Tasarım kaçınılmaz bir şekilde otomobillerin
en önemli özelliği halini
almaya başladı. Tüm üreticiler
otomobillerini farklı kimlikler altında
karşımıza çıkarmaya devam ediyor. Daha
önceden tekdüze çizgileri ile bildiğimiz
Fiesta da bu otomobillerden biri. Oldukça
sportif bir karakteri sahip olan Fiesta,
dinamik hatları ve harika ızgarası ile
heyecan verici görünüyor.
Bu tür tasarımlar ilk karşıma çıktığında
bana her zaman çok cesurca gelmiştir. Benim
en çok sevdiğim yenileme çalışmaları
tam olarak bu radikal değişimler oluyor.
Ford’un küçük sınıftaki modeli Fiesta’nın
bir önceki modelini hepiniz hatırlarsınız.
İddialı görünmeyi bir kenara bırakın, düz
hatları ile sınıfının sıradan giyimli oyuncularından
biriydi. Ama öylesine radikal
bir değişim geçirdi ki (aslına bakarsanız
arka tasarımı hariç) tek kelime ile harika
görünmeye başladı. Özellikle Amerikan
otomobillerini andıran ızgarasına gerçekten
de bayıldım. Yüzü bana böyle
bakarken, arka tasarımın çok sıradan
kalmasıysa garipsediğim durumlardan
biri oldu. Keşke bu bölümde de hareketli görünen, gözüme hoş gelecek birkaç
detaya yer verilmiş olsaydı. Ne olursa
olsun 31 bin TL ödeyerek satın aldığım
bir otomobil için bu tasarım çok iddialı
ve çok heyecan verici.
İç mekan özellikleri açısından da Fiesta,
tıpkı dışında olduğu gibi çekici görünen
bir tasarıma sahip. Eskiden yaşanan sıkışıklık
ve darlık duygusundan kurtulan
ve ferahlık kazanan yaşam alanı, sürüş
pozisyonu, görüş açıları, yola hakim olma
hissi, yan destekleri, başarılı koltukları,
sevdiğim direksiyon simidi, iddialı göstergeleri,
düzenli kokpiti ve hoş görünmesi
ile birlikte kemikli yapısı ile keyif veren
vites kolu büyüleyici.
Human Machine Interface yani insan
makine ara yüzü adı verilen bu tasarım
benim hoşuma gitti. Ancak benimle aynı
fikirde olmayanların da bir hayli fazla
olabileceğini düşünüyorum. Ben sevdim
ama zevkler değişkendir, bunu unutmamak
lazım. Çok kapalı bir alanda kalan
göstergeler ve tıpkı yüzünde olduğu gibi,
kokpit bölgesinde de fazlasıyla hareketli
tasarım bazılarına can sıkıcı gelebilir.
~Yaşam alanı konusunda sınıfının en iyisi
olmasa bile yine de bekleneni veren
Fiesta’nın görüş açıları biraz sıkıntılı.
Arka tarafta dar cam sorun yaratırken,
birçok otomobilde olduğu gibi kalın A sütunları
dönüşlerde görüşü önemli şekilde kısıtlıyor. Ayrıca dikiz aynalarının yapısını
da beğenmedim. Bir türlü istenildiği gibi
ayarlanamayan aynalar yeterli görüş sağlayamıyor.
Aynalar şık görünmek yerine
keşke gerçek işlevini tam olarak yerine
getirebilseymiş.
3950 mm uzunluğa, 1722 mm genişliğe,
1481 mm yüksekliğe ve 2489 mm’lik
dingil mesafesine sahip olan Fiesta, Ford
markasının kendine özgü sürüş karakterini
aynen kullanıyor. Özellikle Focus
modelinin, kompakt sınıfın iddialı araçlarından
biri olmasını sağlayan, keyif
veren güvenli sürüş karakteri, bana göre Fiesta’nın da en önemli silahı. Bu otomobil
sürüş karakterine, sürücüsüne vereceği
keyfe ve güvenli bir yolculuk yaptıracağına
gerçekten de fazlasıyla güveniyor. Tüm
mekanik birlikteliği buna göre tasarlanmış.
Genelde sürüş karakteri dinamik
yapısı ile beğeni toplayan otomobillerin
konfordan taviz verdiğine şahit oluyorum.
Fakat bu otomobilin hızlı
ve atletik koşucuları
andıran tasarımı ve dinamik
sürüş karakteri
nankörlük yapmıyor.
Dinamizmin yanı sıra
konfor konusunda da
iddialı. Elbette yine de
tüm kontrolün sürücünün
elinde olduğunu unutmamak gerekiyor.
Fiesta’nın limitlerini biraz daha
artırarak yaptığım kullanımlar sırasında,
direksiyon sisteminde var olan bazı boşluklardan
kaynaklanan hafif rota sapmalarını
da gördüğümü dile getirmem gerekiyor.
Kullanım sırasında performans için
yüksek devir tercih ederseniz abartılı bir
gürültüye de hazırlık yapmanız gerekiyor.
Şanzımanın iddialı karakteri ile motorun
performansını kesintisiz bir şekilde yaşayabiliyorsunuz.
Gaz pedalının hissi de
keşke biraz daha iyi olabilseydi.
Sonuç
Uygun bir fiyat
karşılığında, son
derece heyecan
verici tasarımlı
bir otomobile sahip
oluyorsunuz.
Aynı karakter yaşam
alanında da
devam ediyor.
Sürüş karakteri konusunda, zaten bilen
bilir, dinamik sürüş, Ford modellerinin
önemli bir özelliğidir. Markanın tüm
karakteristik ve dinamik yapısı, Fiesta’da
da son derece iddialı bir şekilde görev
yapıyor.
Yorum yazın