Genel

“Gözümüz Yolda” diyen Lassa’dan

Şoförlere kişiye özel beslenme ve egzersiz önerilerinde bulunuldu.

Türkiye’nin köklü lastik markası Lassa, “Yola Sağlam Çık” sloganıyla başlattığı sosyal sorumluluk kampanyasını tamamladı. Uzun saatler boyunca zor şartlarda görev yapan ağır vasıta sürücülerinin sağlığına ve güvenliğine dikkat çekmek ve şoförleri bu konuda bilinçlendirmek amacıyla 15 Nisan – 15 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen proje kapsamında, Muğla’dan Artvin’e, Ordu’dan Adana’ya 37 şehirde toplam 49 kooperatif ziyaret edildi. Petrol Ofisi tarafından desteklenen proje ile 5 bin 150 otobüs ve kamyon kullanıcısına uygulamalı göz sağlığı eğitimi verilirken; 3 bin 580 araç kullanıcısına da vücut kompozisyon analizi yapıldı. Kampanya için özel olarak hazırlanan Gözümüz Yolda Sağlık TIR’ı ile Türkiye’yi karış karış gezen Lassa ekibi, 2 ay boyunca göz sağlığı ve beslenme alışkanlıkları konusunda sürücüleri bilgilendirdi.

Şoförlerin yüzde 71’i hayatında hiç göz kontrolünden geçmemiş

Lassa ekibi, projeye dahil olan 2 bin 13 sürücüye; meslekteki çalışma süreleri, tercih ettikleri lastik markaları, meslekteki sıkıntıları, aylık ortalama kat ettikleri kilometre gibi bilgileri içeren bir anket çalışması uyguladı. Anket sonucunda; meslekte 12 yıldır hizmet veren sürücülerin aylık ortalama 6 bin km yol yaptıkları ve yüzde 71’inin daha önce gözlerini hiç kontrol ettirmediği öğrenildi.

Sağlık sorunu yaşayan şoförler “Gözümüz Yolda” sayesinde bilinçlendi

Geçen yıl Bridgestone tarafından gerçekleştirilen “Gözümüz Yolda” çalışması sonrasında sağlık sorunları tespit edilen şoförlerin birçoğunun uyarıları dikkate alarak gözlük kullanmaya başladıkları görüldü.

Lassa ekibinin bilgisayar ortamında uyguladığı seçici dikkat ve çevresel görüş testleri kapsamında şoförlerin; dikkat, görsel süreklilik, çevresel görüş, sinyal takip ve muhakeme yetenekleri de kontrol edildi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.