Genel

Güçlü ve asil

Latitude, güçlü motoru ve asil tasarımı ile de iddialı.

Renault Latitude ilk
olarak iddialı ve elit
görünümüyle dikkat
çeken bir otomobil.
Ülkemizde 1.5 dCi ve
2.0 dCi dizel motorlarla satışa
sunulan Latitude’ün başlangıç
fiyatı 56 bin 850 TL. Test otomobilindeki
güçlü dizel motor
ile bu rakam 82 bin 500 TL gibi
oldukça iddialı bir seviyeye ulaşıyor.
Performans beklentilerini
karşılayabilen küçük dizel motordan
daha fazlasını isteyenler
için alternatif olarak sunulan 2.0
lt’lik dizel motor, performans
beklentilerini çok daha iyi bir
şekilde karşılıyor.

1995 cc hacimli dört silindirli
dizel ünite 3750 d/d’de 175 HP
güç ve 2000 d/d’de 360 Nm tork
üretiyor. Bu motorun en önemli
özelliklerinden birisi sahip olduğu
sessiz çalışma karakteri.
Dışından yaptığımız ölçümler
sırasında da motorun çevreye
birçok rakibine göre daha az
gürültü yaydığını gördük. Başarılı
yalıtım sayesinde yaşam
çok daha az gürültü yansıyor.
Bu özelliği ile Latitude’ün sessizlik
beklentilerimizi çok rahat
bir şekilde karşıladığını dile
getirmek isteriz. Motorun alt
devirlerden itibaren sunduğu oldukça yüksek güç sayesinde
aracın hızlanma karakteri de
son derece iyi. Özellikle 2000 d/
d’nin üzerine çıkıldığında… BVA
otomatik şanzıman güçte biraz
azalma yaşatsa da bu etki rahatsız
edici seviyede değil. Daha
çok şanzımanın ara hızlanma
taleplerini karşılamakta biraz
ağırkanlı kalıyor olması can sıkabilir.
Vites geçişleri sırasında
yaşanan küçük beklemeler
ise bu tip şanzımanların doğal
özellikleri arasında. Yine de otomatik
şanzıman kararlı yapısı ve
sağladığı konfor özellikleri ile
beğenimizi kazanmayı başardı.
Manuel kullanıma da imkan
tanıyan otomatik şanzıman bu
tip kullanımlar sırasında da iyi
bir performans sergiliyor.

~Yüksek hızlara çıkıyor

1700 d/d’nin üzerine çıkılması
ile birlikte oldukça atak
bir karaktere bürünen motorun
performansı yüksek hızlara
ulaşıncaya kadar devam ediyor.
Fabrika verilerine göre maksimum
hızı 205 km/s olarak
açıklanan dizel motor bu hıza
ulaşma konusunda sıkıntı yaşamaz
gibi görünüyor. Elbette
ilk kalkışlarda olduğu gibi bir
hızlanma olmuyor ama motorun
performansı yüksek hızlara
çıkıldığında da yeterli. 0-100
km/s hızlanmasını 10 saniyenin
biraz altına taşıyan Latitude,
bu özelliği ile yolların hızlı çocuklarından
biri oluyor. 1620
kg ağırlığında olan Latitude bu
veri ile hızlı olduğunu gerçek
anlamda ispatlıyor. Bunun yanında
ortaya çıkan yakıt tüketimi
içinde makul seviyelerde
diyebiliriz. Aslına bakarsanız
tüketim sonuçlara beklediğimizden
biraz yüksek çıktı ama
bu tip bir performans ve ağır
bir gövde karşılığında kimsenin
7.9 lt’lik tüketim değerini çok
göreceğini sanmıyoruz.

