1.4 lt 170 HP’lik motor Giulietta
için neredeyse ideal. Yüksek güç
üretmesinin yanında bu motorun
önemli avantajı ekonomik tüketim
değerleri. Sessiz çalışma karakteri de
bu benzinli motora ayrı bir özellik
kazandırıyor. Başarılı çalışan ve kemikli
vites değişimleriyle beğeni
toplayan 6 ileri manuel şanzıman sayesinde
1.4 lt’lik makine her devri
çok rahat kullanabiliyor. Alt devirlerde
üst vites seçeneklerini tercih
edebilme imkanı bulunan motor, bu
sayede ekonomik de olabiliyor.
Performans gerektiğinde ise gaz
pedalına dokunmanız yeterli. Hiç
bekleme yaşamadan hızlanan araç,
bunu sonuna kadar devam ettirerek
son hıza ulaşma konusundaki istekliliği
ile beğeni topluyor.
Alfa Romeo Giulietta’nın sürüş
karakteri bu kombinasyonla çok iyi.
Son dönemde bu kadar konforlu ve
yol tutuşu iyi olan bir süspansiyon
karşımıza çıkmamıştı. Giulietta’nın
yaratıcıları bu iki özelliği bir arada
toplayarak çok önemli bir işe imza
atmışlar. MacPherson ön süspansiyon
sistemine arkada Multilink (çok
bağlantılı) bir sistem eşlik ediyor. Ancak
yüksek güç nedeniyle biraz dengesiz
ve hızlı girilen, kısa aralıklı virajlarda
önden kayma eğilimi kaçınılmaz
bir son. Değişken ayarlı sürüş
yardımcısı ile bu problemin rahatça
ortadan kaldırılabiliyor.
Alfa DNA’sı adlı sistem sayesinde,
motorun, direksiyon sisteminin,
frenlerin ve Q2 elektronik diferansiyelin
çalışma karakterine müdahale
edilebiliyor. Yeni geliştirilen ve Dual
Pinion Active Steering adı verilen direksiyon
sistemi de net tepkileri ile
beğeni topluyor. Pedalların kullanımının
kolay olduğu araçta fren pedalı
kolay dozlanıyor ve ani frenler
sırasında pedalın basınç şiddetini
ayarlayabiliyor.
Giulietta’nın yaşam alanına yansıyan
mekanik gürültüler olmazken,
yüksek hızlarda camlardan sızan
rüzgar sesi rahatsız ediyor.
Start&Stop sisteminin çalışma karakteri
konusunda biraz sıkıntı yaşadık:
Her zaman devreye girmedi.
Aracın önemli eksiği ise otomatik
şanzıman seçeneğinin olmaması.
Fakat sonrasında, tıpkı VW Grubu’nun
kullandığı DSG şanzıman
gibi çift kavramalı bir sistem bu
araçta da kullanılmaya başlayacak.
Görünüm ve yaşam alanı konusunda
çok fazla söze gerek kalmadığını
zaten test fotoğraflarına bakınca
anlayacaksınız. Geniş bir yaşam
alanı sunulurken, aynı zamanda
eğlenceli tasarımlara da yer verilmiş.
Kama şeklini andıran tasarımı
ile insanın kanını kaynatan bir tasarıma
sahip olan Giulietta’nın kumanda
elemanlarında Fiat ailesinin
yardımını alması ise en önemli
bir eleştiri konusu olabilir. Yan aynaların
bağlantısının zayıf olması rahatsız
edici bir özellik olarak dikkat
çekerken, el fren kolu tasarımı da sevemediğimiz
yanlarından oldu.
Sonuç
Alfa Romeo Giulietta bu kombinasyon ile en
iddialı ve iyi hallerinden birini almış durumda.
170 HP güç üreten motor, altı ileri oranlı manuel
şanzıman, iddialı görünüm, başarılı ve
eğlenceli yaşam alanı ile Giulietta’yı bu
kombinasyon ile rahatlıkla tavsiye edebileceğimiz
modeller listesine alıyoruz. Elektronik
yardımcıları ile sınıfının en iddialı seçeneklerinden
biri olan Giulietta’nın en önemli artılarından
birisi ise fiyatı.
Yorum yazın