Mercedes E Serisi yenilenmenin
ardından özelliklerini birkaç basamak
birden yukarıya taşıyıp bu hafta
testimize 200 CGI versiyonu ile katıldı.
E Serisi’nde öncelikli olarak verimlilik
adına Euro 5 standartlarına
uyan yeni nesil 4 silindirli motorlar
kullanıma sunuldu. Testimize konuk
olan 200 CGI da bu yeni ürünlerden
biri. Doğrudan enjeksiyonlu ve turboşarjlı
benzinli motor 184 HP güç
üretirken 270 Nm’lik torkunu kullanıma
sunuyor ve tüketim ile emisyon
değerleri açısından da son derece
çekici rakamlar ortaya koyuyor.
Önceki nesillerine göre yakıt tüketimi
açısından yüzde 20 daha cimri
olduğu açıklanıyor. 100 km’de 7.1
lt’lik yakıtla yetinebildiği açıklanan
Mercedes E200 CGI, yapmış olduğumuz
test ölçümlerinde bunun 1 lt
üzerinde bir sonuç elde etmiş olsa
bile tutumlu olduğunu ispat etmiş
oldu. 5 ileri oranlı bir otomatik şanzıman
kullanılıyor olmasına rağmen
bu rakam onu cimriler listesine
rahatlıkla yazdırıyor.
5 ileri oranlı Touchshift otomatik
şanzıman, manuel vites değişimlerine
de izin veren bir çalışma karakterine
sahip. Hızlanma isteklerine
çok keskin cevaplar verebilen otomatik
şanzıman aynı zamanda vites
değişimleri sırasında da son derece
hızlı. Mercedes E200 CGI’da da yollar
ne kadar çukurlu ve delik deşik
olsa bile konfordan hiç ödün verilmiyor.
Arkadan itiş sistemini kullanan
Mercedes, bu özelliği sayesinde
ise yol tutuş konusunda en önemli
seçimlerden birini yapmış oluyor.
Bunun yanında bu araçta kullanılan
elektronik sistemler de, sürüşün bu
kadar pürüzsüz ve bu kadar güvenli
olmasının önemli nedenlerinden.
Yönlendirme kabiliyeti, fren performansı
gibi detayları da E200
CGI’nın neden bu kadar güvenli olduğunun
ispatlarından.
E Serisi, akıcı çizgileri ve keskin
hatları ile ön plana çıkan bir otomobil
olmuş.
Akıllı ışık sistemine sahip E200
CGI, aracın hızı ve virajların eğimine
uyum sağlayan, 5 ayrı aydınlatma
programına sahip ve böylece her türlü
yol ve hava durumunda mükemmelle
yakın aydınlatma sunuluyor.
Ayrıca uzun farları, trafik durumuna
göre diğer araç sürücülerinin
gözünü almayacak şekilde otomatik
ayarlayan Adaptive Highbeam Asist
sistemi de dünyada ilk kez yeni E Serisi’nde
uygulanmış durumda.
Dış aynalardaki kör noktaları tarayan
kör nokta yardımcısı aracın şeridinde
kalmasını sağlayan şerit takip
yardımcısı, kızılötesi gece görüş
yardımcısı, acil durum fren destek
sistemi, kaçınılmaz kaza durumunda
çarpışma hızını, otomatik frenleme
yaparak en aza indiren, takip
edilen araç ile aradaki mesafeyi sürekli
koruyan, hatta trafik sıkıştığında
otomatik olarak dur-kalk yapmasını
sağlayan “DISTRONIC-PLUS”
gibi sistemler güvenlik konusunda
aracın sahip olduğu özelliklerden
birkaçını oluştururken sürüş keyfini
farklı boyuta taşıyor.
Sonuç
Mercedes E200 CGI yeni görünümüyle son derece
iddialı. Güçlü görünmesinin yanında çok
daha sportif bir tasarıma bürünen araç, dinamik
yapısı ile bu beklentilere cevap veriyor.
İç mekanda beklentileri fazlasıyla karşılıyor.
Güçlenen motoru ve kusursuza yakın
bir şekilde çalışan otomatik şanzımanı da çok
iyi. Akıllı elektronik sistemlerin de yardımıyla
bu otomobili yoldan çıkarmayı başarabilmek
için ancak intihar etmek gerek.
Bir yanıt yazın