Audi farklı bir tarzı olan ve lüks sınıfta
konumlandırılan bir marka olarak
ön plana çıkıyor. Sürüş karakteri
konusunda keyif veren elit markalardan biri
olan Audi, A1 ile küçük sınıf otomobiller
arasında da yerini aldı. A1’in 3 kapılı normal
versiyonuna artık Sportback adı verilen 5
kapılı versiyon da katıldı. Ülkemizde 1.2
TFSI 86 HP, 1.4 TFSI 122 HP, 1.4 TFSI 185
HP benzinli ve 1.6 lt TDI 90 HP dizel motor
seçenekleri ile satışa sunulan A1 Sportback’in
başlangıç fiyatı ise 49 bin
445 TL’den başlıyor. Bu
fiyata manuel şanzımanla
satın alınabilirken, diğer
seçeneklerde ise S Tronic
adı verilen otomatik şanzıman
görev yapıyor.
Bu otomobili ilk gördüğümüz anda aklımıza
sevimli ve yaramaz bir karaktere sahip
olduğu geldi. Sevimli ve albenisi olan bir
tasarımı ile ön plana çıkarken biraz daha
dikkatli bir şekilde incelediğinizdeyse biraz
da yaramaz göründüğünü fark ediyorsunuz.
Bu sevimli yaramazın kendine has bir tarzı
var ve bu kıyafet ona çok yakışmış. Mini,
Fiat 500, Citroen DS3 gibi farklı tarza sahip
lifestyle otomobiller arasında yer alan A1,
Sportback versiyonuyla öncelikle daha fazla
kapı sunuyor. Bu da Sportback’in 3 kapılı kardeşine
göre daha kullanışlı olmasını sağlıyor.
Audi A1 bilindiği gibi VW Grubu çatısı altında
yer alan modellerden biri ve bu sayede
grubun getirdiği bütün avantajlardan faydalanıyor.
Ancak Polo platformu üzerinde hayat
bulan bir araç olmasına rağmen, metrelerce
uzaktan bile bir Audi olduğunu hissettirmeyi
başarıyor. A1, artık tüm Audi modellerinin
ortak simgesi olan büyük ızgarası ile dikkat
çekiyor. Bu büyük ızgara onun sevimli yapısının
aynı zamanda karizmatik ve hırçın
görünmesinde önemli bir etken. Fakat bu
ızgarası A1’de yanlardan biraz sıkıştırılmış
gibi görünüyor.
~A1 yaşam alanında da
aynı farklılığı sergiliyor.
Sevdiğimiz Audi tasarım
anlayışının kullanıldığı yaşam
alanında insanın kendisini
evindeki kadar rahat hissetmesi sağlanmış.
MMI adlı verilen sistemle bilgi/eğlence
sistemleri konusunda önemli bir artı sunan
A1, yüksek işçilik ve malzeme kalitesiyle de dikkat çekiyor. Yaşam alanı açısından
ön taraftakilere ayrıcalıklı davranan A1,
arka koltuk yolcuları içinse her açıdan
kısıtlı bir iç mekana sahip. Orta konsoldaki
unsurların sınırlarının çerçevelerle
veya şeritlerle belirlenmemiş olmasıysa
bazı ekipmanların sonradan monte
edilmiş olduğu yönünde bir izlenim
uyandırıyor.
Sürüş sırasında küçük sınıf otomobiller
içinde en iyilerinden birini kullandığınızı
daha koltuğa oturduğunuz anda
hissediyorsunuz. İdeal
bir sürüş pozisyonu
var ve bu keyif
veren bir ayrıcalık
da sunuyor. Ancak
biraz dar bir alanda bulunduğunuz hissi
ise uzun bir süre devam ediyor. Hafif
bir şekilde sürücüye dönük olan orta
konsol tasarımı keyif veriyor olsa da
kullanım açısından bazı sıkıntılara da
neden oluyor. 90 HP güç üreten dizel
motor bu sevimli yaramazın karakterini
sportif yerine ekonomik yapmak için
ideal bir makine. Tamam, hızlanmalar
sırasında ortaya
çıkan performans
değerleri iyi ama
bu farklı görünümün
karşılığında
insan, biraz daha fazla sürat beklemeden
edemiyor. S Tronic adı verilen otomatik
şanzımanın çalışma karakteri ise
her zaman olduğu gibi son derece iyi.
Sonuç
Audi A1 Sportback 5
kapılı karoseriyle daha
kullanışlı bir seçenek
olarak notlarımız arasında
yerini alıyor.
Arka tarafta iki tane
fazla kapısı olmasına
rağmen bu durum
aracın etkileyici karakteri üzerinde bir
sorun yaratmamış. Hangi açıdan bakılırsa
bakılsın bu otomobil çekici görünüyor ve
farklılık arayanlara hitap ediyor. 90 HP
güç üreten dizel motoru onu ekonomik kılarken,
sürüş karakteri Audi modellerinden
beklendiği gibi keyif verici.
Bir yanıt yazın