İyileştirilmiş sürüş özellikleri,
4×4 sistemi, güçlü dizel motoru,
otomatik şanzımanı ve yüksek donanım
seviyesi ile Qashqai, bu hafta
en iyi haliyle karşımıza çıktı.
Otomobil konforunu yüksek bir
araçta sunmayı başaran Qashqai’de
4×4 sistemi sadece 2.0 lt’lik dCi dizel
motor ile satın alınabiliyor. All
mode adlı 4×4 sistemi vites kolunun
arkasına konumlandırılmış gösterişli
bir kumanda elemanı ile manuel olarak
ayarlanabiliyor. Bu kumandadan
yapılacak olan seçimlerle araç istendiğinde
iki tekerlekten çekiş olarak
kullanılabilirken, otomatik mod
ya da sürekli dört tekerlekten çekiş
sistemi devreye alınabiliyor. Zeminde
yaşanan farklılaşmalar sırasında
hemen devreye giren dört tekerlekten
çekiş sistemi, önemli bir
güvenlik sağlıyor.
Asfalt üzerinde hızlı girilen virajlarda
izini bırakmaya hiç niyetli görünmeyen
Qashqai’nin, önden çekişli
versiyonunda yaşanan salınımlar
bu sistemde görülmüyor. Arazi üzerinde
de Nissan’ın tecrübesini kullanan
Qashqai bu sürüşlerde de bu
kombinasyonla güven veriyor. Manuel
kullanıma da izin veren otomatik
şanzımanın sürüş keyfini törpülememesi
olumlu bir özellik. Sadece
ani hızlanma ihtiyaçlarında biraz
yavaş kalan otomatik şanzıman,
sarsıntısız vites geçişleri ile beğeni
topluyor. Motorun ürettiği 150 HP’lik
güçse kesinlikle yeterli. Zaman zaman
alt devirlerde yaşanan turbo
boşluğu göze çarpıyor olsa da bu çok
uzun bir süre almıyor. Tüketim sonucu
da son derece başarılı: 7.8
lt/100 km.
Direksiyon sisteminin verdiği tepkiler
iyi ve netlik konusunda beklentileri
karşılıyor. Makyajla birlikte
elden geçirilen süspansiyon da eskisine
göre çok iyi. Güvenlik ve
konfor beklentilerini çok rahat karşılayan
süspansiyon, yol tutuş konusunda
da Qashqai’nin elini güçlendirmiş.
Testler sırasında ilk kalkışlar
anında biraz tedirginlik yaşadık:
Şanzımanın bekleme yapması
ile birlikte motordan gelen ani güç
patlaması, ilk kalkışlar sırasında
zorluk yaşatabiliyor. Özellikle iki
tekerlekten çekiş modu tercih edildiğinde
bu durum daha fazla hissediliyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemi
devreye girdiğinde de bu durum
tam olarak yok olmuyor ama 2 tekerlekten
çekişteki kadar tedirginlik
de yaşatmıyor. Fren performansı
ile de göz dolduran Qashqai, özellikle
ani duruşlar sırasındaki stabil
yapısı ile tam not almayı başardı. Asfalt
üzerinde izinin dışına çıkmayan
Qashqai, duruş sırasında gövdesine
tam manası ile sahip çıkıyor.
Görünüm ve iç mekan konularına
çok fazla değinmedik. Makyajla birlikte
artık daha asi ve daha kaliteli
görünen Qashqai’nin yaşam alanı da
göz dolduruyor. Açılır tavansa bu
aracın en sevdiğimiz yaşam özelliklerinden
birisini oluşturuyor.
Sonuç
Nissan Qashqai bu haliyle çok ama çok iddialı.
Sürüş karakteri, tüketimi, performansı, yol
tepkileri, tüketim gibi detayları neredeyse
tam puanları alıyor. Görünümü ile zaten
dikkat çeken bir araç olan Qashqai’ın iç mekan
özellikleri de sorunsuz diyebileceğimiz
kadar iyi. Güvenlik, konfor, donanım gibi özellikleri
ile de göz dolduran Qashqai’ın bu en
yüksek kombinasyonla ortaya çıkan satış fiyatı
da biraz yüksek gibi görünüyor.
Bir yanıt yazın