Onlara sadece otomobil deyip geçmek mümkün değil. Çünkü bir çoğumuz onlara bağlılık hissediyoruz. Çeliğin, saçın, alüminyumun, karbonun, kromun ve plastiğin birleşiminden meydana gelmiş olabilirler ama onlar, kimileri tarafından bir aile ferdi olarak bile kabul edilebiliyor. Mercedes E Serisi bütününde oldukça iyi olan ve hayata değer katan bir otomobil. Günlük hayatın sıradanlığını daha keyifli bir hale getiren araçlardan biri olan Mercedes E350 CDI ise, değer verilen bir metal yığını olmanın ötesinde, çevresine yaydığı pozitif enerji ile günlerimizin çok daha iyi geçmesini sağlıyor.Yenilenmesinin ardından elini çok daha güçlendiren Mercedes E Serisi, bu hafta testimize güçlü dizel motoru ve dört tekerlekten çekiş sistemi ile konukoldu. 2987 cc’lik dizel V6 dizel motorunun 3800 d/d’de sunduğu 231 HP’lik güç ve 1600-2400 d/d aralığında korunan 540 Nm’lik tork değerleri, bu otomobilin en önemli silahlarından biri. 2009 yılında yenilenmesinin ardından motorlarında da önemli iyileştirmeler yapılan E Serisi bu motor seçeneği ile çarpıcı bir performansın yanında başarılı bir yakıt tüketimi de sunuyor. Bir dizel olmasına karşın son derece sessiz bir çalışma karakteri sunan motorun sesleri ise, başarılı yalıtım sayesinde iç mekana neredeyse hiç yansımıyor. Aracın dört bir yanında kullanılan yalıtım unsurları, motor gürültüsünün yaşam alanına hiç rahatsızlık vermeyecek hale getirilmesi sağlanmış.~ Bu motorda en büyük endişemiz alt devirlerde yaşanması muhtemel cansızlık olmuştu. Fakat yaptığımız test sürüşleri sırasında endişelerimizin yersiz olduğunu gördük. Aslına bakılırsa bu başarının ardındaki en önemli aktör, 7 ileri oranlı otomatik şanzıman. 7 G-Tronic adlı bu şanzımanın çalışma karakteri gerçekten çok iyi. Vites değiştirme karakterini sürücüsünün araç kullanım tarzına çok iyi bir şekilde adapte eden şanzıman, motorun durumunuda çok iyi kavrıyor ve buna göre hareket ediyor. Gaz pedalına dokunduğunuz anda isteneni çok iyi bir şekilde yerine getiren şanzıman, yüksek hızlara ulaşma isteğinde olduğu kadar ekonomik sürüş stillerinde de çok iyi bir performans ortaya koyuyor. Yüksek güç ve tork üreten motor ile şanzımanın birlikteliği, otomobilin hayata keyif katmasında en önemli etkenlerden birini oluşturuyor. Bu iki kusursuz özelliğe bir de elektronik dört tekerlekten çekiş sistemi eşlik ediyor. Arkadan itişli versiyonlarında da asfalt performansı ile keyif veren bir araç olan E Serisi, bu dört tekerlekten çekiş sistemi ile kendisinden çok daha çevik ve atak görünen sportif modelleri bile zorlanmadan geride bırakıyor. Ani hızlanmalar sırasında asil ve kibirli tavrını iyice belirginleştirmesi de elbette önemli bir artı. Yani arka arkaya girdiğiniz virajlarda da canlılığını koruyup etrafına karizmatik bakışlar fırlatırken, her türlü kıvrımı neredeyse birer düzlüğe dönüştürüyor. ~Her şeye rağmen burada söz konusu olanın bir Mercedes olduğunu asla unutmamanız gerekiyor. Yani en kapsamlı ve iyi güvenlik önlemlerinden birine sahip olsa da, ilk hızlanmalar ve viraj içlerinde gaza basarken dikkat elden bırakılmamalı. 