Ford’un küçük mucizesi

Ford’da şu sıralar işler biraz karışık:
Belçika’daki Genk fabrikası kapanacak ve
Avrupa piyasasında Ford’un büyük bir zarar
açıklama ihtimali var. Uzmanlara göre bu rakamın
yarım milyar Euro civarında olması mümkün.
Yani makyajlı Fiesta gibi yeni modellerden, satış
rakamlarını dipten kurtarması bekleniyor.

Neler yeni

Makyajlı Fiesta henüz ilk bakışta fark edilen
bir otomobil: Ailenin yeni yüzü araca daha
elit bir ifade katarken, ızgarası ağabeyi Aston
Martin’i hatırlatıyor. Kaputun altındaki değişikliklerse
daha önemli: Dört yeni 3 silindirli benzinli
(65/80/100/125 HP) ve bir turbo dizel (75 HP)
motorla makyajlı Fiesta’nın daha tutumlu olacağı
açıklanıyor. Sync adlı yeni bluetooth sistemi,
telefon ve müzik çalarları artık daha rahat, daha
hızlı ve daha güvenilir bir şekilde araca entegre
edebiliyor. Bunun dışında araçta artık, lazer kontrollü
bir acil durum fren asistanı opsiyonu da var.

Sürüş özellikleri

Start-stop sistemi sayesinde kırmızı ışıkta beklerken
motor sesi duyulmuyor. Ayrıca bu sistem
yakıt tasarrufuna da yardımcı oluyor. Debriyaja
bastığınızda Fiesta’nın 3 silindirli motoru, kısa bir
titremenin ardından o tipik boğuk sesiyle tekrar
çalışmaya başlıyor. İlk test sürüşünde denememiz
için 125 HP’lik bir versiyon hazırlanmıştı.
Bu güçlü makineyle Fiesta,
tam bir yarışçı cüceye dönüşüyor:
Maksimum hız 196 km/s, 0-100
km/s hızlanma süresiyse 9.4 sn.
Bu motor seçeneği için Ford, 4.3 lt/100 km’lik
tüketim rakamı açıklasa da, sürüşlerimiz sırasında
yol bilgisayarında okuduğumuz rakamlar 8 litre
civarındaydı. ~Neticede tasarruflu olabilmek için
gaz pedalına, ayağınızın altında yumurta varmış
gibi basmak gerekiyor ki, biz bunu pek yapmadık.
Ancak bu aracı seri şekilde kullanmak, özellikle
de bol virajlı şehir dışı yollarda, kesinlikle çok keyifli.
Sert süspansiyon ve hassas çalışan elektrikli
direksiyon da Fiesta’nın viraj avcısı karakterine
çok iyi uyum sağlıyor. Süspansiyon ayarlarının
ne kadar başarılı olduğunu ise sürüşler sırasında
üzerinden geçtiğimiz dalgalı
zeminlerde gördük: Tamam, bu
küçük Ford ne “yumuşak” ne de
“aşırı sert” olmamayı başarmış.
Ne yazık ki test aracımızda altıncı
vitesin eksikliğini hissettik: 150
km/s ve üzerindeki hızlarda iç mekan gürültülü
olmaya başlıyor.

Fiyat

Almanya’da Ford, yeni Fiesta için sipariş toplamaya
başladı. Aracın 10 bin 950 Euro olarak
açıklanan başlangıç fiyatı, güncel versiyondan
yaklaşık 850 Euro düşük ve bu rakama; ABS ve
ESP dahil. 125 HP’lik versiyonun (Almanya) başlangıç
fiyatıysa 17 bin 570 Euro.

Beğeni toplayanlar

Ford ailesinin yeni yüzü Fiesta’ya
çok yakışmış ve daha elit bir görüntü
yaratmış.

Can sıkanlar

Altıncı vites dişlisi, Fiesta’nın hem
daha sessiz olmasını hem de daha az
yakıt tüketmesini sağlayabilirmiş.

Sürpriz oldu

Fiesta’nın fiyatının ucuzlaması ilginç.
Daha az paraya daha fazla teknoloji
sunulması, tüketiciler açısından
faydalı bir trend.


Sonuç

Ford Fiesta’nın güncel versiyonu da başarılı
bir otomobildi. Ancak bu makyajın
ardından daha iyi görünmeye, daha
fazla modern teknoloji ve daha canlı
sürüş özellikleri sunmaya başladı. Tüm
bu gelişmelere
rağmen daha ucuza
satılacak olması
ise, rakiplerinin
karşısında işini biraz
kolaylaştıracak
bir strateji olmuş.
Thomas Geiger


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.