Süspansiyon ayarları da sevdiğimiz
detaylar arasında yer
aldı. Ne yumuşak ne de sert
olan süspansiyon ayarları hem
güvenlik hem de konfor sağlıyor.
Hızlı ve sık aralıklı viraj
girişlerinde yumuşak kalan
süspansiyon sistemi nedeniyle
araç biraz fazla yatıyor ama
bu durum güvenlik sorunu yaşatmıyor.
Sürüş karakteri ile
ilgini en olumsuz eleştirimiz
ise vuruntu sesleri olacak. Sessizlik
konusunda beklentileri
fazlasıyla karşılayan bir otomobilin
çukur geçişlerinde vuruntu
yapıyor olmasına bir anlam veremediğimizi
söylemek isteriz.
Bu durum güvenlik konusunda
sıkıntı yaşanmıyor ama vuruntu
seslerinin kesilmesi gerektiğini
düşünüyoruz.

~Yönlendirme kabiliyeti açısından
Latitude sınıfının en iyi sistemini
sunamasa da beklentileri
karşılıyor. Özellikle direksiyon
simidinin karakteristik yapısı
beğeni topluyor ve sistemin çalışma
karakterinde yaşadığımız
bazı sıkıntıların önüne geçerek
bunların göz ardı edilmesini
sağlıyor.

Sürüş pozisyonunun ayarlanması konusunda herhangi
bir sıkıntı yaşamadık. Hareket
kabiliyeti yüksek olan sürücü
koltuğunun masaj fonksiyonu
ise çok hoş bir donanım. Görüş
açıları konusunda ise uzun
motor kaputu ile kalın yapısıyla
görüşü kısıtlayan A sütunu biraz
problem yaşatıyor. Bu nedenle
özellikle şehir içi kullanımları
sırasında biraz daha dikkatli
olunması gerekiyor. Zaten 4897
mm uzunluğunda bir aracı şehrin
kalabalık trafiğinde biraz
daha dikkatli kullanmak gerektiği
kaçınılmaz bir sonuç. Park
manevraları sırasında iyi çalışan
park yardımcıları ve geri görüş
kamerası hayatı kolaylaştırıyor
ve rahatlık sağlıyor.

Yaşam alanı çok geniş

Yaşam alanının genişliği açısından
Latitude beklentileri
karşılamanın ötesine geçiyor.
Önde ve arkada boyları 1.90
metre uzunluğunda iki yetişkinin
olduğu durumlarda bile
bir problem yaşanmıyor. Güçlü
görünümü ve büyük boyutları
ile ön plana çıkan Latitude, D
segmentindeki bir otomobilden
beklenenleri karşılarken, bunu
bir adım daha ileriye taşımayı
da başarıyor. 4 farklı ayarda
masaj yapan sürücü koltuğu,
temiz bir yaşam alanı sağlayan
havalandırma sistemi (iyonizör),
iki farklı parfümü kullanıma
sunması, büyük boyutların getirdiği
genişlik, üç bölgeli klima,
Latitude’ün önemli artılarından.
~Diğer Renault modellerinden
çok farklı olmayan kokpit ve
orta konsol tasarımlarına sahip
olan Latitude, kolay kullanılan
ve yerlerini aratmayan kumanda
elemanlarıyla donatılmış.

Araçta, ABS+ EBV, acil fren
destek sistemi (AFU), sürücü,
yolcu, yan ve perde havayastıkları,
ESP+ASR+CSV gibi
güvenlik donanımları standart
donanımda yer alıyor.

Donanım paketine göre
Arkamys ya da Bose markalı
olarak satın alınabilen müzik
sistemlerinin performansları da
gayet iyi. Müzik sistemlerinde
Bluetooth bağlantısı özelliği de
bulunuyor.

Sonuç

Renault Latitude,
sınıfına farklılık
katan araçlardan
biri. Fransız asaletini
yollara yansıtan
otomobil güçlü dizel motorlu
ve konforlu otomatik şanzımanı ile
beğenimizi kazanan bir araç oldu.
Geniş yaşam alanı ve elit tasarımı
ile sevdiğimiz Latitude, yaşam alanında
temiz havaya verdiği önemle
de dikkatimizi çeken bir otomobil.
Bu kombinasyonla fiyatın yüksek
olması ise önemli bir dezavantajı
olacak.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.