Bazı kötümserler VW Grubu’nun İtalyan
dizayn stüdyosu Giorgetto
Giugiaro’nun yaratıcılığını tırpanladığını
düşünmeye başlamıştı. Çünkü
geçtiğimiz yıl Italdesign, pek de dikkat çekmeyen
ve fazla yaratıcı olamayan iki konsept
sergilemiş, ardından ise neredeyse sessizliğe
gömülmüştü. Neyse ki durumun böyle olmadığı
ortaya çıktı. Artık bu düşünceden kurtulmak
için bir neden var: Brivido.
Boyu neredeyse 5 metre olan Gran Turismo
konseptiyle İtalyan tasarım firması, ana firma
VW’nin kendilerini neden iflastan kurması
gerektiğini de göstermiş oldu. Ne tasarım
ama! Uzun burun ve kısa arka
kısmıyla konsept, bir spor otomobilde
olması gerektiği gibi
klasik orantılara sahip. LED’li
far ve büyük cam yüzeylere
sahip kapılar gibi çekici ayrıntılar ise aracın
güzelliğini destekliyor.
Egzotik yapısına rağmen Italdesign, devasa
kanat kapılar dışında Brivido’nun seri üretime
hazır bir konsept olduğunu söylüyor.
Tek bilinmeyense, VW Grubu’ndaki hangi
markanın böyle bir şeye ihtiyacının
olduğu. Karbon-fiber
ve alüminyumdan hazırlanmış
karoserin altında ise Porsche
Panamera Hybrid’in teknolojileri
görev yapıyor: Kompresör beslemeli 360
HP’lik bir V6 ve sistem gücünü 408 HP’ye
çıkaran bir elektromotor. Arka aksa güç aktarımıysa
8 ileri oranlı bir otomatik şanzıman
üzerinden gerçekleştiriliyor. Yüksek güç tabi
ki etkileyici performans rakamları anlamına
geliyor: 5.8 sn’lik 0-100 km/s hızlanma süresi
ve 275 km/s’lik maksimum hız. Hibrid sistem
ise Brivido’nun yakıt tüketimini dizginliyor:
6.5 lt/100 km.
Sonuç olarak Italdesign Giugiaro’nun konsepti
kesinlikle seri üretime çok yakın. Buna
rağmen Brivido türünün tek örneği olarak
kalacak. Yazık!
Italdesign Giugiaro
Italdesign, Şubat 1968’de Giorgetto Giugiaro tarafından kuruldu ve kısa bir
sürede Avrupa’nın en başarılı otomobil tasarımcılarından biri haline geldi:
Golf I, Scirocco I ve Passat’ın dışında firma, Fiat Uno ve BMW M1’i de tasarladı.
Ağustos 2010’dan bu yana Italdesign, VW Grubu iştirakleri arasında yer alıyor.
700 HP’lik cabrio
Üstsüz cehennem kaçkını
Aventador’un üstü açık versiyonu seri üretim olarak yollara çıkmadan önce
Lamborghini, Cenevre’de sergilediği çılgın bir şov otomobiliyle bu araca olan
ilgiyi sıcak tutmaya çalıştı. Aventador J adlı araçta tavanın dışında ön cam da yok.
Camın olmaması, uzunluğu 4.89 m, genişliği ise 2.03 m olan aracın yüksekliğini 1.11
m’ye düşürüyor. Yola çıkma iznine sahip olan şov otomobili böylece gerçekten şov
yapabilecek, iç mekanındakilerin ise fırtınaları bizzat yaşamalarını sağlayacak.
Fırtına reaktörüyse 6.5 lt 700 HP’lik bir V12. Motorun 4 tekerleğe birden aktarılan
gücü, 300 km/s’yi rahatlıkla aşabilmesini sağlıyor. Bolca karbon-fiber kullanılması
sayesinde Aventador J’in ağırlığı düşük tutulabilirken, sürüş keyfi de maksimuma
ulaştırılmış. Sürücü ve yolcu, kendilerini ayıran orta tünelin iki yanındaki karbonfiberden
üretilmiş yarış tipi koltuklarda yolculuk yapıyor.
Bir yanıt yazın