Yeni Citroen C4’ün Kopenhag’da gerçekleştirilen sürüş izlenimlerinde yerel halk, otomobili beğendiklerini her fırsatta alkışlarla ve mimiklerle belli ettiler. Danimarkalı bu serbest yorumcular bize göre de kesinlikle haklılar. Yeni C4 Avrupa pazarlarında ekim ayından itibaren boy göstermeye başlayacak. 4.33 m uzunluğundaki bu 5 kapılı otomobil, hemen fark edilen ve Citroen sıra dışılığından tamamen uzak dizaynı ve sunduğu bolca konforla puan toplamayı hedefliyor. Bu kez Citroen, genel beğenilere daha fazla hitap eden bir çizgi tercih etmiş: Garip sac yüzeyler artık yok, bunların yerine şık kenar ve köşelere yer verilmiş. Sonuç olarak yeni C4’ün dizaynını “ne azı ne fazlası” şeklinde özetlemek mümkün. Benzer bir durum iç mekan için de geçerli. Burada Citroen açık bir mesaj veriyor: Hoş geldiniz! Kokpitte özellikle gösterge paneli büyük beğeni topluyor: Hem çok iyi şekillendirilmiş hem de mükemmel bir işçilikle birleştirilmiş. Sadece 6 ileri vitesli otomatikleştirilmiş şanzımanın direksiyondaki kumanda kolları ucuz bir görünüme sahip. Ayrıca biraz küçük olan göstergelerin aydınlatmaları fazla dikkat çekici. Aydınlatma renginin maviden beyaza 5 kademeli olarak seçilebildiği sistemin sadece Exclusive adlı pakette sunuluyor olması iyi bir seçim olmamış. Ön koltuklardaki masaj fonksiyonu opsiyonundan (sadece Exclusive paketi için) rahatlıkla vazgeçebilirsiniz. ~Çünkü hem masaj gücü zayıf hem de otomobilin konfor seviyesi omurgası sorunlu insanları bile rahat ettirebilecek kadar yüksek. Konfor odaklı ayarlara sahip olmasına rağmen süspansiyon, zemindeki enlemesine darbeleri hafif bir titreme olarak iç mekana yansıtıyor. Yol, rüzgar ve motor seslerinin izolasyonu ise piyasanın en iyileri arasında yer alıyor. Fransız mühendislerin sadece otomatikleştirilmiş şanzımanla biraz ilgilenmeleri gerekiyor. Tasarruflu versiyon eHDive topmodel THP 155’te görev yapan EGS6 kodlu bu şanzıman hem fazla ağır kanlı kalıyor, hem de vites değişimlerinde hissedilir sarsıntılara neden oluyor. Start-stop otomatiği neyse,sadece test ettiğimiz eHDi’ın sahip olması ise anlaşılmaz bir seçim olmuş. Neticede bu sistem, bugün tüm modellerde olmalı. Tasarruflu versiyon sadece çok yol yapanlara uygun Otomobilin 112 HP’lik dizel motoru gaz komutlarına hızlı tepkiler veriyor ve fazla vites değiştirmeye gerek bırakmıyor. Hatta 5. viteste 1300 d/d ile sorun yaşamadan ilerleyebiliyorsunuz. Normal HDi’ya göre “e” versiyon, 15 kg’lık ağırlık avantajı, düşük sürtünmeli lastikleri, fren enerjisi geri kazanım sistemi ve optimize edilmiş şanzıman sayesinde, 100 km’de 0.4 lt daha az tüketiyor. 100 km’de 4.2lt olarak açıklanan tüketim rakamı (Golf BlueMotion: 3.8 lt) gayet iyi. Ancak standart HDi ile aradaki 1000 Euro’luk fiyat farkını çıkarabilmek için en azından 200 bin km yol yapmak gerekiyor. ~Durum böyle olunca e-Hdi, sadece çok yol yapanlar için makul bir seçenek haline geliyor. Yeni C4 fiyat konusunda da iddialı. Örneğin 95 HP’lik VTi 95 Attraction’ın Almanya fiyatı 16 bin Euro seviyesinden başlıyor. Golf’teki (1.4 lt 80 HP’lik versiyon) başlangıç rakamı ise 1000 Euro daha yüksek.
DEĞERLENDİRMELER
Keyif verenler
Kalite seviyesi oldukça yüksek. Bugüne kadar hiçbir Citroen, yeni C4 kadar değerli bir havaya sahip olmamıştı.
Can sıkanlar
Start-stop otomatiğinin sadece e-HDi versiyonda olması anlaşılır gibi değil.
Sürpriz oldu
Cüretkar fiyat politikası müşteri açısından iyi. 16 bin Euro’luk başlangıç fiyatı gerçekten etkileyici bir rakam.
~SONUÇ
Markanın tutkunları Citroen’in iddialı tasarımlarını özleyecektir. Ancak yeni C4, bunun eksikliğini kalitesi ve başarılı özellikleriyle rahatlıkla hafifletecek bir otomobil. Tüm ilerlemelere rağmen fiyatının hala makul olması da otomobilin önemli kozlarından bir diğeri.
Bir yanıt yazın