Opel yönetimi bu otomobil ilgili çok
iddialı açıklamalar yapıyor, hatta son
derece cesur bir karar ile Insignia’nın
bugüne kadar yaptıkları en iyi otomobil
olduğunu söylüyor. Evet, bu gerçekten de
çok cesur bir açıklama.
Opel bu sınıfta zaten önemli başarılara
imza atmış bir marka. Ancak Insignia ile bu
başarı kesinlikle çok daha ileriye gidecek gibi
görünüyor. Zengin motor seçenekleriyle her
türlü beklentiye rahatlıkla cevap verebilen
Insignia’nın ülkemizdeki satış fiyatı ise 58
bin TL’den başlıyor.
Bu otomobilin bize göre en önemli özelliği
tasarımı. Detaylarını incelediğimiz zaman
Insignia’nın bütününde son derece iyi görünen
araçlardan birisi olduğunu en başta
dile getirmek isteriz. Otomobil
üreticilerinin “Amiral
Gemisi” olarak adlandırdığı
bu sınıfta böyle bir temsilciye
sahip olmak elbette Opel
açısından da önemli bir avantaj.
Sınıfındaki rakiplerinin çoğundan daha
iddialı bir görünüme sahip olan Insignia,
sportif ve dinamik bir görünüm sunuyor.
Motor kaputunun biraz şişkin bir yapıya
sahip olması ve tam ortasından geçen bir
çizgi ile belirginleştirilmesi de görünümün
iddiasını artırıyor. Bu etkiye yardımcı olan
diğer bir tasarım unsuruysa
çok hoş bir görünüme sahip
olan hava giriş ızgarası.
Büyük boyutlarıyla dikkat
çeken ızgarayı bölen krom
detaylar tasarımının çekiciliğini artırıyor.
Yan tarafa doğru bir imzayı andıran çok
katlı bir form ile geçiş yapılan araç, arkaya
doğru yükselen cam çizgisi ve alçalan tavan
yapısıyla coupelere gönderme yapıyor. Bu
iddialı görünüm, tıpkı ön tarafta olduğu gibi,
en arka kısımda da bir bütün halinde devam
ediyor. Insignia’nın en çok dikkat çeken
kısmının yüzü olduğunu düşünüyoruz. “Ben
rekabet için yaratıldım” diyen bir duruşu olan
araç, sınıfının görsel lüks beklentilerine de
tam olarak yanıt veriyor.
Insignia yaşam alanında da dışıyla uyumlu
bir form sunuyor ve genişlik konusunda
sınıf beklentilerine rahatlıkla yanıt veriyor.
Ancak arkaya doğru alçalan tavan yapısı,
ikinci koltuk sırasında baş mesafesi sıkıntısı yaratabilir. Aslına bakılırsa yaşam alanının
genişliğiyle ilgili beklentilerimiz biraz daha
yüksekti.
Dış tasarımındaki dinamik ve agresif anlayış
iç mekanda da benimsenmiş ve aynı şey
kaliteli detaylara sahip olma konusunda da
geçerli. Dinamik ve aynı zamanda kaliteli görünen
yaşam alanı, kullanışlılık açısından önemli
bir sorun yaşatmıyor. Bazı yerlerde sert
bir plastik kullanılmış olmasına rağmen bir
şekilde bunların göze batması engellenmiş.
İşçilik ve montaj konularında da son derece
titiz davranılmış. Kumanda elemanlarının
kullanımı ilk etapta biraz karmaşa hissi yaşatsa
da alışkanlık kazanılmasının ardından
bu yapı büyük bir sorun olmuyor. Kokpit ve
orta konsol ise tasarımlarıyla sportif görünümü
destekliyor.
Insignia’nın motor kaputunun altında görev
yapan dizel ünite ise onun tüm karakteristik
özelliklerini destekleyen en önemli seçeneklerden
biri. 2.0 lt’lik çift turbolu motor,
en çok sevdiğimiz ünitelerden biri olmayı çok
rahat başardı. 195 HP güç üreten bu motor
sayesinde Insignia, keyif vermeyi başarıyor.
Sürüş karakteri açısından da iddialı ve
sevdiğimiz araçlardan biri olan Insignia, yola
sağlam basan bir otomobil ve seri kalkışlarda
bile izinden ayrılmıyor. Ayrıca güvenlik
donanımları ve elektronik yardımcılar açısından
da önemli artılar sunuyor.
Hızlı girilen virajlarda Insignia, büyük
yapısından beklenmeyecek bir kıvraklık
gösteriyor, hızlanma karakteriyse nefesinin
hiç kesilmeyeceği izlenimini uyandırıyor.
Yüksek hızlara ulaşma isteği bu güç klasmanındaki
bir motordan beklendiği gibi son
derece yüksek.
Sürüş karakteri konusunda Insignia’ya
yöneltebileceğimiz en önemli eleştiri ise
direksiyon sistemi olacaktır: Sistem biraz
daha net olabilirmiş.
Sonuç
Tasarım açısından
tam
bir beğeni kazanma
ustası
olan Insignia,
aynı etkiyi
yaşam alanında
da bırakıyor.
Dinamik
ve kaliteli görünen
araçlar listesine aldığımız bu maço,
motor kaputunun altındaki 2.0 lt Bi-
Turbo dizel ünite ile ailenin en iddialı seçeneklerinden
biri haline gelmiş. Bu motor
ile Insignia beğenimizi rahat bir şekilde
karşıladı: Seri kullanımlarda dikkat
çekici bir performans sergilerken,
ekonomik tüketim değerlerine de imza
atabiliyor. Görünümü ile çok uyumlu olan
bir sürüş karakteri var.
Bir yanıt yazın