Ülkemize ilk etapta, iki tekerlekten
çekişli versiyonu ile satışa sunulan
Duster şimdi ise 1.6 lt 105 HP
güç üreten benzinli motoru ve en iddialı
seçenek olacağını düşündüğümüz
1.5 lt 110 HP güç üreten dizel
motorlu versiyonu ile dört tekerlekten
çekiş sistemi avantajına sahip
oldu. Benzinli motor seçeneğinin
yanı sıra dört tekerlekten çekiş sistemine
de sahip olan bu SUV’u satın
almak için 36 bin 300 TL gibi bir
fiyat yeterli olurken, dizel motor ile
bu çekiş sistemini satın almak için
44 bin 400 TL ödemek gerekiyor.
Bu aracın önemli özelliklerinden
biri dış görünümü olacak. Kaslı ve
şişkin detayları ile ön plana çıkan
Duster, keyif veren ve göze hoş görünen
bir tasarıma sahip. Fakat tasarımın
köşeli ve sert geçişleri ile birlikte
onun agresif görünmesi de
sağlanmış durumda. İlk bakışta bu
aracın 29 bin TL’den başlayan bir fiyat
etiketine sahip olduğunu anlamak
çor zor. Renault motorlarını ve
alt yapısının büyük bir bölümünü
kullanan Duster, bu sayede de bir diğer
önemli avantaja da sahip oluyor.
Heybetli ızgarası ile asfalta meydan
okuyan bir görsellik sunan Duster,
yüksek omuz çizgisi ile beğeni
toplayan bir tasarımı olduğunu gözler
önüne seriyor.
Dacia Duster’ın yaşam alanı ise ilk
bakışta biraz çekimser kalınan bir tasarıma
sahip. Birkaç kullanımın ardından
yaşam alanının artılarını
keşfediyorsunuz ve ondan keyif almanız
için birkaç kullanımın yeterli
olduğunu anlıyorsunuz.
Görüş açıları konusunda bir sıkıntı
yaşamadığımız Duster, eşya gözlerinin
sayısı ile de beklentileri çok rahat
karşılıyor. Bagaj hacmi ile de aile
ihtiyaçlarını rahatça karşılayan Duster’ın
en önemli sıkıntılarından birisi
ise gürültü olacak gibi görünüyor.
Camlardan sızan rüzgar sesi ve
motor sesinin iç mekana fazlasıyla
yansıyor olması olumsuz bir özellik
olarak notlarımız arasında yer alıyor.
Elektrikli ayna kumandasının el
fren kolunun altında, cam açma kumandalarınınsa
orta konsol üzerinde
olması alışkanlık isteyen bir durum.
Dört tekerlekten çekiş sistemine
sahip olan Duster, her türlü zemin
şartında güven veren bu sistem,
aracın en önemli artılarından biri olmuş
durumda. Dört tekerlekten çekiş
sistemi ve önemli bir ağırlığa rağmen
7.1 lt olarak tespit ettiğimiz 100
km’deki yakıt tüketimi oldukça başarılı
bir değer.
Yönlendirme sistemi açısından
daha iyisini hak eden Duster’ın direksiyon
sistemi boşluklara sahip ve
simidin cılız yapısı da hissiz kalıyor.
Altı ileri oranlı manuel şanzımanın
vites yolları çok net belli olmasa bile
sürüşe olumsuz bir etki yapmaması
beğenimizi kazandı. Üst vites seçeneklerinde
performans ve ekonomiye
aynı anda ulaşılabiliyor. Duster
sunmuş olduğu fiyat etiketi ile
SUV isteyenlere uygun bir seçenek.
Sonuç
Dört tekerlekten çekiş sistemi ile birlikte Duster,
güçlü dizel motorunun getirdiği performansa
da çok güveniyor. 44 bin TL’lik fiyat
etiketi ile uygun bir fiyata sahip ve sürüş karakteri
açısından çok büyük olumsuzlukları
olmayan bir araç. Geniş yaşam alanı ve iddialı
görünümü ile de beğenimizi kazanan Duster
gerçek anlamda bir halk SUV’u oldu. Uygun
fiyatları ile ön plana çıkıyor olsa bile kalite
hissi de oldukça yüksek.
Bir yanıt yazın