Herkes onun peşinde

Qashqai crossover sınıfının öncüsü
ve önemli oyuncularından biri. Donanım
açısından başlangıç versiyonundan
itibaren temel beklentilere
cevap verebilen Qashqai, 4 yaşını tamamlayacağı
dönemde makyajlandı.
Makyajın getirdiği yenilikler ilk
bakışta fark edilmese de farlar, ızgara,
tampon, motor kaputu ve çamurluklarında
değişiklikler yapılmış.

Müşteri şikayetleri doğrultusunda
makyaj sırasında iç mekanın daha
sessiz olması için yalıtım da iyileştirilmiş.
Zeminin düzleştirilmesiyle
mühendisler, aracın hava direncisini
de azaltmışlar.

İç mekanda ağır ve göze çok çarpan
bir değişim yok. Gösterge paneli
biraz daha sportif bir görünüme
bürünürken, LCD ekran ilavesi ile
kullanışlılık da artmış. İç mekan
genişliği konusunda beğenimizi kazanan
Qashqai’nin kumanda elemanlarının
bazılarının kullanımı
zor. Direksiyon simidinin üzerinde
çok kalabalık görünen bir kumanda
topluluğu var. Koltukların yumuşak
minderleri görünüyor ama uzun süreli
yolculuklarda rahatsızlık verebiliyor.
Qashqai’nin ideal sürüş pozisyonu
da biraz zor bulunuyor.

Görünüşü eskisine göre daha asi
olan Qashqai, testimize 105 HP’lik
1.5 lt dCi motoruyla konuk oldu. Bu
motor ve iki tekerlekten çekiş sistemi
ile yaptığımız sıkışık trafik sürüşlerinde
ortaya çıkan yakıt tüketimi
çok başarılıydı. Karma değerine
baktığımızda da Nissan Qashqai’nin
bu kombinasyonla 6 lt’nin altına
rahatlıkla inebileceğini gördük. Altı
ileri oranlı manuel şanzımanın vites
geçişleri sert olsa bile yolların net bir
şekilde bulunması ve oranların iyi
ayarlanmış olması keyif veriyor.

Direksiyon tepkilerini de sevdik
ama üzerindeki kumanda kalabalığı
kullanım sırasında rahatsız ediyor.
Elden geçirilen süspansiyon sayesinde
Qasqai’nin karoser salınımları
eskisine göre iyice azalarak
yok denecek seviyeye gerilemiş. Sürüş
karakteri, güvenlik açısından
da beğenimizi kazandı. Sert viraj girişlerinde
eskisine göre çok daha iyi
yol tutabilen araç, limitlerini zorladığımız
anlarda bile dirençli tepkileri
ile beğenimizi kazandı.

Ekonomik verileri ile sevdiğimizi
dile getirdiğimiz motorun performansı
da “bu herkese yeter” dedirten
türden. 106 HP güç üreten dizel
motorun maksimum torku ise 240
Nm. Bu iki değer bu aracın performansının
yeterli hatta biraz daha fazla
olduğu anlamına geliyor. İlk hızlanmalar
sırasında yaşanan turbo
patlaması biraz tedirgin etse bile, bu
hiçbir zaman önemli bir sorun olmuyor.
Son hıza ulaşma isteği oldukça
yüksek olan motor, 6 ileri
oranlı şanzımanla birlikte esneklik
değerleri açısından da iyi sonuçlara
imza atıyor.

Fren performansı konusunda da
Qashqai güvenlik beklentilerine tam
anlamıyla yanıt veriyor. Kolay kullanılan
bir fren pedalı bulunuyor ve
dozlama hassasiyeti de başarılı olarak
adlandırabileceğimiz seviyede.

Sonuç

Zaten iddialı olan ve satış rakamlarıyla Nissan’ın
yüzünü güldüren Qashqai, geçirdiği
makyaj operasyonuyla birlikte bugüne kadar
eleştiri konusu olan birçok olumsuzluktan (gürültü,
karoser salınımları…) kurtulmuş ve yerine
daha iyilerini getirmiş. Ne diyelim, orta
ölçekli bir araç satın almak isteyenlerin hayallerini
süsleyen Nissan Qashqai, makyajlı
haliyle de öncüsü gibi çok satacak bir SUV
gibi görünüyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.