çok yönlü bir otomobil. Dört tekerlekten çekiş
sisteme sahip araç dizel motor ve otomatik
şanzıman ile güzel bir kompozisyon sunuyor.
Çok yönlü kullanım imkanı ve aileler için adeta
biçilmiş kaftan niteliğinde olması onu başarılı
olacağının sinyallerini veriyor. Fiat Freemont
Türkiye’de yılın son çeyreğinde satışa çıkacak
fakat fiyatı şimdiden merak konusu. Düşük
yakıt tüketimi ve konforu onun en büyük artıları
arasında yer alıyor. Ümit Akkuyu/İTALYA
Bir yanıt yazın