Geleceğin yarışçısı

Bu otomobili görünce Detroit’in
buz gibi havasında Porsche
fanatiklerinin kalbi iyice ısındı.
Sonuçta Porsche 918 RSR sadece
fuarda gövde gösterisi yapmak
için hazırlanmış bir şov otomobili.
Ancak konuya biraz hakimseniz,
karbon-fiber karoserin
altında bir rüyanın şekillendiğini
biliyorsunuzdur: Burada kullanılan
teknolojiler iki yıl içinde
gerçek olacak.

911’in üzerinde konumlanan
bu süper sporcu, patronlar tarafından
neredeyse kutsanmış bir
araç. Adının 918 olacağı da kesin.
Coupe mi yoksa Los Angeles Fuarı’nda
sergilendiği spyder haliyle
mi üretileceğine ise henüz karar
verilmiş değil. 918’in pahalı olacağı
da kesin: Spyder konseptin hibrid
sistemi (500 HP’lik V8 ve 218
HP’lik toplam güce sahip 3 elektrik motoru) bile fiyatı yarım milyon
Euro seviyelerine çıkarabilir.

Deneysel bir araç olarak kalacak
olan RSR’ı Porsche mühendisleri
“yarış laboratuvarı”
olarak adlandırıyor. Hafif üretim
teknolojili karoserin altında,
10.300 d/d’de 563 HP güç üreten
yarış tipi bir V8 ve her biri 102 HP
güce sahip iki elektrik motoru görev
yapıyor. Ancak bu araçta bir
akü yok, yani sadece elektrik
gücüyle ilerleyemiyor. Elektromotorlar
için gereken elektriği
ise, hibrid yarışçı 911 GT3 R’daki
gibi bir depolayıcı volan sağlıyor.
Bir dinamo gibi çalışan bu
volan fren yapılırken açığa çıkan
enerjiyi elektrik olarak depoluyor
ve hızlanma sırasında elektrik
motorlarına gönderiyor. Bu durumda
sürücü, 8 saniye boyunca
toplam 767 HP güce sahip oluyor.
Ancak bu sistem sadece laboratuar
çalışmaları ile kısıtlı kalacak,
çünkü yarışlarda kullanılması
düşünülmüyor.

~Porsche saymaya devam ediyor: 917’yi 918 takip ediyor

918 RSR’da Porsche, efsanevi yarış
otomobili 917’den esinlenmiş. 1969‘da
o zamanların baş geliştirme
mühendisi olan Ferdinand Piech
tarafından tasarlanan bu
otomobil, pistlerde
dünyanın en etkileyici
otomobillerinden biri olarak
gösteriliyordu. 1970’te Porsche, ilk Le
Mans genel klasman birinciliğini elde
etti. 1971’de ise
kısakuyruklu bir 917, 22 start numarasıyla
(918 RSR’da da aynı numara
kullanılmış) galibiyeti elde etti.
Otomobilin V12 motoru 600 HP güç
üretiyor ve 360 km/s maksimum hız
sağlıyordu. Daha sonraları 917’lerin
güçleri 1000 HP’nin, maksimum
hızları ise 400
km/s’nin
üzerine
çıktı.


SONUÇ:
Teknik olarak tam bir deha ürünü,
görsel olarak ise tam bir ziyafet: Bu üstün
Porsche üretilsin lütfen! Ancak sadece
zengin koleksiyoncuların garajlarını
süsleyecek şekilde değil! Küçük seri halinde
üretilecek hibrid versiyonun dışında 918’in,
elektrik motorları olmadan yani sadece V8
motorla üretilip Ferrari avcısı olarak satılması
daha çekici olacaktır.

Not: Basın bülteninden
derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.