Büyüklük görecelidir. Özellikle de ABD’de. Yani yeni BMW X3 ile Atlanta civarında dolaştığımız bu yerlerde. İkinci nesli oldukça büyümüş olmasına rağmen oto yolda ilerlerken, kendimizi kompakt bir aracın içindeymiş gibi hissediyoruz. Boyu 4.65 m’ye (+8 cm), genişliği 1.88 m’ye (+3 cm) ulaşan aracın yüksekliği ise neredeyse aynı kalmış. Önden bakıldığında BMW böbreğinin eskisine göre daha belirgin olduğu görülüyor. Karoserin yan kısımlarındaki sert ütü izleri, başarılı öncüsünün (2004’ten bu yana 600 bin adetten fazla üretildi) küçük görünmesine neden oluyor. Boyutları bakımından yeni X3, neredeyse eski X5’in rolünü oynayabilecek hale gelmiş ve küçük kardeşi X1 ile arasındaki farkı ise biraz daha açmış. Aslına bakılırsa Yeni Dünya, artık X3’ün anavatanı: Steyr’in Avusturya’daki tesisleri yerine artık ağabeyi X5 gibi ABD/Spartanburg’da üretiliyor. Görünüşe göre üretim yerinin taşınmasının herhangi bir olumsuz etkisi olmamış. Gerçekten de ilk izlenimlerde işçilik konusunda herhangi bir sorun fark edemedik. Hatta tam tersine test aracımız, gerçekten temiz bir işçiliğe sahipti. BMW’nin artık ucuz plastik pot-borisi sunmaması gerçekten hoşa giden bir iyileşme oldu. 5 Serisi’nden de tanıdığımız bolca detay ve opsiyona (head-up gösterge, internet bağlantısı, 8.8 inçlik monitör…) sahip kokpit artık kalitesiyle de premium beklentileri karşılıyor.~ Aracın iç mekan genişliği de bu iyileşmeyi destekler şekilde geliştirilmiş: Artık iri yapılılar da arka koltuklarda rahat yolculuk edebiliyor. Bagaj hacmi 380 lt’den 550 lt’ye yükselirken, maksimum hacim ise 1600 lt olmuş. Bu büyüme, 5 Serisi’nden alınan ve kompakt yapısıyla fazla yer kaplamayan 5 kollu arka aksın kullanılması sayesinde mümkün olmuş.Yeni X3’ün arka koltukları 40:20:40 oranında üç parça halinde katlanıyor. Ancak hem bu işlemin ardından düz bir zemin elde edilemiyor, hem arka koltuk sırtlıklarının eğimleri ayarlanamıyor ve ilerigeri kaydırılamıyor. Büyük ihtimalle BMW, bu özelliklerden, fiyatı yükselteceği kaygısıyla vazgeçmiş.
Yeni X3 virajları büyük bir iştah ve keyifle alıyor
En büyük ilerlemeyi ise mühendisler, yol konforunda gerçekleştirmişler. Çünkü ilk X3’ün aşırı sert süspansiyonu gerçekten konfordan çok uzaktı. Bu nedenle BMW, ilk makyaj operasyonu sırasında aracın süspansiyonunda biraz iyileştirme de yapmıştı. Şikayetleri dikkate alan BMW, yeni X3’ün ön aksını da kapsamlı bir şekilde elden geçirerek gerçekten başarılı bir ilerleme kaydetti: Artık süspansiyon konforu X5 seviyesinde. Gerçekten de en bozuk parke yollardaki pürüzler bile süspansiyon tarafından başarıyla emiliyor. ~Sürüş keyfinin konfordaki kazanımlara kurban edilmemesi gerektiğinin farkında olan BMW, bunu da başarmış: X3 her virajı canlı ve karoserini neredeyse hiç yana yatırmadan alıyor. Almanya’da 1100 Euro bedel karşılığında X3 müşterilerine, farklı modlara sahip adaptif amortisör seçeneği de sunulacak. Yeni X3 Kasım ayı sonunda Avrupa pazarında start aldığında, ilk etapta iki motor seçeneği bulunacak: 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilecek olan 306 HP’lik 35i ve baz model olan 184 HP’lik 20d. Tasarruf amaçlı olarak 20d’de, start-stop sistemi standart olacak. Pazarlamacılar, en fazla X3 müşterisinin bu tasarruflu giriş modelini tercih edeceğini düşünüyor. Elektrikli servo direksiyon, fren enerjisi geri kazanımı ve Efficient Dynamics teknolojileri sayesinde 20d, 100 km’de 5.6 lt motorin tüketecek ve bu rakam güncel versiyondan yaklaşık yüzde 14 daha az. Akustik olarak asla öne çıkmayan ve 6 ileri oranlı şanzımanla kombine edilen 4 silindirli motor, gerçekten canlı sürüşlere ve 210 km/s’lik maksimum hıza izin verecek kadar güçlü. Ancak bu maksimum hız ABD’de, hem ehliyetinizi, hem de bolca para kaybetmenize neden olacaktır ve buna hiç gerek yok. Çünkü X3’ün 39 bin Euro’dan başlayan Avrupa fiyatı (güncel versiyondan sadece 500 Euro daha fazla) hiç de az değil. ~Keyif verenler
Geçmişteki aşırı sertlik tamamen ortadan kalkarak yerini başarılı bir konfora bırakmış.
Can sıkanlar
Değişkenlik konusunda zayıf. Bugün ileri-geri kaydırılan arka koltuklar neredeyse tüm Korelilerde standart.
SONUÇ
X3 büyüyüp olgunlaşmış ve tam bir “küçük X5” olmuş. Özellikle konfor ve iç mekan genişliği konularında X3, birer sınıf atlamış. Kalite hissi ve işçilik konusunda X3, sonunda gerçekten premium olabilmiş. Aslında artık bunun zamanı da gelmişti zaten…
Bir yanıt yazın