231HP güç ve 540 Nm tork öyle şakaya ya da umursamazlığa gelecek veriler değil. Bir anlık tereddüt sonucunda ya da aşırı güven gösterdiğiniz bir anda attan düşmüşe dönebilirsiniz. Tamam, bunlar zorlayıcı kullanımlar için geçerli. Ancak trafik ışıklarında beklerken gaza yapacağınız ani yüklenmelerde başınıza böyle bir durum gelebilir. Neyse ki elektronik yardımcılar yerinde müdahaleler yapıyor ve siz gazpedalına yüklenmeye devam ediyor olsanız bile kontrolü eline alıyor. Her şeye rağmen bu ataklar tedirgin edici olabiliyor. Yüksek hızlara çıkıldığında bile konfordan ödün vermeyen araçta başarılı bir direksiyon sistemi de görev yapıyor. Direksiyonun tepkileri hız ve sürüş şekline göre oldukça iyi ve netlik ve yönlendirme karakterinde de sorun yok. Ama insan bu kadar yüksek bir güce hükmederken biraz daha sportif his veren bir direksiyon sistemini arıyor. Panik fren testlerinde gidebildiği kadar durabildiğini de ispat eden E350 CDI, yol şartlarına uyum sağlayan süspansiyon sistemi ile tam bir şov yapıyor. Üzerinde ilerlediğiniz asfaltın kalitesinin hiç değişmediğini hissettirmesi, ülkemizdeki bol çukurlu ve bol engelli yollar için çok önemli bir avantaj. ~ Dokuzuncu nesli ile karşımıza çıkan Mercedes E Serisi, bir önceki nesline göre önemli bir değişim göstermiş durumda. Dinamik ve sportif görünüme artık daha fazla önem verilen bir tasarıma sahip olan E Serisi, kaliteli görünme özelliğindende ödün vermiyor. Başarılı bir sürtünme katsayısına (0.25 cD)ulaşmasını sağlayan bu yeni akıcı tasarımı, önüne “akıllı”eklenen detayları ile tam bir elektronik üs gibi. Akıllı far, akıllı şanzıman, akıllı süspansiyon, akıllı direksiyon gibi detaylar aracın üzerinde bolca yer alıyor. Elbette bu kadar akıllı sistem, Mercedes kalitesi ve konforu ile çok başarılı sürüş özelliklerinin birlikteliği, fiyatın yüksek olmasına neden oluyor. Ülkemizdeki yüksek vergi politikaları da buna eklenince E350CDI’ın fiyatını 100 bin Euro’nun altında tutmak bir hayli zor. Diğer taraftan elektronik sistem sayısının zenginliği ise, kullanım zorluğu yaratabiliyor. Uçak kabinlerini andıran bolca düğmenin olduğu yaşam alanı ilk başlarda bu nedenle tedirgin edebiliyor. Ancak bizlerin bile aklını karıştıran bu kumanda zenginliği, başarılı dizilim ve ergonomi sayesinde uzun bir alışkanlık süresi gerektirmiyor. Her türlü konfor detayına sahip olması sayesinde iç mekan, bunun dışında tüm talepleri rahatlıkla karşılayabiliyor. ~SONUÇ
Mercedes E350 CDI, hayatın daha keyifli olmasını sağlayacak otomobillerden biri. Güçlü dizel motoru ile beğenimizi kazanan ve bunu 7 ileri oranlı otomatik şanzımanı ile bir adım ileriye taşıyan araçta 4 tekerlekten çekiş sisteminin bulunuyor olması da önemli bir avantaj. Yakışıklı ve karizmatik görünümünün dışında sportif detaylarını beğendiğimiz E350 CDI, yakıt tüketimi konusunda da cep dostu. Özellikler bu kadar zengin ve iyi olunca, 200 bin TL’lik fiyat biraz olsun makulleşiyor.
(+) Görünüm, motor, şanzıman, elektronik sistemler, konfor, kalite, direksiyon, sürüş
(-) Fiyat, bazı işçilik ve malzemeler, kumanda karmaşası, ilk kalkışlar
Bir yanıt yazın