Ford Kuga, pazara ilk sunuluşundan iki yıl sonra, otomatik şanzıman seçeneğine kavuştu. Bu şanzıman, Ford Kuga’nın işini oldukça kolaylaştı-racak ve aracın pazarda, çok daha hızlı kabul görmesine ve bilinirlik kazanmasına imkan tanıyacak. Ford pazarlamacıları, ülkemizde bu crossover segmentinde manuel vitesli modellerin pazar payının sadece yüzde 8 olduğunu, oysa segmentte talebin çok önemli bir bölümünün, yani yüzde 92’sinin otomatik vitesli versiyonlara geldiğini belirtiyor. Powershift vitesin Kuga’da devreye girmesiyle birlikte, Ford, daha önce hitap edemediği bu segmente de arz sunabilmiş olacak. Otomatik vitesli Ford Kuga Powershift’in fiyatları 72.900TL’den başlıyor. Ford, geçtiğimiz yıl 18.000 adet olarak gerçekleşen Türkiye Crossover pazarının, bu yıl 28.000 adede ulaşacağını tahmin ediyor. Ford Otosan’ın hedefi, yıl sonuna kadar olan altı aylık dönemde 1.000 adet Kuga satmak.Ford’un Getrag ile birlikte geliştirdiği çift kavrama sistemine sahip 6 ileri Power shift şanzımanda iki adet dişli grubu bağımsız birer kavramayla birbirine paralel çalışıyor. İlk grup dişlide 1, 3 ve 5’nci vitesler yer alırken, ikinci grup dişlide 2, 4 ve 6’ncı vitesler yer alıyor. Şanzıman D konumuna getirildiğinde kavrama sistemlerinden biri ilk vitesi seçerken, diğeri ikinci vitesi geçiş için önceden hazırlıyor. Böylece klasik otomatik şanzımanlara göre çok daha yumuşak ve hızlı vites geçişleri ile kesintisiz sürüş keyfi yaşanıyor. Kuga’da, Powershift’in dışında, önemli bir değişiklik göze çarpmıyor, sadece üst versiyonların optiklerinin kenarlarında LED benzeri parçalarla küçük güncellemeler yapılmış.~ Daha önce manuel şanzımanlı versiyonda yer alan, 2.0 lt, 136 HP’lik Euro 4 motor da geliştirilmiş; 2.0 litre hacimli, 140 HP güce yükseltilen yeni Duratorq motor, Euro 5 normuna uygun hale getirilmiş
Dizel motor artık daha güçlü
Manuel versiyondaki eski 136HP’lik Euro 4 motora göre, motor parçalarının yüzde 50’den fazlası yeniden tasarlanmış. 140 HP’lik yeni Euro 5 motor, aracın ömrü boyunca hiç bakım gerektirmeyen yeni bir dizel partikül filtresine sahip, ayrıca geliştirilmiş TDCi içten yanmalı sistem, değişken kapasiteli yakıt pompası, optimize edilmiş egzoz gazı sirkülasyon sistemi ve azaltılan sürtünmeler motorun yakıt verimliliğine katkı sağlıyor.140 HP’lik yeni Duratorq motor, Kuga Powershift’e de hayat veriyor ve otomobile yeterli performans ve oldukça ekonomik ve konforlu bir kullanım sunuyor. Aracın 0-100 km/s hızlanması 10.7 sn’de gerçekleşirken, son sürat ise 183 km/s’e ulaşıyor. Tüm bu rakamlar, dizel ve otomatik bir kompakt SUV için oldukça başarılı. Ancak Kuga Powershift modelinin, diğer Crossover rakiplerinden asıl ayırtedici özelliği sanırız tüketim değerleri olacak. Çünkü Ford, Kuga’nın, sınıfının en düşük yakıt tüketimini sunduğu iddia ediyor. 