Formula 1 Şampiyonası’nda,
aslında sezon hiçbir
zaman bitmiyor. Yarışların bitmesi
ile birlikte takımların transfer
çalışmaları ve araç geliştirme
programları başlıyor. Bu açıdan
bakıldığında da sezon hiç kapanmıyor
ve her zaman Formula
1 ile ilgili güncel bilgilere
ulaşmak mümkün oluyor.
Formula 1’in içerisinde bulunduğumuz
günlerdeki aktüel
gündemi ise arka arkaya tüm
takımların yeni araçlarını ortaya
çıkarması ve başlayan resmi testlerle
birlikte rekabetin boyutunun
gözler önüne serilmesi oldu. Antrenmanlar
sırasında yaşanan
olaylar bile yeni sezonun yoğun
bir rekabete sahne olacağının
göstergelerinden biri oldu.
Formula 1 takımları yeni araçlarının
örtülerine kaldırırken, ilk
olarak söze Ferrari cephesinden
başlamak istiyoruz.
İtalyan lüks spor otomobil üreticisi
Ferrari’nin 2011 Formula 1
Dünya Şampiyonası’ndaki yeni
temsilcisi F150, geçtiğimiz günlerde
İtalya’da yapılan bir organizasyonla
tanıtıldı. Ferrari’nin
57’nci F1 yarış aracı unvanına sahip
olan ve adını İtalya’nın tek bir
çatı altında birleşmesinin 150’nci
yıldönümünden alan Ferrari
F150’nin görkemli tanıtımına
Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo
ile birlikte takım pilotları
Fernando Alonso ve Felipe
Massa katıldı.
Takımın iddialı pilotu Fernando
Alonso, F150 ile yaptığı ilk
testler sonrasında, “Dayanıklılık
açısından kesinlikle iyi bir başlangıç
yaptık. F150 çok güçlü olduğunu
kanıtladı ve bu konuda
mutlu olabiliriz. Rekabet gücümüzün
ne kadar yüksek olduğunu
ilk yarışta göstereceğiz” açıklamasını
yaptı.~
Hem ilk baştan itibaren bütün
F1 şampiyonalarına katılmış tek
takım olmasıyla, hem de 16 defa
Markalar Şampiyonluğunu kazanarak
kupayı müzesine taşımasıyla
dikkat çeken Ferrari’nin
yeni aracı F150, aerodinamik
olarak ciddi biçimde farklılaşmış.
Hatta F150’nin yakın geçmişle
bağlarını kopardığı görülüyor.
2010 yılı kural değişikliklerine
bağlı olarak, çift difüzör ve şişmiş
arka kanat bulunmadığı gibi, tabanın
ön kısmındaki menfezlerin
kullanımını da kaldırılmış, bu
arada hidrolik kontrollü ayarlanabilir
bir arka kanat ise yenilik
olarak kullanılmaya başlanmış.
Bilindiği gibi bu yıl KERS (Kinetik
Enerji Geri Kazanım Sistemi)
geri döndü. Ferrari cephesinden
yapılan açıklamaya göre önemli
bir avantaj sağlayan bu sistemin
F150’de de kullanılmasına karar
verildi.
Renault üç savaşçı oldu
Formula 1’de en hareketli dönemlerinden
birini geçiren Renault
cephesinde de önemli gelişmeler
yaşandı. Bu yıl Formula
1’de sadece motor sağlayıcısı
olarak yer alacak olan Renault,
yeni sezonda üç takımla birden
şampiyonluk mücadelesi verecek.
Bu takımlardan Lotus Renault GP
ana bölüm olarak işlem görürken,
Red Bull Renault ve Team Lotus
Renault diğer temsilciler olacak.
Aynı tip motoru kullanacak olan
takımların özellikle ilk ikisi şampiyonluk
yolunda son derece iddialı
görünüyor. Lotus Renault
Takımı’nın sezon açılışı sırasında
takım pilotları ~ Robert Kubica
ve Vitaly Petrov, R31’in örtüsünü
kaldırarak yeni araçlarını gözler
önüne serdi. Ana takımı temsil
eden açılış lansmanı sırasında
Başkan Gerard Lopez ve takım
patronu Eric Boullier de bulundu.
Yine yeni kurallar çerçevesinde
geliştirilen aracın bu sezon
en iddialılar listesinde bulunması
ve üst sıralarda yer alan bir
ekip olması kimse için sürpriz olmayacak.
Dayanıklı McLaren Mercedes
Öte yandan sezonun diğer
önemli takımlarından olan McLaren
Mercedes cephesinde de yeni
araç ortaya çıktı. Sezonun ilk
testlerine katılmayan McLaren
Mercedes, MP4-26 isimli yeni
aracını gözler önüne serdi. Almanya
Berlin’de yapılan lansman,
her zaman olduğu gibi yine
büyük bir ilgi gördü. Takım pilotları
Lewis Hamilton ve JensonButton, araç hakkında övgü dolu
sözler sarf ederken, yapılan
testler sırasında özellikle dayanıklılık
konusunda çok önemli
ilerlemelerin olduğuna dikkat
çektiler. Formula 1’de ayrıca
HRT Racing, F111 ismi verilen
aracının tanıtımını yaptı. Önemli
bir görsel değişim geçiren araç
son derece iddialı görünüyor.
