Hayat böyle bir şey işte… Gençliğimizin güzellik idolleri birer anne oldu, Schumacher sıralamayı geriden takip ediyor ve artık Golf GTI da bir zamanlar olduğu şey değil. Bir zamanlar GTI, hafifliği, minimalistliği ve abartılı cesaretiyle öne çıkıyordu. Bugünse aynı otomobil, genel modayı takip ediyor: Ağır ve vahşiliği törpülenmiş. Ayrıca ilk GTI’a garaj olabilecek kadar büyük… Ancak biz GTI’ımızı böyle istemiyoruz? Yoksa istiyor muyuz? Bu sorunun cevabını VW’nin güncel GTI programının sonüyesi verebilir. Ancak kahramanımızın adı Golf değil, Polo. Diğer taraftan Polo GTI, biraz da olsa, köklerine dönen bir otomobil. Örneğin ilk GTI’dan sadece 28 cm (Golf VI gibi 50 cm değil) uzun. Ayrıca ağırlığı da sadece 400kg (550 değil) fazla. 180 HP’lik gücü ise ilk GTI’dan 70 HP daha fazla. Bu da her bir HP’ye sadece 6.9 kg ağırlığı hareket ettirme görevi düştüğü anlamına geliyor. İlk GTI’da ise bu rakam, HP başına 7.7 kg’dı. Sadece bu rakamlar bile Polo GTI’ın çok şeyvaat eden bir otomobil olduğunu gösteriyor. Ancak bir şeyi de unutmayalım: Eskiden de bu üç harfe sahip Polo modelleri vardı ama bunlar asla gerçek bir GTI alternatifi olamadılar. Son olarak: Bunlara GTI’ın (ister Golf ister Polo olsun) VW ürün yelpazesindeki tek sporcu olmaması da ekleniyor. Neticede hızlı bir kompakt arıyorsanız,160 HP’lik gücüyle Golf TSI da ilginç bir alternatif olabilir.~ Tamam, bu otomobilin bayağı “sivil” bir görünümü var ama konu güç olduğunda hiçbir eksikliği yok. 170 HP’lik turbo dizel gücüyle Golf GTD de unutulmaması gereken bir seçenek: Hem çok güçlü hem de çok tutumlu.Diğer bir alternatif ise “R” harfli üstün GTI: 4 tekerlekten çekiş, 270 HP (standart GTI’dan 60 HP güçlü). Peki ama gerçek GTI hangisi? Bu sorunun cevabını devam eden sayfalarda bulabilirsiniz.
GOLF GTD Tutumlu güç abidesi
170 HP’lik güç gerçeğin sadece bir kısmı. Kalan kısmı ise tork açıklıyor: 350 Nm… Gerçekten de Golf R’da bile bu rakam daha yüksek değil. Bunlara sertleştirilmiş bir süspansiyon, DCC sistemi (opsiyonel) ve DSG şanzıman (opsiyonel) ekleniyor. Gerçekten ciddiye alınması gereken bir dizel sporcu.
GÜNLÜK KULLANIM
Tüm diğer Golf’ler kadar pratik. Ancak hem donanımı daha iyi, hem de daha sportif. Direksiyon sistemi ise kullanımda daha fazla güç gerektiriyor. Koltuklar mükemmel.
SÜRÜŞ DİNAMİZMİ
GTD’nin süspansiyonu standart Golf’ten 5 mm daha alçak, daha güçlü çapraz stabilizatörlere ve daha serthelezonlara (önde % 25, arkada % 5) sahip. Bu özellikler yönlendirme hassasiyetini artırırken, daha yüksek bir sertlik hissi uyandırıyor. Ancak ön aksa düşen fazla ağırlık hemen hissediliyor: Önden kayma daha geç oluyor ama kaydığında da daha şiddetli kopuyor. Bu nedenle GTD,pistte GTI’dan pek de hızlı olamıyor. Ağırlığın diğer olumsuz etkileri ise süspansiyon kalitesi ve DCC’nin konfor modunda hissediliyor. ~MOTOR
Güçlü sesine rağmen bu dizel için gerçekten sportif denilemez. Çünkü devir kabiliyeti ve canlılık eksikliği hissettiriyor. Motorun asıl kozu ise inanılmaz çekişgücü: GTD sürücüsü, DSG şanzımantarafından hiç kesilmeyen dev bir tork dalgasının üzerinde sörf yapıyor. Bu özellik GTD’yi en hızlı GTI yapmasa da en rahat kullanım sunan GTI yapıyor.
FİYAT
Bu kadar yüksek bir güç için bu kadar düşük bir tüketim inanılmaz. Ancak fiyat konusunda aynı şey geçerli değil: GTD’nin fiyatı GTI’dan bile daha yüksek.
GOLF R GTI’dan da ötesi
En sıra dışı Golf: Daha da güçlü( 270 HP), daha iyi tutunuyor (4×4) ama daha pahalıya da satılıyor. Test aracımız donanım kalemlerinin neredeyse tümüne sahipti: 6 ileri DSG şanzıman, DCC süspansiyon, 19 inçlik jantlar ve yarış tipi spor koltuklar.
GÜNLÜK KULLANIM
Hala bir Golf, yani kullanımda sorun çıkarmıyor. Ancak spor koltuklar biniş-inişleri zorlaştırdığından herkesin hoşuna gitmeyebilir. ~SÜRÜŞ DİNAMİZMİ
Harika! Golf R’ın süspansiyonu daha da alçak (15 mm) ve daha da sert (TSI’a göre önde % 40, arkada % 50). Yarış pistinde virajları büyük bir rahatlıkla alıyor ve GTI’a göre çok daha hassas bir şekilde yönlendiriliyor. GTI’ın güç aktarım sorunları nedeniyle problem yaşadığı noktalardaise 4×4 sistemi sayesinde tam gaz ilerlemeye devam edebiliyor. Pist dışında ise daha fazla keyif ama daha az konfor sunabiliyor. Süspansiyon, özellikle 19 inçlik jantlar da varsa oldukça sert ve DCC de bu konuda yardımcı olamıyor.
