Volkswagen Cenevre Fuarı’nda,
üstün dinamizmi ve ciddi yakıt tasarrufunu
bir arada sunan Polo
BlueGT’yi tanıttı. Sürekli geliştirilmeye
açık Polo, markanın silindirleri
devre dışı bırakma özelliğine
sahip ilk otomobil olma özelliğini
taşıyor. ACT isimli motor sistemi,
Polo BlueGT’da yer alan yeni 1.4
TSI motor ile birlikte kullanılıyor.
Yüksek devirleri zorlanmadan çeviren
TSI motor 140 HP güce sahip ve
ortalamada sadece 4.7 lt/100 km’lik
bir yakıt tüketimi değerine sahip.
CO2 değeri 108 gr/km olarak
açıklanan Polo’da, opsiyon olarak
sunulan 7 ileri DSG şanzıman seçeneğiyle
birlikte yakıt tüketimi 4.5
lt/100 km’ye kadar düşerken, CO2
emisyonu 105 gr/km’ye geriliyor.
Polo BlueGT’nin 0-100 km/s hızlanması
7.9 sn ve maksimum hızı
210 km/s. Performanslı kullanımla
birlikte düşük yakıt tüketimini ACT
isimli silindirleri devre dışı bırakma
sistemi sağlıyor. Sistemi destekleyen
bir diğer önemli etken ise downsizing
yani hacim küçültme ve direkt
enjeksiyon ve turbo besleme oluyor.
BlueMotion teknolojisi olarak bilinen
start/stop ve fren enerjisini geri
dönüştürme sistemi yakıt tasarrufu
sağlıyor. Polo BlueGT bu sayede
Polo 1.2 TSI 105 HP ile Polo GTI 180
HP arasına konumlanıyor. Yeni Polo
BlueGT’nin satışına ise Temmuz
itibarı ile başlanacak.
Yeni TSI aynı zamanda yeni üretilecek
EA288 kod adlı dizel motorlara
da öncülük edecek. Yeni
motorlar enine yerleştirilen (MQB)
motorların temel taşları arasında
yer alırken, hem benzinli hem de
dizel motorların motor bölmesine
uygulaması benzer şekilde olacak.
Düşük tüketimin formülü ACT
MQB’nin uygulamaya konulmasıyla
birlikte Polo BlueGT’in kullanıcıları,
yeni teknoloji olan silindirleri
devre dışı bırakma özelliğine sahip
TSI motorun keyfini yaşayabilecek.
Düşük ve orta devirlerde yakıt tüketiminin
yoğun yaşandığı aralıklarda
sistem ikinci ve üçüncü silindirleri
devre dış bırakarak ortalama 0.4
lt/100 km’lik bir tüketim tasarrufu
elde ediyor.
ACT sistemi 1.250 ile 4.000 d/d ile
25 ila 100 Nm tork arasında devreye
giriyor. Bir başka deyişle bu durum
yaklaşık yüzde 70’lik bir sürüş bölümüne
denk geliyor. Sürücü gaz
pedalına sonuna kadar bastığında
ise devre dışı kalan iki silindir otomatik
olarak devreye giriyor. 1.4 TSI
Polo BlueGT sadece iki silindir ile
de aynı dört silindirli gibi sessiz ve
titreşimsiz çalışıyor. Tüm mekanik
hareketler eksantrik milinin yarım
turunda gerçekleşiyor. Devire göre
bu süre ise 13 ila 36 ms arasındaki
sürede gerçekleşiyor. Kısma valfi
ve ateşlemeye yapılan müdahaleler
sonucunda geçişler sorunsuz gerçekleşiyor.
Akıllıca olan sistem gaz
pedal sensörü ve işletim sistemi
sayesinde farklı sürüş karakterlerini
anında analiz ederek durum
değerlendirmesi yaparak silindirleri
ayarlıyor. Silindirlerin devre
dış kalmasını sürücü ancak devir ve
hız göstergesi arasına konumlanan
bölümden okuyabiliyor.
Emisyon ve yakıt tüketim değerlerini
daha da aşağıya çekmek, torku
düşük devirlerde daha canlı tutabilmek
için emme eksantrik mili tüm
EA211 motorlarında krank milinin
50 derecenin üzerinde ayarlanabiliyor.
1.4 TSI Polo BlueGT’da sisteme
bir egzoz eksantrik mili ekleniyor.
Polo BlueGT dış ve iç tasarımında
tamamen kendine has özellikler
sergiliyor. 17 inçlik hafif metal jantlar
kullanılıyor. Ön ve arka kısımlarında
GT ibaresi bulunurken, yeni
bir egzoz da yer alıyor. Arka spoyler,
difüzörlü arka tampon, ön tampon
ve sis farları ile birlikte gündüz
farları başlıca özellikler arasında
sunuluyor. Özel olarak marşpiye,
yağmur çıtaları gibi ayrıntılar da
kullanılıyor. Siyah renkli radyatör
ızgarası, tamponda R-Line havalandırma
ızgarası ve siyah dış dikiz
aynaları yer alıyor. Aerodinamik
açısından 15 mm alçaltılan süspansiyonlar
ve özel taban giydirmeler
kullanıldı. İç mekanda ise
çok yönlü gösterge panelinin (ACT
ve lastik basınç bilgileri) kapsama
alanı genişletildi. GTI elemanlar,
hız sabitleme, GTI tarzına uygun
siyah tavan döşemesi ve siyah sütun
kaplaması, bunlara uyumlu makyaj
aynası ve iç aydınlatma, BlueGT armalı
deri spor direksiyon, yeni spor
koltuklar ve krom kaplı süslemeler
iç mekandaki ayrıcalıklı elemanlar
arasında yer alıyor.
Bir yanıt yazın