Bunun yanında Ferrari motorunu
kullanan Sauber’in yeni otomobili
C30 de, Valencia testleri sırasında
görücüye çıkan araçlardan
biri oldu.
Şampiyon Red Bull
örtüsünü açtı
Red Bull Takımı geçtiğimiz
sezonun en iddialı ekibi olmayı
başardı. Takım çeşitli tartışmalara
göğüs germek zorunda kalsa bile
sezonu, iki kupayı birden havaya
kaldırarak ve gerçekten
müthiş bir ~ sonla noktaladı. Takımın
aynı başarıyı bu yıl da
gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceği
merak ediliyor. Red Bull
ekibinin 2011 yılında şampiyonluk
mücadelesi vereceği yeni
aracı RB7 tasarım açısından bakıldığında
yine çok iddialı görünüyor.
Red Bull yeni sezonda da
Sebastian Vettel ve Mark Webber
ile yarışacak.
2010 yılını büyük bir hayal kırıklığı
ile kapatan Mercedes ise
yeni sezon öncesinde son derece
iddialı açıklamalar yapıyor. Özellikle
Ferrari pilotu Fernando
Alonso’nun yaptığı, “Bu yıl enönemli rakibimiz Michael Schumacher
olacak” açıklamasının
ardından Mercedes takımı daha
da fazla gündeme geldi. Schumacher
tarafından yapılan açıklamada
da, “Alonso doğrusunu
görmüş” sözü Mercedes’in çok
iddialı olduğunu açık bir şekilde
gözler önüne sermiş oldu. MGP
W02 isimli yeni araç ile Mercedes
yeni sezonda şampiyonluk mücadelesinin
en üst sıralarında
olacağını açık bir şekilde dile
getiriyor. Gri ile birlikte yeşil
rengin ağırlığında olan yeni araç
gövdesi ise biraz şaşkınlık yarattı.
Elbette burada Petronas’ın
önemli bir sponsor olması, aracın
görünümündeki değişimin en
önemli nedeni olmuş.
Takım kadroları
da belli oldu
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda
önümüzdeki sezon oldukça
kalabalık bir yarışçı topluluğu
olacak. 12 takımın start alacağı
şampiyonada tam 24 pilot birincilik
mücadelesi verecek. Hazırladığımız
tabloda yeni sezonda
Formula 1 ~şampiyonu olabilmek
için yola çıkan pilotları ve onların
takımlarını bulabilirsiniz. Tablo
üzerinde pilotların önünde yer
alan numaralar, onların yeni sezonda
kullanacağı kapı numaraları
anlamına da gelmektedir.
Kubica’dan kötü haber
Fakat takımla ilgili kötü haber
bu Formula 1 tanıtımının hemen
ardından geldi. Formula 1’in en
iddialı pilotlarından biri olan
Robert Kubica, F1 tanıtımının ardından
katıldığı bir rallide çok
ciddi bir kaza yaptı. Daha önce
Formula 1’de de yaptığı kaza ile
ölümden dönen Kubica, bu kez
daha şanssızdı. Ralli yarışlarını
çok seven bir pilot olan Kubica,
bir ralli yarışında yaptığı kaza ile
sevenlerini ve fanlarını da üzmüş
oldu. Aracı ile büyük bir hızla
duvara çarpan pilotun Formula
1’e geri dönebilmesi için bir yıl
geçmesi gerektiği gelen haberler
arasında yer alıyor. Vücudunun
çeşitli yerlerinde kırıklar
meydana gelen pilot, oldukça
uzun süren bir ameliyattan çıktı.
Doktorları sağlık durumunun
iyi olduğunu açıklayınca, sevenleri
rahat bir nefes aldı ama
sağ elindeki sorunun oldukça
önemli olduğu da dile getirildi.
Sağ eli çok ciddi hasar gören Kubica’nın
sağlığının yerinde olması
iyi bir haber ama bir yıl boyunca
onun pilotajını izleyemeyecek
olmamız son derece üzücü.
Umuyoruz yakın bir süre
içinde Kubica bir sürpriz yaparak
yarışlara beklenilenden daha
erken bir geri dönüş yapar.
Lotus Renault Takımı yaşanan
bu gelişmenin ardından yeni
pilot arayışlarına da hız verdi. Sezon
öncesi testlerde çok iyi zamanlar
yapan Kubica’nın ralli
tutkusu, takım tarafından şu
açıklama ile dile getirildi: “Biz bir
robot istemiyoruz. Bunun için pilotlarımızın
tutkuları bizler için
çok önemli. Kubica ralliyi çok seviyordu
ve biz ona gitme diyemezdik.
Karardan memnunun
ama kaza çok üzücü.”
Robert Kubica kaza
sonrasında hemen
hastaneye kaldırıldı
ve ameliyata alındı.
Özellikle elinde
problem olan
Kubica’nın Formula
1’e geri dönmesi için 1
yıllık bir sürenin
geçmesi gerektiği
gelen ilk haberler
arasında yer alıyor.
Yorum yazın