Her sınıfta büyüyen ve yoluna
da bu şekilde devam
eden Citroen, gözünü ileriye
doğru çevirmeye devam
ediyor. Peugeot ile yapılan
teknolojik gen transferinin çok
iyi gittiği her açıdan belli. Citroen,
yeni modelleri ile hem keyif
veriyor, hem de kalitesini her
geçen gün biraz daha artırıyor.
Citroen’in amiral gemisi diyebileceğimiz
C5 yenilenmesinin
ardından son derece kaliteli oldu
ve hedefine tam anlamıyla
Alman rakiplerini yerleştirdi.
Geçtiğimiz bu dönem içinde
pazarın en çok merak edilen ve
imrenilerek bakılan otomobillerinden
biri olmayı başaran C5,
tasarımı, yaşam alanı özellikleri,
donanım listesi ve motor seçenekleri
gibi özellikleri ile sınıfının
en iddialı modellerinden
biri olmaya devam ediyor.
Citroen C5 bu hafta test sayfalarımıza
1.6 lt’lik iddialı dizel
motoruyla konuk oldu. 112 HP
güç üreten bu motor aynı zamanda
sahip olunan Stop&Start
teknolojisi ile eHDi adını almış.
3600 d/d’de 112 HP güç üreten
bu iddialı dizel ünite, 270 Nm
torku 1750 d/d’de kullanıma
sunarken, overboost ile tork
285 Nm’ye kadar çıkıyor. Ford
modellerinde de karşımıza çıkan
ve Peugeot, Citroën modellerinin
neredeyse tamamında
görev yapan bu dizel ünite her
zaman kullanıcıların beğenisini
kazanan bir motor oldu. 4
silindirli, 1560 cc hacmindeki
yüksek basınçlı turbo dizel direkt
enjeksiyonlu motor, performansı
ile birlikte yakıt tüketimi
konusunda her zaman iddialı
oldu. Bu durumun C5’te de devam
edip etmediği en çok merak
ettiğimiz konuların başında
yer aldı. Bu motorla birlikte
1525 kg ağırlığında olan C5’in
performansı ve yakıt tüketimi,
beklediğimizden daha iyi çıktı.
~Daha önceleri de üzerinde
taşıdığı ağır gövdelere rağmen
iyi sonuçlara imza atan dizel
ünite, bu araçta da başarıyla
hizmet ediyor. İlk hızlanmalar
sırasında herhangi bir sorun
yaşanmazken, aracın yüklü olduğu
durumlarda da herhangi
bir sorun ortaya çıkmıyor. Aynı
zamanda yüksek tork sayesinde
ara hızlanmalar ve ani hızlanma
isteklerine de C5 iyi bir
şekilde yanıt veriyor. Motorun
sessiz yapısı ve yüksek hızlara
çıkıldığında da bu sessizliğini
koruyor olması önemli bir artı.
İlk kalkıştan itibaren bu aracın
kasasının altında bir dizel
ünite yattığını anlamak için çok
dikkatli bir şekilde dinlemek
gerekiyor. Sessizlik konusunda
iddialı olan C5 belli ki başarılı
bir yalıtım çalışması yapılarak
geliştirilmiş.
Tüketim ekonomik
Ekonomik tüketim değerleri
sergileyen dizel ünite, bu kez
trafikte aracın motorunu stop
edip daha sonra yeniden çalıştıran
Stop&Start adı verilen
sistemle de ekonomisini daha
da iyileştirmiş. Sistemin çalışma
karakteri açısından önemli bir
sorun yaşamadığı görülüyor.
MCP adı verilen otomatikleştirilmiş
manuel şanzımansa aracın
en önemli negatif yönü. Bu
tip şanzımanlar ile ilgili iyimser
olmaya çalışıyoruz ve sağladıkları
konforu ön plana çıkarıyoruz.
Tüketicilerin beklediği
konforu veriyorlar, otomatik
olarak ve biraz gecikmeli bile
olsa vites değişimlerini yerine
getiriyorlar. Citroen’in kullandığı
bu şanzımanda da aynı
teknik özellikler söz konusu.
Negatif özelliklerinin başında
ise birçok sürücünün şaşkınlık
yaşadığı bir durum olan yokuşta
geri kaydırma problemi oluyor.
~Bu durum otomatik şanzımanlı
araç kullananlar için gerçekten
de şaşırtıcı ama otomatikleştirilmiş
manuel şanzımanların
çoğunda bu sorun var. Birçok
firma bu problemin önüne Hillholder
adı verilen (fren pedalından
ayağınızı kaldırmanızın ardından
birkaç saniye için frene
basmaya devam eden) sistemle
geçiyor. Bu sistem gerçekten de
çok işe yarıyor ve en dik rampalarda
bile aracın geri kaymasının
önüne geçiyor. Şanzımanın
yaşatacağı bir diğer sorunsa
vites değişimleri sırasında yaşanacak
sarsıntı ve değişimlerin
biraz yavaş kalması olacak. Alt
devirlerde boşluğu olan
motor bu durumun üstesinden
MCP
adı
verilen
şanzımanı ile
gelmeyi başarıyor.
Yine
de biraz
problem
var
ama
otomatik
şanzıman
üst
devirlere
tırmanmayı kolaylaştırıyor
ve turbo boşluğu probleminin
biraz olsun önüne geçiliyor.
Sürüş karakteri iyi
Sürüş konforu açısındansa
C5 etkilendiğimiz bir otomobil
oldu. Keyif veren ve güvenli
olan sürüş karakteri ile C5 birçok
önemli rakibine rahatlıkla
kafa tutabilecek bir seviyeye
geldi. Süspansiyon sisteminin
sunduğu konfor da oldukça iyi.
Yollarda derin çukur geçişleri
ile bile rahatlıkla başa çıkabiliyor.
Fakat süspansiyon sistemi
adına her şey pozitif değil. Arka
taraftan gelen vuruntu sesleri ve
limitlerini biraz fazla zorladığınız
zaman önden kayma eğilimi
kaçınılmaz oluyor. Aynı zamanda
arka tarafta beklediğimizden
biraz daha fazla hareket var.
Görünüm konusundaysa tam
bir Fransız zarafeti söz konusu.
~Hem asil hem de keyifli bir
tasarıma sahip olan C5 aynı zamanda
elit beklentileri rahat bir
şekilde karşılıyor. Akıcı hatları
ile meydan okuyan bir havaya
da sahip olan C5, keskin çizgiler
ile sportif bir tat bile bırakmayı
başarıyor.
Yaşam alanında ise bu kombinasyon
sevdiğimiz bir uygulama
oldu. Ferah görünen bir
tasarıma sahip olan yaşam alanı
kolay kullanım amacıyla dizayn
edilmiş. Her türlü detayın yerli
yerinde olması iyi.
Sonuç
Citroen C5, keyif
veren ve son derece
kaliteli görünen
bir otomobil. Baştan
aşağıya kadar
yaptığımız incelemede artılarının
sayısı eksilerinin yanında adeta
bir dev gibi kalmayı başardı. İddialı
dizel motoru ile performans ve
ekonomi beklentilerine rahatlıkla
cevap veren C5, şanzımanı ile ilgili
sıkıntıları ise sunduğu konfor ile
arka plana itmeyi planlıyor. Fiyat
ise biraz daha aşağıda olabilse çok
iyi olurdu.
Yorum yazın