MOTOR
Turbo motor üst devirlerde çok daha güçlü. Sesi de karakterine uygun ve insanın nabzını hızlandırıyor. 6 ileri DSG şanzımanın GTI’a göre daha kısa oranlı olması da keyfi artıran bir unsur. Yıldırım hızıyla değişen vitesler harika ama vites değişimleri arada bir geç kalabiliyor. Yani manuel şanzımanda yeterli olabilirmiş.
FİYAT
Almanya fiyatı GTI’dan yaklaşık 11 bin Euro daha fazla. Aynı şey yakıt ve diğer kullanım maliyetleri için de geçerli.
POLO GTI 230 km/s yapabilen cep tipi GTI: POLO
En iyi GTI olabilir mi? Polo bunun için yeterli altyapıya sahip: Gücü (180 HP) daha az olmasına rağmen performans/ağırlık oranı uygun. Ayrıca daha kompakt bir yapıya da sahip, 7 ileri DSG şanzıman standart, donanımları sportif… Son olarak: Her şeyi daha çok ve daha uygun fiyatla sunuyor. ~GÜNLÜK KULLANIM
İç mekan doğal olarak çok daha dar. Koltuklarda sürüş pozisyonu da Golf’teki kadar rahat değil. En önemli avantajı ise, özellikle de şehir içinde, sunduğu kıvraklık.
SÜRÜŞ DİNAMİZMİ
Süspansiyonu normal Polo’ya göre daha sert ve 15 mm daha alçak. Güç aktarımı Golf GTI’daki gibi elektronik fren müdahaleleriyle destekleniyor. Golf’ün 4 kollu aksı yerine eski tip bir arka süspansiyona sahip olması ise dezavantaj. Yarış pistinde bunun etkileri belirgin olarak hissediliyor: Yolda çok daha huzursuz. Ayrıca hem yana yatma eğilimleri daha fazla, hem de yönlendirme kabiliyeti GTI kadar iyi değil. Devre dışı bırakılamayan ESP daha sık bir şekilde devreye giriyor. Bunun sonucu ise daha düşük sürüş keyfi. Normal yollarda ise süspansiyon konforu daha zayıf kalıyor. MOTOR 1.4 lt’lik motor, Golf TSI’daki gibi çift aşırı beslemeli ama daha güçlü. Tüm devirlerde yeterli gücü sunuyor ve bu sayede performans konusunda Golf GTI’ın pek gerisinde kalmıyor. Ancak bir şekilde ataklık ve sportiflik konusunda GTI ile yarışamıyor. DSG şanzıman da ağabeyindeki kadar başarılı değil: Hem 7 ileri vites fazla kalıyor, hem de vites değişimlerinde bazen can sıkıcı olabilmesine neden oluyor. ~FİYAT
Aynı performans rakamlarıama Golf GTI’dan 5 bin Euro (Almanya fiyatında) daha uygun bir fiyat. Bu gerçekten etkileyici bir argüman. Peki ama sürüş keyfi eksikliğinin karşılığını kim ödeyecek?
VW Golf GTI 81 PUAN
O bir klasik. Sürüş keyfi yüksek, konforu yeterli, can sıkmıyor ve çok pahalı da değil. Bu denge ile Golf GTI, hızlı kompaktlar karşılaştırmamızın tartışmasız lideri.
VW Golf GTD 76 PUAN
Tam bir lokomotif. Dizel motor yüksek gücüyle ışıldasa da GTD’yı gerçek bir sporcu yapamıyor. Ancak minimal yakıt tüketimiyle de gerçekten etkileyici bir seçenek.
VW Polo GTI 75 PUAN
Meydan okuyan. O bir kompakt ve Golf GTI kadar hızlı ama çok daha ucuz. Bu gerçekten iyi bir kombinasyon. Sürüş dinamizmi konusunda sorun yaşatması ise hayal kırıklığı oldu.
VW Golf R 74 PUAN
Performans sporcusu. Gerçek bir GTI rakibi olmak için gerekenlerin tümüne sahip. Pistin gerçek kralı ama normal kullanımda konfor eksikliği hissettiriyor. Fiyat ise yüksek. ~VW GOLF TSI 74 PUAN
VW GOLF TSI Göze batmayan. Şaşırtıcı derecede hızlı, çok konforlu ve uygun fiyatlı. Ama kesinlikle sportif değil. Sürüş keyfini bu Golf, kendi yumuşak tarzıyla tanımlıyor.
SONUÇ
Bazı olumsuz özellikler, Polo GTI’ı liderlikten uzaklaştırıyor. Bu da Polo GTI için, Golf GTI’ın gerçek rakibi yerine “ucuz ve biraz daha küçük alternatifi” yakıştırmasını daha uygun hale getiriyor. Görünümünün yansıttığı dinamizmi yolda yaşatamıyor. GTD ise gerçekten çekici bir kombinasyon sunuyor: Çok güçlü, rahat ve çok tutumlu. Golf R ise mutlak bir sporcu, yani aşırı sert kalıyor. Ancak sunduğu fazladan keyif için talep ettiği aşırı yüksek fiyat can sıkıcı. Peki ya TSI? Güçlü bir Golf arayanlar için iyi bir seçim olabilir. Ancak illa ki GTI diyenlerin Golf GTI’ı seçmeleri gerekiyor.
Bir yanıt yazın