Gelenekler bazen çok ağır bir
yük haline gelebiliyor. Örneğin
Citroen’de durum böyle:
Fransız markadan insanlar
en azından 40 yıldır, 1955 model
DS’in en az kendisi kadar ilerici bir
halefinin üretilmesini bekliyor.
Şunu en baştan söyleyebiliriz:
DS5 de bir DS değil. Çünkü bunun
için gereken vizyon sahibi bir dizayna
ve cesur teknolojilere sahip değil.
Çünkü biraz dikkatli bakıldığında
karşınızdakinin, DS3 ve DS4’ten
sonra DS ailesinin üçüncü modeli
ve bir Peugeot 3008 türevi olduğunu
anlıyor, bir tür C4 Picasso olduğunu
düşünüyorsunuz.
PSA Grubu’nun platformunu kullanan
DS5 yarışa birkaç handikapla
dahil oldu. Bunların en önemlisi
ise, büyük Citroen modelleri C5 ve
C6’nın aksine hidropnömatik süspansiyona
sahip olmaması. Bunun
yerine araçta, hidrolik amortisörler
ve standart çelik helezonlardan oluşturulmuş,
klasik bir süspansiyon
görev yapıyor.
Eğer darbe emici elemanlar konfor
odaklı ayarlara sahip olsa bu bir
sorun olmazdı. Ancak DS5 oldukça
sert ayarlara sahip ve zemin bozuklukları
üzerinden gayet güçlü
sarsıntılarla geçiyor.
Sert ama konforlu
Süspansiyonun aşırı sert olması,
DS5’teki neredeyse her ayrıntı çok
başarılı olduğu için daha da fazla
dikkat çekiyor. Yolcular gayet samimi
bir etki bırakan, oturma nişlerindeki
konforlu dolgulara sahip
koltuklarda yolculuk ediyor. İç mekan
gayet kaliteli bir his bırakıyor,
kumanda elemanlarından sağlamlık
hissi veren tok sesler duyuluyor ve
tüm bunlar bir beden küçük kardeşi
DS4’ü hatırlatıyor.
~Sürüş izlenimlerimize konuk olan
araç motor konseptiyle de
beğeni topladı. Peugeot
3008’den tanıdığımız
önde
dizel motor –
arkada elektromotordan
oluşan hibrid konsepti
1.8 tonluk otomobili hem canlı bir
şekilde hareket ettiriyor, hem de
başarılı ayarlarıyla çok iyi çalıştığını
kanıtlayarak henüz ilk metrelerde
sürücüsünü etkiliyor. Vitesleri sarsıntısız
ve hızlı bir şekilde değiştiren
otomatikleştirilmiş manuel şanzıman
da bu genel konsepte çok iyi
uyum sağlıyor.
Dizel hibrid sistemli DS5’in
Almanya fiyatı 37 bin 540
Euro olarak açıklandı.
Standart bir C5 ise DS5
kadar avantgard olmasa
da kesinlikle daha uygun
fiyatlı: Benzinli motorlarda
29 bin 700 Euro
olan başlangıç fiyatı dizel
motorlarda 29 bin 350 Euro.
Sürüş izlenimlerimiz sırasında
aklımızda bir soru belirdi: Bu araç
hangi türe ait? Crossover mı, yoksa
Crossunder mı? Aslına bakılırsa
bunun kimseyi ilgilendireceğini de
sanmıyoruz. Neticede DS5, günümüz
modasının dışında kalan farklı
bir otomobil. Ancak bir şekilde aklımıza
Opel Signum’u getirmiyor
da değil… En iyisi daha fazla yorum
yapmamak.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; arka aksa yerleştirilmiş
elektromotor; motor hacmi: 1997 cc;
maksimum güç: 163 HP-3750 d/d + 37 HP;
maksimum tork: 300 Nm-1750 d/d; önden
çekiş; 6 ileri otomatikleştirilmiş manuel
şanzıman; yakıt deposu: 60 lt; maksimum
hız: 211 km/s; tüketim: 3.8 lt/100 km; CO2
emisyonları: 99 gr/km
~Beğendiklerimiz
Keyif verenler
Dizel motorla elektromotoru
kombine eden dizel hibrid
konsepti çok başarılı çalışıyor.
Beğenmediklerimiz
Can sıkanlar
Büyük bir Citroen çok daha
fazla konfor sunmalıydı.
Özellikle de adı DS ise…
Bizi şaşırtan
Sürpriz oldu
Ana firma Peugeot’nun,
Citroen’in sıra dışı
otomobiller üretmesine izin
vererek gösterdiği medeni cesareti
göz dolduruyor
Sonuç
Birçok insan DS5’i, hiçbir kategoriye
tam olarak girmediği için sevecek.
Citroen gibi gelenek sahibi bir
firmadan her zaman
insanları şaşırtması
beklenir. Neticede bu,
mükemmeliyetçilikten
çok daha önemli bir
erdem.
Bir yanıt yazın