Başlangıçtan itibaren temel donanım
beklentilerini karşılayan veren
Yeti, Euro NCAP çarpışma testlerinden
de 5 yıldız alarak güvenilir
bir araç olduğunu ispatladı.
Yeti, Skoda ailesinin en farklı görünen
araçlarından biri. A sütunundan
itibaren yükselen tasarım farklı
bir etki bırakıyor. Büyük sis farlarının
tamponun üst tarafında olması
da dinamik bir etki yaratıyor.
Sportif yapı şişkin motor kaputu ile
de desteklenmiş. Profilinde plastik
malzemelerle off-road kimliği vurgulanan
araç, arkadan bakıldığında
ise biraz sıradan görünüyor. Kompakt
ölçüleri sayesinde Yeti, şehir
içinde iyi bir manevra kabiliyeti sunuyor.
İç mekanda VW Grubu’na ait bir
araçta olunduğu hemen fark ediliyor.
Bu gruptan tanıdığımız kokpit, orta
konsol ve gösterge tasarımı sorunsuz.
Dokunmatik müzik sistemi ise
çok kullanışlı.
322 lt’lik büyük bir bagaja sahip
olan Yeti’de bu değer 1665 lt’ye kadar
çıkabiliyor. Yeti’nin iç mekanında
sunulan eşya gözlerinin sayısı da
beklentileri karşılıyor. İç mekan 5 yetişkin
için yeterli. Arkadaki diz mesafeleri
yeterli ama omuz mesafesi
3 kişi için zayıf kalıyor.
İç mekanda kumanda kalabalığı
veya göze çarpan bir işçilik hatası
yok. Malzeme kalitesi ise yüksek.
Koltukların yan destekler çok iyi olmasa
da yeterli. Arka koltuk sırasının
önden 2 cm yüksek olması daha
iyi bir görüş sağlıyor.
Orta konsoldaki kumanda elemanında
“off-road” modu seçildiğinde
aracın sürüş karakteri arazi ile
uyumlu hale geliyor. Haldex kavramalı
dört tekerlekten çekiş sistemi,
Octavia Combi 4×4 ve SuperB modellerinde
de kullanılıyor. Normal
sürüşlerde torkun yüzde 96’sı öne
aktarılacak şekilde ayarlanırken,
şartlar değiştiğinde yüzde 90’a kadarı
arka tekerleklere gönderilebiliyor.
Süspansiyon ayarlarını sevdiğimiz
Yeti, yerden normalden biraz
daha yüksek olmasına rağmen, güven
veren bir sürüş sağlıyor.
2.0 lt’lik dizel ünitenin 140 ile 170
HP arasında değişen güç seçenekleri
ile satın alınabilen Yeti, testimize 170
HP’lik versiyonla konuk oldu. İlk çalıştırmalarda
yüksek olan dizel sesleri,
motor ısındıkça geri planda
kalmaya başlıyor. İdeal sürüş pozisyonunun
çok kolay bulunması da
hoşumuza gitti.
Yeti’nin 6 ileri oranlı manuel şanzımanı
ise sınıfı geçemeyecek gibi
görünüyor: Vites yolları çok net değil
ve sert vites geçişleri zorlayıcı olabiliyor.
Tırmanışlarda kavramadan
beklediğimizden çok daha erken
duman çıkmaya başlaması da bizi şaşırttı.
Dört tekerlekten çekiş sistemine
sahip bir araç olmasına rağmen
çok iddialı ve çok ekonomik tüketim
değerlerine imza atan Yeti’nin fren
performansı da güvenli bir otomobil
olduğunu gösteriyor.
Sonuç
Skoda Yeti, uygun fiyatlı ama “ucuz” olmayan,
karoserinden donanımlarına, motorlarından
iç mekan yapısına kadar kaliteli bir
crossover. Baz modelde bile temel donanımlara
sahip olacağınızı bilmek önemli bir
avantaj. Görünüm eleştirileriyse diğer Skoda
modellerine göre oldukça kısıtlı. İşçilik kalitesi
ile göz dolduran iç mekan aynı zamanda
çok fonksiyonel. Güvenliğiyle de öne çıkıyor
olması sayesinde Yeti’nin şansı çok yüksek.
Bir yanıt yazın