Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Goodyear, 20-27 Eylül 2012 tarihleri arasında Almanya’nın Hanover kentinde düzenlenen 2012 IAA Ticari Araç Fuarı’nda kara taşımacılığı endüstrisindeki artan maliyetlerden kaynaklanan talepleri karşılamak amacı ile geliştirdiği yeni kamyon ve otobüs lastiklerinin tanıtıyor.
Goodyear’ın ilk AA sınıfı kamyon lastiği ile daha kısa fren mesafesi ve yakıt tasarrufu
Goodyear, IAA Ticari Araç Fuarı’nda AB lastik etiketleme programının belirlediği en yüksek yakıt verimliliği ve ıslak yol tutuşu standartlarını karşılamak üzere geliştirdiği “ilk AA sınıfı kamyon lastiğini” yakında piyasaya çıkaracağını duyurdu. Goodyear mühendisleri, yeni sunulacak lastiğin hedefleri karşıladığından emin olmak için henüz test aşamasının devam ettiğini açıkladılar.
EMEA Ticari Lastikler Teknoloji Direktörü Henk Van Tuyl, Goodyear’ın yakında ilk AA sınıfı kamyon lastiğini piyasaya çıkaracağını duyurmaktan son derece mutlu olduklarını söyledi ve sözlerine şöyle devam etti “Yeni lastiğimiz, filoların ıslak yol tutuşu ve yakıt verimliliği performanslarını iyileştiren teknolojik bir çığır açacaktır. Somut örnekler vermek gerekirse, tam set A sınıfı lastikler ile F sınıf lastikler arasındaki fark, kamyonun yakıt tüketimini %15 oranında etkiler ve bu da yılda yaklaşık 7000 € değerinde yakıt tasarrufu anlamına gelmektedir. Islak yol tutuşu performansına bakacak olursak, tam fren yapma durumunda bu fark, fren mesafesini %30 oranında düşürmektedir. Bu da, 80 km/s hızla giden standart bir kamyonun fren mesafesini 25 m daha kısa olması anlamına gelir.”
“Goodyear, bir lastiği geliştirirken 50’nin üzerinde kriteri analiz eder”
AB Lastik Etiketlemesi’ne ait standartlardan hem ıslak yol tutuşta hem de yakıt verimliliğinde A sınıfı olan bir lastik üretilerek AA sınıfı lastiğin geliştirilmesi teknoloji adına büyük bir adım olarak nitelendiriliyor. 1 Kasım itibarıyla AB ülkelerinde zorunlu olan etiketleme uygulaması, Türkiye’de de aynı tarih itibarıyla zorunlu hale gelmiştir . Avrupa lastik etiketi görünüşte mevcut enerji etiketlerine (örneğin ev gereçlerinin üzerinde bulunan etiketlere) benzemektedir; A en yüksek performanslı lastiği ve G en düşük performanslı lastiği temsil eder . Etiket, alıcılara üç adet temel performans özelliği konusunda bilgi verir: yakıt verimliliği, ıslak yolda tutuş performansı ve Dış gürültü seviyesi
AB Lastik Etiketleme uygulaması hakkında bilgi veren Goodyear Türkiye Ticari Lastikler Pazarlama Müdürü Faruk Uslu, “Goodyear’ın ürün geliştirmede hedeflerinin en başında daima güvenlik bulunmaktadır. Yeni lastik etiketleme uygulaması ile aslında lastikler sadece ıslak zemin frenleme, yuvarlanma direnci ve sese göre derecelendiriliyor. Otomobil dergileri, otomobil kulüpleri ve uluslararası bağımsız test kuruluşları, lastiklerin performansını değerlendirirken 15 farklı performans kriteri kullanıyor. Goodyear olarak biz lastiklerimizi geliştirirken, tüketicilerin güvenlik ve performans ihtiyaçlarını gözönünde bulundurarak 50’nin üzerinde kriterin analizini yapıyoruz” dedi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın