Fransız otomobil üreticisi
Peugeot çok önemli bir değişim
geçiriyor. Markanın yenilenen
ürün gamı ve bu gama
yeni eklenen modeller ile ataklar
büyük bir hızla devam ediyor.
Yaşanan bu değişim sırasında
göze en çok çarpan konu
ise yükselen kalite çıtası ve
çok fazla çeşitlilik olması. Gözüne
premium markaları kestiren
Peugeot gerçekten de çok
önemli ve çok etkileyici bir değişim
geçiriyor ve ulaştığı satış
rakamları ile sınıflarının en iddialı
markalarını bile tehdit ediyor.
Peugeot’nun tüm bu yeniliklerini
ise Yunanistan’ın Rodos
Adası’nda düzenlenen bir
sürüş organizasyonunda deneme
fırsatı bulduk. Sıcak yaz günü
herkesin içini ısıtırken, kullandığımız
modellerin ulaştığı
elitlik seviyesi hepimizin hatıralarında
olumlu izler bıraktı.
İlk olarak 508’den
söz etmek istiyoruz.
Peugeot’nun en son
ve bize göre en önemli
ataklarından
biriyse, 508 isimli
modelinin yüzünü
göstermesi ile
birlikte gerçekleşti.
Ülkemizde satışa
sunulan 508’in satış
fiyatıysa 56 bin 100 TL’den başlıyor.
508’in diğer iddialı versiyonu
olan SW’nin satış fiyatı
ise 64 bin 260 TL’den başlıyor.
Satışa sunulması ile birlikte
önemli bir başarı yakalayan
508’in ulaştığı rakamlar, marka
temsilcilerinin yüzlerini fazlasıyla
güldürmüş durumda.
Tasarım konusunda 508, yalın
hatları ile beğeni kazanan
bir model olurken, Alman otomobilleri rünüme kafa tutan tasarımı onun
en güçlü kozu olacak. 508
prestij konusunda iddialıyken,
aynı zamanda iri hava girişleri,
keskin bakışlı farları ile agresif
bir etki de bırakıyor. ~LED kullanılan
far tasarımı ise aracın karakterini
gece sürüşlerinde bile
çok net bir şekilde belli ediyor.
Yaşam alanı konusunda da iddialı
olan 508, baş, diz ve omuz
mesafeleri konusunda beklentileri
zorlanmadan karşılıyor.
Kullanım açısından bir sıkıntı
yaşamadığımız yaşam alanına
sahip olan 508, SW karoserli
versiyonu ile de aynı etkileri bırakıyor.
Elbette station gövdenin
biraz daha fazlası var. Büyük
bir bagaj ve bagaj kapağının
elektrikli olarak açılıp kapatılabiliyor
olması önemli bir
artı. Kullanışlılık ve kalitesi seviyesi
açısından da yükseğe konumlandırılan
yaşam alanı, sessizlik
değerleri
ile de beğenimizi
kazandı.
Özellikle
motor, şanzıman
vuruntusu gibi mekanik
seslerin iç mekana neredeyse
hiç yansımıyor olması önemli
bir özellik. Fakat yaşam alanında
eşya gözlerinin sayısı açısından
sıkıntı yaşanması kaçınılmaz
bir son olacak. Anahtarsız
çalıştırma sistemine sahip
olan araçta anahtarı cebinizde
taşımak istemiyorsanız,
ona bile yer bulmakta sıkıntı
yaşıyorsunuz. Bardaklıkların
orta konsolun içine gizlenmesi
ile birlikte
bu alanların
bile kullanılmasının
önüne geçilmiş
durumda. Türkiye haritalı
navigasyon, renkli Head up
Display ekranı, dört bölgeli otomatik
klima, sürüşe duyarlı
yönlendirmeli farlar, akıllı
anahtar, elektrikli park freni,
sürücü için elektrikli bel masajı,
JBL ses sistemi gibi özelliklerse
yaşam alanının kalitesini
artıran detaylardan. Motor
seçenekleri açısından son derece
geniş bir yelpazeye sahip
olan 508, her türlü ihtiyaca cevap
verebilen seçenekler sunuyor.
Stop&Start sisteminin çalışma
karakterini beğendiğimiz
mikro-hibrid e-HDi model
508’de neredeyse motorun stop
edip tekrar çalıştığını fark etmek
mümkün değil. Sürüş karakteri
açısından baktığımızda
da kaliteli ve konforlu olması
beğeni topluyor. Sürüş güvenliği
ve keyfi de oldukça iyi.
~308 şimdi daha ekonomik
Peugeot 308 ise ülkemizde
kompakt HB otomobiller arasında
son derece iddialı bir araç.
Geçirdiği makyaj operasyonu
sonrasında 308, yeni çizgileriyle
Peugeot markasının
son tasarım anlayışından yola
çıkıyor. Üç farklı gövde tipi olarak
(HB, CC ve SW) üretilen
308 modeli LED’li ön farlarının
simgelediği bir değişimden
geçti. Yaşam alanına geçildiğinde
ise 308’in kalitesinin
arttığı hemen fark ediliyor.
Kolay kullanım ve rahat bir yaşam
alanı sunulması gibi özellikleri
ile ön planda olan 308,
yüksek yaşam konforu ile beğeni
topluyor. Kokpit ve orta
konsol tasarımını beğendiğimiz
308, geniş yaşam alanı ile
ister ön ister arka tarafta beklentileri
karşılıyor. Koltukların
kalitesi yeterli olan 308, sessizliği
ile de beğenimizi kazandı.
Peugeot 308 sürüş karakteri
açısından rakiplerinin arkasında
kalmayacağını ispat ediyor.
Konfor öncelikli bir sürüş
karakteri var ama güvenlik açısından
da önemli bir sıkıntı
yaşamadık. Direksiyon sisteminde
biraz boşluklar olsa bile
beklentileri karşılıyor. Peugeot
508’den sonra, 308’de
de görev yapan 1.6 lt HDi 112
HP güç üreten Euro 5 versiyonunda,
yenilikçi mikro-hibrid
e-HDi teknolojisi ile son nesil
Stop&Start sistemi ilk kez
kullanılıyor. Bu sistemin çalışma
karakteri bugüne kadar
gördüklerimiz arasında en iyilerinden.
Sarsıntısız bir şekilde
devreye giren sistem önemli
bir ekonomi sağlıyor.
Düşük sıcaklıklarda bile sistemin
çalışabiliyor olması da
önemli bir avantaj. 308’de de
tıpkı 508’de olduğu gibi geniş
bir motor yelpazesi sunuluyor.
308 ülkemizde haziran ayının
ortasında satışa sunulacak. Fiyat
açıklaması yapılmadı ama
güncel versiyonun çok üzerinde
bir fiyatlandırma olmayacağı
düşünülüyor.
~Sonuç
Fransız otomobil
üreticisi
Peugeot çok önemli
bir değişim
geçiriyor ve bizler
de buna şahitlik
ediyoruz. Keyif veren detaylarının
sayısı bir hayli artan
Peugeot’nun 508, 508 SW ve 308
modellerinde gördüğümüz en önemli
özellik kalite, konfor ve elitlik
seviyesinin yükseğe taşınması
oldu. İddialı ve beğeni kazanan
tasarımları ile ön plana çıkan
araçlar, sessizlik, kullanım rahatlığı,
sürüş güvenliği, konfor gibi
konularda çok iddialılar. Motor,
şanzıman ve elektronik yardımcılar
açısından oldukça zengin seçenekleri
sunabilen modelleri ile
Peugeot, sınıf atladı ve yükselişine
devam ediyor.
Bir yanıt yazın