Mayıs itibarı ile Türkiye’de
satışa sunulacak olan yeni Ford
Focus’un 180 HP gücündeki
1.6L EcoBoost motoru, sürüş
keyfinin daha da üst seviyelere
çıkartılması için özel akustik
çalışmalarına tabi tutularak optimize
edildi. Ford mühendisleri
yeni Focus’un 1.6L EcoBoost
motoruna ses symposer adı verilen
bir cihaz ekleyerek, motorun
sesini etkileyici hale getirmeyi
başardı. Symposer, motordan
çıkan güzel frekansları
hava giriş sisteminden toplayan
ve daha sonra da bu frekansları
doğrudan kabine gönderen
bir ses kutusu.
Symposer ile yapılan emme
sistemi içinde turbodan gelen
motor titreşimleri yakalanıp
doğrudan kabine göndererek
keyifli ve spor bir kükreme sesi
elde edildi. Cihaz sinyal gürültü
oranını değiştirerek motor sesini
yeniden üretiyor. Symposer
ses dalgalarının frekansı 250
ile 450 Hz arasında olduğu zaman
harekete geçiyor.
Ford cephesinden gelen bir diğer
teknoloji haberi de ilk kez
otomobillere uygulanan tomografik
tarama hakkında. Ford,
bilgisayarlı dijital x-ışını makinelerini
kalite kontrol sürecinin
ayrılmaz bir parçası olarak kullanmaya
devam ediyor. Her ne
kadar x-ışını teknolojisi tıp alanına
özgü olsa da, bu teknolojinin
potansiyel faydalarını erken
dönemde fark eden Ford,
2002’den bu yana x-ışını kullanıyor.
Makine üreticileri ile birlikte
çalışmalar yapılarak Ford’un
otomotiv endüstrisine özgü gereksinimleri
doğrultusunda sistemlerin
geliştirilmesi sağlanıyor.
Ford da bu makineler aracılığıyla
otomotiv parçalarının
dıştan olduğu kadar içten de kusursuz
bir biçimde şekillendirildiğinden
emin olmak isteyen
titiz mühendisler için ilk uğrak
noktasını oluşturuyor.
Hastane teknolojisini kullanarak
yola çıktıklarını belirten,
Essex’te bulunan Ford’a ait Dunton
Malzeme Laboratuarı’nda
Radyografi Uzmanı olarak çalışan
Glenn Austin, “Kullandığımız
cihazın yazılımı, tüm aksesuarları,
kullanıcı kılavuzları
gibi malzemeleri tamamen tıbbi
görüntüleme amaçlı olarak
bize teslim edildi. Mühendisliğe
yönelik olarak hiçbir uygulama
bulunmuyordu” dedi.
Bir yanıt yazın