100 km’de 6.8 litrelik yakıt tüketimi ve 179 gr/km’lik CO2 emisyonu gerçekten de bu sınıf için etkileyici değerler. Tabii bu değerlerin, gerçek yol koşullarında ne derece geçerli olacağını, daha sonra gerçekleştireceğimiz kapsamlı yol testlerimizde araştıracağız.~ Daha öncesinde Kuga’nın manuel versiyonlarında da yer alan,“akıllı 4×4” adı verilen çekiş sistemine, Powershift versiyonunda da yer verilmiş. Sürücünün, değişen yol koşullarına hiçbir butona basmasına gerek kalmadan kendini adapte edebilen Haldex akıllı 4 çeker sistemi, ihtiyaç halinde motor torkunu ön ve arka dingiller arasında 50/50’ye varan oranda dağıtabiliyor. Kuga her türlü yolkoşuluna adaptasyonu Haldex sistemiyle birlikte çalışan entegre elektronik sistemlerle sağlıyor. Bu sistemler araca, zorlu yol koşullarında direksiyon hakimiyeti, yol tutuş ve denge sağlıyor.72.900 TL fiyat etiketine sahip olan giriş seviyesi Titanium’da; ön ve arka park sensörleri, katlanabilen aynalar, yağmur sensörü, parçalı deri koltuklar, Sony müzik sistemi bulunuyor. Opsiyonel olan sunulan Titanium X paketinde; Titanium donanımına ek olarak panoramik cam tavan, bi-xenon farlar, güneş ışınlarını yansıtan ısıtmalı ön camlar yer alıyor. Titanium X versiyonunun fiyatı ise 77.900 TL. Serinin top modeli olan Selective’deyse fiyat 82.900 TL’ye ulaşıyor. Selective; Titanium Xpaketinin tüm bu özelliklerine ilave olarak deri döşeme ve ısıtmalı ön koltukları da içeren full donanım seviyesini sunuyor.
Ford Options sınıf atlatıyor
Ford Otosan’ın, Kuga Powershift modeliyle birlikte tanıttığı,yeni bir ödeme sistemi olan Ford Options, tüketicilere, hayalettikleri araçtan bir üst sınıfına geçebilme olanağı sunuyor. Avrupa’da 1992 yılından beri, toplam 2 milyon kişi tarafından kullanılan Ford Options, tüketiciye düşük bir peşinat ile araca sahip olma imkanı sunuyor.~ Daha sonrasında ise tüketici, 36 ay boyunca düşük aylık ödemeler yapacak ve dönem sonunda tüketiciye üç seçenek sunulacak; isterse aracın geri kalan borcunu ödeyip aracı kullanmaya devam edecek, ya da dilerse aracı bayiye satıp daha yeni model bir araç alabilecek, ya da bunların hiçbirini yapmayıp aracı iade edebilecek. Ford Options ödeme modeli Kuga’dan sonra, S-Max ve Mondeo modelleri için de uygulaamaya geçecek.
SONUÇ
Ford Kuga, manuel şanzımanla, bu sınıfta yeterince temsil edilememişti. Şimdi yeni Powershift şanzımanlı bu modelle işler değişti ve bu rekabetin yoğun olduğu pazarda, artık Kuga da var. Kinetik tasarım özellikleri, geniş iç hacmi, yüksek sürüş pozisyonu zaten Kuga’nın beğenilen özelliklerindendi. Eminiz ki Powershift’le gelen yeni özellikler de müşterilerin beğenisini kazanacaktır. Dalaman ile Göcek arasında yaptığımız ilk test sürüşlerinde otomobilin yumuşak ve konforlu kullanımı, sarsıntısız geçişleri beğenimizi kazandı. Bir de bunun üzerine güçlü ve tutumlu motor özelliklerini de ilave ettiğimizde Kuga, pazardaki ideal SUV seçeneklerinden biri oluveriyor ve alışveriş listesi içerisine girmeyi hak ediyor.
Bir yanıt yazın