Ford, Opel’in kahvesine yeni bir spor
formulüyle karşılık veriyor… Markanın
geleceğinde çok önemli rol oynayacağını
düşündüğü Mokka’nın kutlamalarını
yaparken Opel, bir anda karşısında bir rakip
buluverdi ve bakışlarını Brezilya’ya çevirmek
zorunda kaldı. Çünkü şu sıralar EcoSport,
Brezilya’da ısınma turlarını atıyor. 2013’de Avrupa
pazarlarında boy göstermeye başlayacak
olan EcoSport, gerçekten de Opel Mokka’nın
en önemli rakibi olacak.
Günümüz modasına uygun modellerde
olduğu gibi EcoSport da “cool” ve etkileyici
bir tasarıma sahip: Tipik Ford ızgarası ve
motor kaputu mümkün olduğunca yüksek
tasarlanmış, farlar insanın içine işleyen sert
bakışlar gibi duruyor, çamurluk bombeleri
ise Copacabana Plajı’ndaki güzel Brezilyalı
kızların hoş kıvrımlarını hatırlatıyor.
Hem şehirlerin bozuk yolları, hem banliyölerdeki
yeşil alanlar, hem de küçük arazi
kaçamakları için EcoSport, iyi bir zemin yüksekliğine
ve sağlam koruyucu plastik aksama
sahip. Ayrıca profesyonel arazi araçlarına gönderme
yapmak isteyen EcoSport, stepnesini
Land Rover Defender gibi (yana doğru açılan)
bagaj kapağının dışında taşıyor.
İç mekanda ise EcoSport’un bir Fiesta
türevi olduğu hemen anlaşılıyor. Sürücü, bir
küçük otomobilden daha yüksekte oturuyor
ve bunun sağladığı başarılı görüşün keyfini
sürüyor. Bu da Sao Paolo gibi büyük şehirlerin
yoğun trafiğinde kesinlikle işe yarayacak bir
özellik. Ancak kokpit ve özellikle de fütüristik
kumanda elemanlarıyla dolu orta konsolu
küçük Fiesta’dan tanıyoruz.
Diğer taraftan iç mekanda ayrıntılara verilen
önem biraz sorunlu: Plastik aksam sert,
ucuz bir görünüm oluşturuyor, kokpitteki
parça birleşim noktaları da hatalı ve uyumsuz.
Yani hala işçilik konusunda iyileştirme isteyen
bölümler var.
İç mekan konusunda ise herhangi bir sorun
yok. EcoSport’un 4.24 m’lik uzunluğu Opel Mokka’dan neredeyse 10 cm daha uzun. Bu
sayede ön koltuk yolcularına gayet rahat bir
iç mekan sunuluyor. Brezilya’daki fabrikanın
açıklamasına göre bagaj hacmi 362 lt ve arka
koltuklar yatırıldığında bu rakam 705 lt’ye
(cam hizasına kadar) yükseliyor. Bu rakamlar
hiç kötü değil, ancak yana doğru açılan
bagaj kapağı nedeniyle yükleme ve boşaltma
işlemleri sırasında daha geniş bir boş alana
ihtiyaç duyuluyor.
EcoSport Avrupa pazarlarında, çok sevilen
3 silindirli turbo motor ile de satılacak, 4 tekerlekten
çekiş sistemi ise opsiyon listesinde
yer alacak.
Brezilya’da ise EcoSport sadece önden
çekişli ve 4 silindirli eski nesil motorlarla
donatılmış olarak satılıyor. Topmodelde 2.0
lt hacimli 140 HP’lik bir benzinli motor görev
yapıyor. Bu motor gayet sakin bir çalışma karakteri
sunsa da nefesi erken kesiliyor. 0-100
km/s için yaklaşık 11 saniyeye ihtiyaç duyan
EcoSport’un maksimum hızı ise 180 km/s.
Diğer taraftan araç, başarılı süspansiyonu ve
direksiyon sistemi ile beğeni topluyor. Genel
olarak bakıldığında Ford’un gerçekten de etkileyici
ve “cool” bir otomobil çıkardığını söyleyebiliriz.
Eğer Avrupa versiyonlarında kalite
seviyesi de yükseltilebilirse Ford, gerçekten de
Opel’in kahvesinin tadını kaçırabilir.
Teknik veriler
Ford EcoSport 2.0
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli motor; silindir
başına 4 supap; motor hacmi: 1999 cc; maksimum
güç: 141 HP-6250 d/d; maksimum tork: 186 Nm-4250
d/d; önden çekiş; 5 ileri manuel şanzıman; boyutlar
(u/g/y): 4241/ 1765/1696 mm; bagaj hacmi: 362-705
lt; yakıt deposu: 52 lt; 0-100 km/s: 10.8 sn; maksimum
hız: 180 km/s
Sonuç
Kullanımı rahat ve kıvrak, göze hoş görünüyor ve
sıkışık trafik için uygun boyutlara sahip. Bu haliyle
EcoSport, günümüzün küçük SUV trendine çok iyi uyuyor.
Ford’un, günümüz şartlarının
iyice gerisinde kalan
iç mekan işçilik ve malzeme
kalitelerine biraz daha dikkat
etmesi gerekiyor.
Bir yanıt yazın